Re: Copmmons: Deletion requests/Files from the Polish Senat website

Re: Copmmons: Deletion requests/Files from the Polish Senat website

Adrian Grycuk
W dniu 2013-05-09 15:31:12 użytkownik Paelius <[hidden email]> napisał:
> Cóż. Tak to jest jak się robi coś nieporządnie (znaczy na gębę bez
> podpisania umowy, doglądanej przez prawnika). Jak dla mnie to powinno
> tu zadziałać stowarzyszenie, które może być ewentualnie stroną umowy.
> PA

Czesc,

Qrcze, postanowilem dzialac.  Sam troche fotografuje, i uwazam, ze utrata tych zdjec bylaby wielka strata dla projektu i zniszczeniem pracy wielu wikipedystow.

Rozmawialem wlasnie telefonicznie z p. Andrzejem Andruszkiewiczem z Kancelarii Senatu, ktory udzielil poprzedniej zgody:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Template_talk:PolishSenateCopyright

Pan Andrzej poprosil mnie o przeslanie linku z lista zdjec nominowanych do usuniecie przez kolegow z Commons, aby mogl je przejrzec (Kancelaria Senatu ma prawa autorskie do 95% zdjec, ale zdarza sie, ze publikuja takze zdjecia innych instytucji lub osob, i wtedy jest to wyraznie zaznaczone).

Jego zdaniem wydanie zgody na udostepnienie na licencji CC BY 3.0 tych zdjec nie powinno stanowic zadnego problemu. Umowilismy sie na telefon jutro i ew. dalsze dzialania jutro rano. Trzymajcie kciuki:)

Mam jeszcze prosbe: odpowiedzcie mi prosze, co od strony prawnej powinno byc zawarte w takim mailu z Kancelarii Senatu, zeby wszystkie zdjecia ze strony Kancelarii na Commons byly w 100% bezpieczne?

Czy to moze byc mail, jak poprzednio, czy tez pownienem poprosic o pismo, i potem na Commons zamiescic jego skan?

Serdeczne dzieki za pomoc!

Pozdrawiam,
Adrian (Boston9)

Re: Copmmons: Deletion requests/Files from the Polish Senat website

Paelius
De facto to najlepiej by było, gdyby opatrzyli na swojej stronie owe
"ich" zdjęcia licencją CC-BY-SA 3.0. Wtedy wystąpienie jakichkolwiek
problemów (pomijając kwestię zmiany licencji na ich stronie) można by
zminimalizować.
PA

Re: Copmmons: Deletion requests/Files from the Polish Senat website

Russavia
Adrian, et al

Sorry for using English here. It's great that you are arranging permission. :))

Please ensure to ask them for explicit permission, and possibly make
it for ALL "materials" on their website -- therefore, this will
include photos, videos, etc.

Please also do drop a note at
http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Deletion_requests/Files_from_the_Polish_Senat_website
advising us of the fact you are arranging this, and progress, so that
the discussion can be left open for longer than the 7 day period.

Good luck with this

Cheers,

Russavia

2013/5/9 Adrian Grycuk <[hidden email]>:

> [...]
>
> Pozdrawiam,
> Adrian (Boston9)

Re: Copmmons: Deletion requests/Files from the Polish Senat website

Stan Zurek
> [...]
> "ich" zdjęcia licencją CC-BY-SA 3.0. Wtedy wystąpienie jakichkolwiek
> problemów (pomijając kwestię zmiany licencji na ich stronie) można by

No ale właśnie sęk w tym, że potem ktoś ten opis "CC-BY-SA 3.0" usunie
z oficjalnej strony i całe zamieszanie zacznie się od nowa.

Najlepiej mieć to na piśmie (idealnie zeskanowany list, email z
oficjalnego adresu też dobry) i wrzucić na OTRS. Wówczas mamy to na
papierku i nawet późniejsze zmiany na oficjalnych stronach
internetowych są nieistotne.

Polecam użyć np. takiego tekstu:

================

Niniejszym oświadczam, że jestem autorem/autorką i/lub wyłącznym
właścicielem praw autorskich do tych fotografii.

Zgadzam się na publikację tej pracy na warunkach wolnej licencji
Creative Commons Attribution 3.0.

Potwierdzam, że każdy ma prawo kopiować, modyfikować i używać te
materiały, również w celach komercyjnych.

Jestem świadom(a), że zawsze zachowuję prawa autorskie do moich
materiałów, jak również prawo do zamieszczania informacji o moim
autorstwie zgodnie z wybraną licencją. Modyfikacje wykonane przez
innych nie będą przypisane mnie.

Jestem świadom(a), że wolna licencja dotyczy tylko zastrzeżenia praw
autorskich, i że rezerwuję sobie możliwość podjęcia akcji przeciwko
każdemu, kto używa tych materiałów w sposób nielegalny, nadużywający
praw osobistych, autorskich, itd. Jestem świadom(a), że nie mogę
cofnąć tego pozwolenia, i że moje materiały mogą być ale nie muszą
przechowywane na zawsze na serwerach Wikimedii.

[ Data, Imię i Nazwisko Autora/Właściciela]

Zureks

W dniu 9 maja 2013 16:36 użytkownik Paelius <[hidden email]> napisał:
> [...]
> "ich" zdjęcia licencją CC-BY-SA 3.0. Wtedy wystąpienie jakichkolwiek
> problemów (pomijając kwestię zmiany licencji na ich stronie) można by

Na wszystkie materiały na stronie to na pewno nie mogą, bo są tam
przecież głównie dokumenty i materiały urzędowe, które ustawowo są w
domenie publicznej. Mogliby jednak zdjęcia przynajmniej uwolnić. Jak
nie dadzą rady wszystkich (z powodu, że np. używają agencyjne
czasami), no to jedyna opcja to sporządzić listę tych, które mają być
uwolnione.

Najlepiej jakby przysłali na OTRS skan oświadczenia woli wg wzoru jak
na stronie:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Pozwolenia_na_wykorzystanie

na adres: [hidden email]

W dniu 2013-05-09 20:29:26 użytkownik Tomasz Ganicz <[hidden email]> napisał:
> Najlepiej jakby przysłali na OTRS skan oświadczenia woli wg wzoru jak
> na stronie:
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Pozwolenia_na_wykorzystanie
>
> na adres: [hidden email]

Czesc,

bardzo dziekuje Wszystkim za wskazowki (@Russavia -special thanks to you), chcialbym sie jeszcze dopytac:

czy ew. zgoda OTRS ma dotyczyc zdjec wylistowanych w tej chwili do skasowania na Commons, czy wszystkich zdjec na www.senat.gov.pl, prawa do ktorych nie sa odrebnie zastrzezone? Oswiadczenie OTRS mowi o konkretnym utworze lub utworach.

Co w sytuacji, kiedy w przyszlosci na stronie Senatu pojawi sie kapitalne zdjecie, ktore nie bedzie przedstawialo senatora, a ktore ktos z wikipedystow bedzie chcial wykorzystac? Czy za kazdym razem trzeba indywidualnie wystepowac o taka zgode do Kancelarii Senatu?

Jak rozumiem, ta nota prawna jest niewystarczajaca?

http://www.senat.gov.pl/prawa-autorskie/

Dam Wam jutro znac, jak wyglada sytuacja.

Pozdrawiam,
Adrian (Boston9)

> [...]

> czy ew. zgoda OTRS ma dotyczyc zdjec wylistowanych w tej chwili do skasowania na Commons, czy wszystkich zdjec na www.senat.gov.pl, prawa do ktorych nie sa odrebnie zastrzezone? Oswiadczenie OTRS mowi o konkretnym utworze lub utworach.

Najlepiej podać pełną listę zdjęć do których ma się to tyczyć.

> Jak rozumiem, ta nota prawna jest niewystarczajaca?
>
> http://www.senat.gov.pl/prawa-autorskie/

Cytuję "...Zezwala się na niekomercyjne używanie..." - słowo
"niekomercyjne" całkowicie dyskwalifikuje jakikolwiek użytek na
Commons.

Zureks

W dniu 9 maja 2013 21:01 użytkownik Adrian Grycuk <[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> czy ew. zgoda OTRS ma dotyczyc zdjec wylistowanych w tej chwili do skasowania na Commons, czy wszystkich zdjec na www.senat.gov.pl, prawa do ktorych nie sa odrebnie zastrzezone? Oswiadczenie OTRS mowi o konkretnym utworze lub utworach.

Na pewno fajniej by było na wszystkie, ale na stronie Senatu nie mają
zwyczaju zaznaczać, które zdjęcia są ich, a które agencyjne, więc
obstawiam, że nawet przy dobrej woli nie będzie się im chciało robić
totalnego przeglądu zasobów i ograniczą to do tych z listy do
skasowania. Może być też problem z uznaniem autorstwa - ciekawe, czy
mają jakiś rejestr fotografów...

> [...]

> Co w sytuacji, kiedy w przyszlosci na stronie Senatu pojawi sie kapitalne zdjecie, ktore nie bedzie przedstawialo senatora, a ktore ktos z wikipedystow bedzie chcial wykorzystac? Czy za kazdym razem trzeba indywidualnie wystepowac o taka zgode do Kancelarii Senatu?

Dzięki Adrianie. Zgoda właśnie nadeszła na OTRS. Dotyczy tylko tych
plików z listy do skasowania. Może masz jakiś kontakt z Kancelarią
Sejmu?