Re: Sammandrag av WikiSV-l, Vol 14, Utgåva 5

Re: Sammandrag av WikiSV-l, Vol 14, Utgåva 5

Ragnar Ståhle
Hörni, var snälla och skala av det ni svarar på, eller åtminstone andra
generationen gamla inlägg.

När man får en så här bibba med lager på lager av gamla inlägg blir det
ganska krånglit att läsa  man skulle ju lika gärna kunna ha tagit emot
bara ett enda inlägg.

R-(
Sent with Pawsoft Minimail - a FREE download from http://www.pawsoft.com

Re: Sammandrag av WikiSV-l, Vol 14, Utgåva 5

Janne-2
Det jag tycker är enklast, är om man skriver sina svar överst i inläggen. De
flesta verkar göra så, men inte alla. Då kan man följa debatten nerifrån och
upp om man vill, annars är det bara att ignorera det som står under första
inlägget. Blir det väldigt långt så kan man ju klippa av det på mitten.

Janne (Tåggas)

"RaSten" <[hidden email]> wrote in message
news:20060127234126.5DA7B37E43-3df/[hidden email]

> [...]
>
> När man får en så här bibba med lager på lager av gamla inlägg blir det
> ganska krånglit att läsa  man skulle ju lika gärna kunna ha tagit emot

Listnetikett (Was: Sammandrag av WikiSV-l, Vol 14, Utgåva 5)

Björn Lindström-4
"Tåggas" <emi090c-sn/[hidden email]>:

> [...]
> debatten nerifrån och upp om man vill, annars är det bara att
> ignorera det som står under första inlägget. Blir det väldigt långt

Nej, GÖR INTE DET. Svar ska komma efter det de är svar på. Den
citerade texten ska förstås vara så nedkortad som möjligt, som den
första postaren säger.

Här är ett par riktiga förmaningar dock:

a) Använd INTE SVARSFUNKTIONEN PÅ SAMMANDRAGSMAIL, som den första
postaren här. Det gör det till ett helsike att följa trådar. Om ni
prompt måste läsa sammandrag, är ett tips att använda webbinterfacet
http://blog.gmane.org/gmane.science.linguistics.wikipedia.swedish

b) När ni startar ett NYTT ÄMNE, starta också en NY TRÅD, skriv inte
ett svar på ett tidigare inlägg. Annars ställer ni också till det för
trådningen.

c) Skriv INTE POSTNINGAR MED FÖRMANINGAR av den här sorten till
listan. Skriv till mig om ni är missnöjda med något, till att börja
med. Sannolikt är att ni har missförstått någon netikettregel, som
Tåggas, och att ni därför bara förvirrar folk.

/Listadmin

Re: Re: Sammandrag av WikiSV-l, Vol 14, Utgåva 5

Staffan V
Tåggas skrev:

>Det jag tycker är enklast, är om man skriver sina svar överst i inläggen.

För att det inte blir en naturlig läsordning.
Varför är det dumt att skriva svaren överst?

Wikinews firar ett år

Mats Halldin
Det var idag ett år sedan svenska Wikinews startades. Idag har fler än
1000 artiklar skapats och svenska Wikinews ligger idag inte långt efter
andra språkupplagor eller de ledande nyhetstjänsterna.

Fortfarande återstår förstahandsrapportering, fördjupningsartiklar och
kontinuitet. Redan idag kan dock svenska Wikinews skryta med en bredare
rapportering än t.ex. Dagens Nyheter.och flera nyheter som saknar
svenskspråkig motsvarighet.

Titta förbi http://sv.wikinews.org/

/ Mats

Re: Wikinews firar ett år

Habj-2
On 1/29/06, Mats Halldin <matsh-U2/[hidden email]> wrote:

> Redan idag kan dock svenska Wikinews skryta med en bredare
> rapportering än t.ex. Dagens Nyheter

Det låter ju bra, men vad betyder det i klartext?

/Habj