Prośba od nowej CEO Wikimedia Foundation

Prośba od nowej CEO Wikimedia Foundation

Tomasz Ganicz
Hej,

Lila Tretikov, nowa szefowa Wikimedia Foundation, która w tej funkcji
wchodzi w miejsce Sue Gardner, prosi o wykonanie następującego
eksperymentu:

1. Znajdź swojego znajomego, który jeszcze nie wykonał nigdy żadnej
edycji w Wikipedii.
2. Poproś,żeby takową uczynił - nie tłumacz za dużo - niech znajdzie
np. jakąś literówkę i kliknie na "edytuj" - więcej takie osobie nic
nie tłumacz
3. Poproś, żeby ta osoba opisała w jednym, dwóch akapitach swoje
wrażenie z wykonania tej operacji + zaznacz, czy skończyła się ta
pierwsza próba edycji powodzeniem, czy niepowodzeniem. Opis może być
po polsku.
4. Wyślij ten krótki opis wrażeń na adres:Lila Tretikov <[hidden email]>

Re: Prośba od nowej CEO Wikimedia Foundation

Adam Kliczek
W dniu 29 maja 2014 12:03 użytkownik Tomasz Ganicz <[hidden email]>
napisał:

> Hej,
>
> Lila Tretikov, nowa szefowa Wikimedia Foundation, która w tej funkcji
> wchodzi w miejsce Sue Gardner, prosi o wykonanie następującego
> eksperymentu: (...)

Witajcie,

Jak mniemam chodzi o sprawdzenie działania edytora wizualnego. Podczas
warsztatów Wiki Lubi Wildę, kiedy pokazywałem ilustrowanie artykułów bardzo
początkującej wikipedystce, nasunęło mi się następujące przemyślenie:
Pokazywanie takim ludziom edycji kodu źródłowego nie ma sensu. Prosta
zmiana zdjęcia w infopudle urasta do rangi sporego przedsięwzięcia i
przegrywania się przez gąszcz tajemniczych linijek. Wiem, że nam
wikipedystom to w niczym nie przeszkadza, wręcz przeciwnie - większość z
nas wrogo patrzy na edytor wizualny. Ja też patrzę na niego może nie wrogo,
ale bez żadnego entuzjazmu i teraz wiem, z czego to wynika - po prostu nie
mam pojęcia, jak go używać. ;) Dlatego uważam, że przydałby się jakiś
warsztat dla obecnych zaawansowanych edytorów Wikipedii, na którym ktoś
zaprezentowałby, jak sprawnie korzystać z edytora wizualnego. Nikt nam nie
każe używać na co dzień tego edytora, ale jeśli mamy go pokazywać
nowicjuszom, to powinniśmy wiedzieć, jak działa. ;)

*Adam Kliczek*
tel. (+48) 519-520-107
http://zatrzymujeczas.pl
https://www.facebook.com/adam.kliczek.photography

Re: Prośba od nowej CEO Wikimedia Foundation

Paweł Marynowski
W dniu 29 maja 2014 12:23 użytkownik Adam Kliczek <[hidden email]>
napisał:

> Pokazywanie takim ludziom edycji kodu źródłowego nie ma sensu. Prosta
> zmiana zdjęcia w infopudle urasta do rangi sporego przedsięwzięcia i
> przegrywania się przez gąszcz tajemniczych linijek.

Zgadzam się zdecydowanie.

> [...]
> ale bez żadnego entuzjazmu i teraz wiem, z czego to wynika - po prostu nie

Ja czasami edytuję wizualnym i widzę, że ciągle się zmienia, i to na plus.
Zernij sobie w edycję infoboksu na VE, jak dla mnie idzie w dobrym kierunku.

--
Paweł Marynowski