Re: wspolpraca z Kancelaria Senatu RP

Adrian Grycuk
> [...]
>
> Dzisiaj otrzymalismy z Senatu kolejne fotografie  z okresu marzec-maj 2013, m.in. z wizyt w Senacie szefow parlamentow innych panstw (PE, Czech, Tajlandii, Gruzji, Wietnamu i Litwy), zdjecia z 28, 29, 30, 31, 32 i 33 posiedzenia Senatu (oprocz zdjec sali obrad i senatorow, takze slubowanie nowo wybranego senatora Boleslawa Piechy oraz zdjecia Jana Dworaka i wiceministra sprawiedliwości Michała Królikowskiego). Otrzymalismy rowniez fotografie marszalka Senatu Bogdana Borusewicza oraz bardzo ciekawe zdjecia budynkow i wnetrz Senatu.

Czesc,

Krotkie podsumowanie: w ciagu pierwszych czterech tygodniach wspolpracy p. Andrzej Andruszkiewicz z Kancelarii Senatu przekazal nam juz 167 zdjec. Sa wsrod nich m.in. fotografie kilku zagranicznych politykow skladajacych wizyty w naszym Parlamencie, które okazaly sie byc jakosciowo najlepsze, a czasem wrecz jedyne na Commons, i teraz znajduja sie  w podstawowych artykulach o tych osobach na ich narodowych Wikipediach (m.in. Vydas Gedvilas na litewskiej, Dawid Usupaszwili na gruzinskiej, czy Nguyen Sinh Hung na wietnamskiej).  Tak wiec mozemy wniesc polski wklad w rozwoj projektow naszych kolegow z innych krajow.

Uzupelniamy takze portoflio naszych rodzimych politykow, np. minister Jacek Rostowski otrzymal swoje drugie i trzecie zdjecie na Commons (nie mial tutaj nawet wlasnej kategorii).

W ostatniej partii zdjec Kancelaria  Senatu przekazala nam i uwolnila prawa m.in. do 13 zdjec budynku Senatu wykonanych na jej zamowienie przez dwoch zawodowych fotografow. Sa bardzo ciekawe. Zerknijcie np. na te dwa:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Oval_staircase_Senate_of_Poland_03.jpg
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Polish_Senate_Debate_Hall_02.jpg

Ale otrzymujemy takze zdjecia politykow, o ktorych nie mamy jeszcze artykulow na naszej Wiki. Np. moze ktos z Was znalazlby redakcyjnie mala chwile dla tej oto sympatycznej pani minister z Gruzji?

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Maia_Panjikidze_01_Senate_of_Poland.jpg

Dziekuje za udzial i wsparcie w tym projekcie, pozdrawiam serdecznie, i do zobaczenie jutro na Wikimaratonie w Warszawie:)

Adrian (Boston9)

Re: wspolpraca z Kancelaria Senatu RP

Powerek38
Adrianie, załóż gdzieś może stronę z czerwonymi linkami do takich
przypadków. Nie chcę się za mocno zobowiązywać, bo nie wiem jak tam z
dostępnością źródeł (nie mówiąc już o ograniczeniach czasowych), ale w
wolnych chwilach będę starał się dodawać do takiej listy odrobinę
niebieskiego :) Faktycznie warto korzystać, skoro już to dostaliśmy.

Powerek38

W dniu 2013-06-14 20:18:55 użytkownik Powerek38 <[hidden email]> napisał:
> [...]
> wolnych chwilach będę starał się dodawać do takiej listy odrobinę
> niebieskiego :) Faktycznie warto korzystać, skoro już to dostaliśmy.

Hej,

Naprawde dzieki wielkie za tę propozycję:) Na na szczęscie takie przypadki nie są bardzo częste - co świadczy bardzo dobrze o polskiej Wikipedii! - i dotyczą, poza wspomnianą panią Maią Pandżikidze, jeszcze czworga zagranicznych polityków: Przewodniczącego Rady Państwa Sułtanatu Omanu, Przewodniczącego Zgromadzenia Narodowego Wietnamu, Przewodniczącego Senatu Tajlandii oraz Przewodniczącej Europejskiego Stowarzyszenia Byłych Parlamentarzystów Państw Członkowskich Rady Europy. Linkuję ich zdjęcia poniżej.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Yahya_Bin_Mahfoodh_Bin_Salim_Al-Manthri_Senate_of_Poland.JPG
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nguyen_Sinh_Hung_Senate_of_Poland.JPG
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nikom_Wairatpanij_Senate_of_Poland.JPG
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mechtild_de_Jong_Senate_of_Poland.JPG

Oczywiscie, tam gdzie tylko mozna, wstawiam zdjecia senackie do Wikipedii w innych jezykach. Cieszy, ze zauwazyli je koledzy z zagranicy, i tez juz kilka sami wstawili.

Fotografowie Kancelarii Senatu maja pewien dobry zwyczaj i bardzo dobrą rękę do encyklopedycznych ujec, które potem świetnie pasują do biogramów: sa to zdjecia szefów zagranicznych delegacji siedzacych vis-a-vis Marszalka Senatu w czasie oficjalnych spotkan. Prawdopodobnie stają wtedy za plecami Marszałka. Wszystkie cztery zdjęcia powyzej to przyklady takich zdjęć. Jednoczesnie sa to zwykle takie przyjazne, sympatyczne ujecia, czesto z innymi osobami w tle.

Pozdrawiam serdecznie,
Adrian (Boston9)

Re: wspolpraca z Kancelaria Senatu RP

Powerek38
Mam jeszcze uprzejme pytanie, kto pisze i kto weryfikuje opisy do tych
zdjęć. Znalazłem właśnie błąd i zastawiam się, czy jest tego więcej.
Otóż jedna z linkowanych przez Ciebie postaci, a mianowicie pan Nikom
Wairatpanij
(http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nikom_Wairatpanij_Senate_of_Poland.JPG),
został opisany jako przewodniczący Senatu Tajlandii, a tymczasem wg
strony tegoż Senatu jest, i to od dłuższego czasu, jego pierwszym
wiceprzewodniczącym, ale przewodniczącym nie był nigdy.

Oczywiście zaraz to poprawię na Commons, ale sygnalizuję problem.

Powerek38

W dniu 2013-06-15 12:44:42 użytkownik Powerek38 <[hidden email]> napisał:
> [...]
> strony tegoż Senatu jest, i to od dłuższego czasu, jego pierwszym
> wiceprzewodniczącym, ale przewodniczącym nie był nigdy.

No to zabiles mi ćwieka. Otrzymujemy zdjęcia, które są publikowane na www.senat.gov.pl, zawsze sprawdzam treść informacji zamieszczanych przez Senat. Z tego co wiem, w organizowaniu tych wizyt uczestniczy tez nasz MSZ i ambasady krajów, z których przyjeżdżają goście, wiec stanowiska i tytuły powinny być pewne.

W przypadku tego konkretnego zdjęcia, zerknij tutaj:

http://www.senat.gov.pl/aktualnosci/art,5378,wizyta-przewodniczacego-senatu-tajlandii-nikoma-wairatpanija.html

W niektórych przypadkach posiłkuję sie jeszcze strona Sejmu, gdyz zagraniczni politycy odwiedzają zwykle obie izby naszego Parlamentu, tak bylo i tym razem, np. artykul "Wizyta Przewodniczącego Senatu Królestwa Tajlandii" na 36 str. "Kroniki Sejmowej":

http://orka.sejm.gov.pl/kronika.nsf/0/0AF09F3ECDD483A6C1257B82002CE02F/$File/kronika038_7.pdf

W przypadku angielskich podpisów (nazwisk) stosuję transkrypcje z artykułu na en-Wiki - jezeli tylko jest.

Pozdrowienia,

Adrian (Boston9)

Re: wspolpraca z Kancelaria Senatu RP

Powerek38
Ja też oczywiście nie jestem pewien, bo nie jestem ekspertem od tajskiej
polityki. Ale kiedy dzisiaj pisałem artykuł o tym panu, to znalazłem na
stronie Senatu Tajlandii dział poświęcony jego kierownictwu
(http://www.senate.go.th/th_senate/English/President-Vice-Presidents.htm),
a tam nasz dostojny gość jest tytułowany właśnie pierwszym
wiceprzewodniczącym, a jako przewodniczący jest wymieniony inny polityk,
zresztą zarazem generał. Chyba, że była jakaś zmiana, a ich webmasterzy
w Tajlandii nie działają za szybko :)

Jak to w Wikipedii, ja nie opieram się na prawdzie, tylko na źródłach, a
te najwyraźniej są sprzeczne :) No ale nic, krótki biogram już napisałem
zgodnie z tajskim źródłem, w razie czego skorygujemy :)

Powerek38

W dniu 2013-06-15 13:16, Adrian Grycuk pisze:

> [...]
>
> W przypadku angielskich podpisów (nazwisk) stosuję transkrypcje z artykułu na en-Wiki - jezeli tylko jest.

Tomek Gazeta.pl
Być może to grzecznościowa forma stosowana do opisów.

Tomek

W dniu 15 czerwca 2013 12:44 użytkownik Powerek38 <[hidden email]> napisał:
> [...]
> tegoż Senatu jest, i to od dłuższego czasu, jego pierwszym
> wiceprzewodniczącym, ale przewodniczącym nie był nigdy.

O ile wiem, to opisy przygotowuje pracownik Kancelarii Senatu, na
podstawie ich wewnętrznej bazy danych. Znamy nazwisko tego pracownika
ale nie mamy jego zgody aby je ujawnić. Procedura jest taka, że ten
pracownik daje Adrianowi te zdjęcia wraz z opisami - Adrian je ładuje
na Commons, a potem ten pracownik przysyła zgodę na OTRS z adresu
E-mail z domeny senat.gov.pl. W zgodach są dokładne spisy konkretnych
plików na których użycie jest wydawana zgoda. Przed wydanie zgody ten
pracownik sprawdza wszystkie kwestie dotyczące autorstwa i majątkowych
praw autorskich do tych zdjęć. Pewnie od czasu do czasu jakiś błąd
dotyczący ich opisu się tam może zakraść - wszyscy są omylni - nawet
pracownicy Kancelarii Senatu :-) Podejrzewam, że przy funkcjach osób
to może być tak, że spisuje się je z protokołów posiedzeń.