Re: Re: Pora powstrzymać to szaleń stwo z botami generującymi kolejne tysiące artykułów

Re: Re: Pora powstrzymać to szaleń stwo z botami generującymi kolejne tysiące artykułów

szm-2

> Przygotowuje pewną
> platformę podstawowych informacji, która nie tylko jest dość oryginalną
> bazą informacji,
> ale jest odskocznią dla dalszego rozwoju (serio, wystarczy spojrzeć na
> statystyki, które pokazują
> zwiększoną aktywność jeśli chodzi o lokalną geografię Polski).

Czy jednak można liczyć na zwiększoną aktywność z powodu gmin Francji albo Włoszech? Moim zdaniem powinniśmy skończyć na Polsce.

> Spójrzmy prawdzie w oczy - każdy inaczej może zdefiniować co jest
> wartościowym artykułem.
> Jeden zachowa wszystkie (200K artykułów), inny wyrzuci wszystkie stuby,
> jeszcze inny stwierdzi, że
> tak naprawdę wartościowe są tylko artykuły na medal, albo nawet nie...
> Musielibiśmy mieć z 5 różnych
> rodzajów liczników żeby wszystkich zadowolić. Ale czy faktycznie aż tak
> zależy nam na samej liczbie
> artykułów?

Ktoś już podawał ilość edycji Wikipedystów w poszczególnych krajach, nie jesteśmy na 3 miejscu. Obecnie prowadzi się tu zwykłe nabijanie licznika, dlatego polskiej Wikipedii daleko do PWN.

Obraz projketu ocenia się po całokształcie i niestety "normalne" hasła zaczynają (o ile już nie są?) być już w mniejszości.

Pozdrawiam

Nowis

Re: Pora powstrzymać to szaleń stwo z botami generującymi kolejne tysiące artykułów

Paweł Dembowski
> Obraz projketu ocenia się po całokształcie i niestety "normalne"
> hasła zaczynają (o ile już nie są?) być już w mniejszości.
> Pozdrawiam
> Nowis

W angielskiej Wikipedii też tak było kiedy oni wrzucili swoje artykuły
tworzone przez boty lata temu - dziś stanowią nikły procent.

--
Ausir
Wikipedia, wolna encyklopedia

> [...]

> Czy jednak można liczyć na zwiększoną aktywność z powodu gmin
> Francji albo Włoszech? Moim zdaniem powinniśmy skończyć na Polsce.

Jak dla mnie nawet w obecnej formie te artykuły o miejscowościach
Francji i Włoch są bardzo dobrą rzeczą  - szczególnie że są jedynym
takim źródłem informacji w języku polskim.

--
Ausir
Wikipedia, wolna encyklopedia
http://pl.wikipedia.org

Re: Pora powstrzymać to szaleń stwo z botami generującymi kolejne tysiące artykułów

PB-6
> Jak dla mnie nawet w obecnej formie te artykuły o miejscowościach
> Francji i Włoch są bardzo dobrą rzeczą  - szczególnie że są jedynym
> takim źródłem informacji w języku polskim.

Uważam, że są świetne.

Wkurzają, gdy się stoi z boku, nie będąc zaangażowanym w nic, co zahacza
o dane państwo, i gdy koncentruje się na tym, ile to takich
bezużytecznych (z mojego jedynego słusznego) punktu widzenia stubów
istnieje. Wkurzają też, gdy ktoś np. próbuje znaleźć jakieś losowe hasło
i co chwila wyskakują gminy. Naprawdę jest to wkurzające, gdy co chwilę
zamiast jakiegoś hasłowego mięska wyskakuje gmina-bździna.

Pierwszy typ wkurzenia może przejść, gdy się zejdzie z pozycji boskich
na życiowe, i dostrzeże, że, po pierwsze, *jest* to zorganizowana wiedza
na dany, o którą trudno gdzie indziej, a po drugie, te stuby są
rozwijane -- nawet jeśli teraz powoli, to wraz ze zwiększeniem osób
piszących o historii/geografii/współczesności Francji i Włoch (a jest o
czym), będą się rozwijać. Już zresztą była o tym mowa.

O drugi typ wkurzenia (losowe strony) jest o wiele łatwiej, i ten
prędzej może owocować negatywnym odbiorem plwiki przez "masy", bo nie
mówi się o nim tylko tu, na liście, czy ew. w barze, tylko jest on
dostępny dla *każdego* użytkownika. Rozwiązaniem mogłoby być
wyszukiwanie według kryteriów (+/-kategoria, +/-typ-stubu). Proste
losowanie strony mogłoby mieć od razu zadane jakieś kryteria, np.
[-francuska-gmina-stub], itp. W losowaniu złożonym (to oczywiście
analogia do wyszukiwania prostego i złożonego), można by samemu ustawiać
kryteria.

Traktuję powyższe jako propozycję konstruktywną z dwóch powodów:
pierwszy to po prostu wygoda użytkownika (losowanie z zadanej puli),
drugi, istotniejszy dla mnie w tym momencie, to podcięcie łatwego
pretekstu do taniej krytyki, przez usunięcie elementu najbardziej
kłującego w oczy zwykłego użytkownika.

Dodam tylko, że ja przeszedłem drogę od wkurzenia losowanymi naGMINnie
gminami, poprzez zadziwienie i irytację nad statystykami stron (gdzieś
znalazłem zestawienie ilości haseł/stubów/stubów francuskich, itd.) do
zachwytu, gdy sam zacząłem edytować hasła związane z Francją. Pozostaję
obecnie w fazie zachwytu -- wygląda na stabilną.

Pozdrowienia,

  Bansp

[hidden email] napisał:

> [...]
> [-francuska-gmina-stub], itp. W losowaniu złożonym (to oczywiście
> analogia do wyszukiwania prostego i złożonego), można by samemu ustawiać

Ludzie z zewnątrz, niezaangażowani w projekt, przychodzą do Wikipedii
przede wszystkim jednak po to, aby szukać informacji na konkretny
temat. Dopiero potem ewentualnie wciągają się na dobre. Wątpię, aby
poza paroma stałymi bywalcami ktoś tak naprawdę używał losowania
stron. To w końcu tylko gadżet, tak najprawdę średnio przydatny.
Uważam, że "masy" negatywnie odbierać mogą Wikipedię dlatego, że na
interesujący ich temat jest za mało informacji albo jest ona błędna,
ale proporcjami między artykułami na medal na jeden temat a stubami na
drugi przejmują się tak naprawdę głównie stali bywalcy.