Przypisy a Javascript

Piotr Gackowski
Witam

Czytam Wikipedia Signpost i akurat pojawił się tam jeden link do
dyskusji o przypisach

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia_talk:Citing_sources#Straw_Poll_on_modifying_.3Cref.3E

Podawane sa przykłady takie jak w naszych dyskusjach - ale także jest
propozycja ze za pomocą javascriptu można kolorować kod (tak jak to
wygląda w programistycznych IDE).

Czy coś takiego jest możliwe do stworzenia ? Bardzo by to ułatwiło
orientowanie się w kodzie, szczególnie nowicjuszom.

Nie jest to ten wychwalany WYSIWYG ale moim zdaniem to rozwiązanie z
kolorowanym kodem jest o wiele bardziej dla mnie przydatne.

PMG
--
          PMG
      BORN TO READ

Radiohead. Jedyny koncert w Polsce!
"Poznań dla Ziemi" 25 sierpnia, Park Cytadela, Poznań
Bilety: wwW.eventim.pl. To będzie koncertowe wydarzenie roku!
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fcorto.www.wp.pl%2Fas%2Fradiohead.html&sid=795

Re: Przypisy a Javascript

Bartosz Dziewoński
wikEd ma chyba jakiś rodzaj kolorowania.

--
Matma Rex - http://matma-rex.prv.pl/

Re: Przypisy a Javascript

Karol Głąb
W dniu 14 lipca 2009 10:30 użytkownik Bartosz Dz. <[hidden email]> napisał:
> wikEd ma chyba jakiś rodzaj kolorowania.
>
> --
> Matma Rex - http://matma-rex.prv.pl/

Zgadza się wikEd radzi sobie z kolorowaniem kodu:)

Re: Przypisy a Javascript

Stan Zurek
> Zgadza się wikEd radzi sobie z kolorowaniem kodu:)

Tylko ciekawe ile osób statystycznie edytuje z wikiEd a ile "normalnie"?

Zureks

Re: Przypisy a Javascript

Karol Głąb
W dniu 15 lipca 2009 23:10 użytkownik Stan Zurek <[hidden email]> napisał:

> Tylko ciekawe ile osób statystycznie edytuje z wikiEd a ile "normalnie"?

Żeby było ciekawiej to ja nie edytuję z wikied b trochę mnie zwalnia
przy seriach szybkich edycji:) A poza tym jak patrzę w źródło artykułu
to od razu widzę wszystwkie jego elementy, więc de facto nie potrzebne
mi kolorowanie:D

Re: Przypisy a Javascript

Paweł Zaręba
Ja też wolę nie używać wikEd. Dla mnie za kolorowo.
Pablo000

W dniu 15 lipca 2009 23:14 użytkownik Karol Głąb
<[hidden email]>napisał:

> [...]
> przy seriach szybkich edycji:) A poza tym jak patrzę w źródło artykułu
> to od razu widzę wszystwkie jego elementy, więc de facto nie potrzebne

dr Paweł Zaręba
ROTO-FRANK Okucia Budowlane Sp. z o.o.
tel: +48 696 403 921
[hidden email];
[hidden email];

Re: Przypisy a Javascript

Awersowy
W dniu 15 lipca 2009 23:16 użytkownik Paweł Zaręba
<[hidden email]> napisał:
> Ja też wolę nie używać wikEd. Dla mnie za kolorowo.
> Pablo000

A dla mnie wikikod bez kolorowania to kompletna niezrozumiała sieczka,
więc wikied jest niezbędny. Nie dotyczy krótkich artykułów bez refów z
szablonami cytuj.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Awersowy

Re: Przypisy a Javascript

Dnia 15 lipca 2009 Awersowy napisał:

> A dla mnie wikikod bez kolorowania to kompletna niezrozumiała sieczka,
> więc wikied jest niezbędny. Nie dotyczy krótkich artykułów bez refów z
> szablonami cytuj.

Od jakiegoś czasu do większych artykułów używam jedit wraz z wtyczką
MediaWiki http://www.djini.de/software/mwjed/

Ma bardzo ładne i konfigurowalne podświetlanie różnych elementów
składni.

Jak się to trochę pokonfiguruje (domyślnie skróty klawiszowe kłócą się
z polską klawiaturą), to działa bardzo ładnie, łącznie z
ciągnięciem/wysyłaniem artykułu na serwer.

Robert Drózd
wikipedia : http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Rdrozd
e-mail    : rdrozd/at/sgh.waw.pl
blogi     : www.webaudit.pl/blog * vroobelek.iq.pl * biblijny.blox.pl

Re: Przypisy a Javascript

Paweł Zaręba
Tak, tutaj masz rację, przy dłuższych takie znakowanie kodu jest pomocne.
Jednak jakoś przyzwyczaiłem się do tej starszej wersji.  Pozdrawiam Pablo000