Re: Warszawskie Otwarte Wikispotkanie #4 + 13. urodziny Wiki

Re: Warszawskie Otwarte Wikispotkanie #4 + 13. urodziny Wiki

Adrian Grycuk
Cześć!

Dorzuciłem kilka swoim zdjęć do zdjęć Borysa, w tym to grupowe, zapraszam do obejrzenia:

https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Warszawskie_Otwarte_Wikispotkania_2014-01-19

Dziękuję Wszystkim za spotkanie, zwłaszcza prelengentom za prezentacje:)

Gorąco zachęcam do przestudiowania dzisiejszej prezentacji Polimerka, jak już będzie na stronie WOW #4. Zasoby, które są w domenie publicznej, i które można przenieść na Commons, i potem do naszych artykułów, są naprawdę fantastyczne!

Polimerek ma rację - polscy i zagraniczni bibliotekarze i archiwiści wykonali tutaj cyfryzując wszystko, oszałamiającą pracę. Sam już wgrałem ok. 10 zdjęć z Europeany, są tutaj naprawdę perełki, ostatnio np. zdjęcie z odsłonięcia Fryderyka Chopina z 1926, wykonane przez anonimowego Francuza i udostępnione przez Bibliothèque Nationale de France.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ods%C5%82oni%C4%99cie_pomnika_Fryderyka_Chopina_w_Warszawie_1926.jpg

Szablony, które mogą Wam przydać się najbardziej:

{{Anonymous-EU}} - dzieła anonimowe dla państw członkowskich Unii Europejskiej 70 lat po udostępnieniu
{{PD-old-70}} - 70 lat po śmierci autora
{{PD-GermanGov}} - dla dokumentów niemieckich, m.in. z Generalnego Gubernatorstwa (o których dzisiaj rozmawialiśmy)

Dla zgodności z prawem amerykańskim: zwykle {{PD-1996}}

Warto pamiętać, że w momencie wejścia w życie Uruguay Round Agreements Act (URAA) i zmianami w amerykańskim prawie autorskim Polska miała jeszcze 50-letnią ochronę, co bardzo pomaga w niektórych przypadkach.

Absolutnie bezcenne i nie do pobicia pozostaje {{PD-Polish}} Szablon tylko jeden, bo zapewnia też jednocześnie zgodność z prawem amerykańskim.

Świetne opracowanie Piotra w pigułce: https://commons.wikimedia.org/wiki/User:Piotrus/PolishCopyright

Jeszcze raz dzięki za dzisiejsze spotkanie.

Adrian
(Boston9)

Re: Warszawskie Otwarte Wikispotkanie #4 + 13. urodziny Wiki

Tomasz Ganicz
Nie wiedziałem, że Piotruś tak ładnie wszystko zebrał na swojej
podstronie. Slajdy wrzuciłem, są pod adresem:

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:PD_WOW_2014.pdf