Re: Śląska Wikipedia

Daniel Miłaczewski

  Od: "Dorożyński Janusz":

  > W każdym razie dla mnie ważniejsze niż dekrety jest samoświadomość.
Jeśli
  > jest tu kilka setek tysięcy ludzi, którzy tak mówią, śpiewają, piszą,
więc
  > dlaczego nie mogliby mieć wiki jeśli tego chcą.

  Ale jeśłi język/gwara nie jest usystematyzowany czy nie będzie problemów
(wojen edycyjnych) przy poprawianiu "błędów" językowych. No ale to i może
już sprawa tamtych wikipedystów ;)

  DanielM

.

Re: Śląska Wikipedia

Paweł Dembowski
> [...]
>  problemów
> (wojen edycyjnych) przy poprawianiu "błędów" językowych. No ale to i

W angielskiej Wikipedii też się zdarza, że Amerykanin "poprawia"
Brytyjczyka lub odwrotnie. Nie mówiąc już o wikipediach alemańskiej i
dolnoniemieckiej, które to języki tak samo jak gwara śląska nie mają
jednego standardu, są to kontinua dialektyczne różniące się często od
wioski do wioski, a do tego są używane w kilku krajach. Jakoś jednak
dochodzą tam do porozumienia...

Ausir

Re: Śląska Wikipedia

Radomil
> [...]
> jednego standardu, są to kontinua dialektyczne różniące się często od
> wioski do wioski, a do tego są używane w kilku krajach. Jakoś jednak

Abstrachując od wszystkich kwestii ideologicznych, czy nie uważasz, że stawianie przed wikipedią zadania wypracowania
standartu wersji literackiej gwary śląskiej jest ewidentnym złamaniem zasady "no
orginal reserch"?

--
Pozdrowienia,
 Radomil

Re: Śląska Wikipedia

Paweł Dembowski
> [...]
> uważasz, że stawianie przed wikipedią zadania wypracowania
> standartu wersji literackiej gwary śląskiej jest ewidentnym złamaniem zasady "no

Nie chodzi o wypracowanie nowego standardu - po prostu różne wersje
zapisu mogą koegzystować dzięki redirektom, o ile wszystkie są
wzajemnie zrozumiałe - tak właśnie jest na nds: i als:. Po jakimś
czasie może się z tego wytworzyć jakiś standard, ale co w tym złego?
Zasady typu No Original Research dotyczą przede wszystkim treści
artykułów.

--
Ausir
Wikipedia, wolna encyklopedia

Szablony

borq
Mam pytanie od czego zależy czy szablon zostanie zamieniony na to czym
jest, czy pozostanie w formie {{szablon}}?
Ostatnio jak używałem szablon z moim podpisem wyglądał on tak
{{Borkowicz-podpis}} natomiast teraz wygląda on tak
Dlaczego? I czy jest możliwość "sterowania" tym ?

--
Pozdrowienia,
 borq, borkowicz, borek,

                              MÓJ ADRES: [hidden email]

Re: Szablony

Tomasz Maciejewski
Dnia 11-01-2006 o 14:16:19 borq <[hidden email]> napisał:

> [...]
> [[Dyskusja Wikipedysty:Borkowicz|<sup><b><font
> Dlaczego? I czy jest możliwość "sterowania" tym ?

{{subst:szablon}} - zamienia Ci to wywołany na rzeczywisty szablon.
{{msg:szablon}} lub {{szablon}} - przy otwieraniu strony Wiki załaduje
szablon i wklei w tą linijkę

Drugi sposób zostawia wywołanie szablonu, natomiast pierwszy go zastępuje
rzeczywistym kodem szablonu.

Pozdrawiam,
Ponton

Re: Śląska Wikipedia

Adam Dziura
Dnia Mon, 09 Jan 2006 16:41:45 +0100, Radomil <[hidden email]> napisał:

> [...]
> stawianie przed wikipedią zadania wypracowania standartu wersji
> literackiej gwary śląskiej jest ewidentnym złamaniem zasady "no orginal

No ale śląska wikipedia może pomóc się zebrać osobom, które będą chciały
pracować nad tym.

--
Pozdrowienia || Adam Dziura || http://mojaopera.9g.pl
"Nam jedna szarża - do nieba wzwyż, jeden order - nad grobem krzyż"

Re: Śląska Wikipedia

Paweł Dembowski
Adam Dziura napisału:
> No ale śląska wikipedia może pomóc się zebrać osobom, które będą chciały
> pracować nad tym.

No i wygląda na to, że już poza Wikipedią komuś jakiś standard się
udało opracować.

--
Ausir
Wikipedia, wolna encyklopedia
http://pl.wikipedia.org

Re: Śląska Wikipedia

Jakub Bielamowicz
>No ale śląska wikipedia może pomóc się zebrać osobom, które będą chciały
>pracować nad tym.

Jestem tego samego zdania, a w przypadku gdy całe przedsięwzięcie okaże się
niewypałem, zawsze można zrezygnować z realizawania tej idei. Sam chętnie
przyczyniłbym się do rozwoju Śląskiej Wikipedii, mimo że nie urodziłem się
na Śląsku, to zinternalizowałem biegle gwarę śląską, gdyż oboje z moich
rodziców pochodzą z tego regionu i językiem, którym się w codziennych
rozmowach w domu, jest właśnie śląski.

--
Z poważaniem
Jakub Bielamowicz