Różnice

Paweł Zienowicz
Porównałem kilka stron

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Pytania_nowicjuszy

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Help_desk

http://de.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Fragen_zur_Wikipedia

http://fr.wikipedia.org/wiki/Wikip%C3%A9dia:Guilde_des_Guides

W polskiej Wikipedii brak wyszukiwarki i do tego niezbyt zachęcające do
zadawania pytań treści:
- zanim zadasz pytanie, przejdź do odpowiedniej strony poniżej. Zauważ,
że na każdej z nich jest już pewien zestaw pytań i odpowiedzi – zobacz
najpierw, czy ktoś nie zadał takiego pytania wcześniej
- Pytania zadane w sposób niechlujny lub niekulturalny będą kasowane.
- Postaraj się jednak wpierw samemu poszukać w Wikipedii
- Nie udzielamy porad fachowych.
- Nie odrabiamy cudzych prac domowych.
- Nieprecyzyjne pytanie powoduje nieprecyzyjną odpowiedź lub jej brak.
- Nie oczekuj natychmiastowej odpowiedzi, postaramy się odpowiedzieć
najszybciej, jak umiemy.

Ta strona prędzej odstraszy nowicjusza niż przyciągnie. Wydaje mi się,
że najlepiej zrobić ją podobną do tej z anglojęzycznej Wikipedii. Co o
tym myślicie?

Paweł Zienowicz

Re: Różnice

Marek Mazurkiewicz
W dniu 25 kwietnia 2012 18:15 użytkownik Paweł Zienowicz
<[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> Ta strona prędzej odstraszy nowicjusza niż przyciągnie. Wydaje mi się, że
> najlepiej zrobić ją podobną do tej z anglojęzycznej Wikipedii. Co o tym

Wyszukiwarka jak najbardziej. Co do wskazówek pomocniczych. Czy ktoś
kogo odstraszą tak nie odstraszające podpowiedzi będzie się dobrze
bawił na Wikipedii?

Re: Różnice

> [...]
>
> Ta strona prędzej odstraszy nowicjusza niż przyciągnie. Wydaje mi się,
> że najlepiej zrobić ją podobną do tej z anglojęzycznej Wikipedii. Co o

U nas w sidebarze jest:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomoc:FAQ

i na każdej jego podstronie jest na dole możliwość zadania pytania:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomoc:FAQ/Funkcjonowanie_Wikipedii

2. oraz Pomoc:

z wyszukiwarką

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomoc:Spis_tre%C5%9Bci

Tamta strona wisiała, zanim nie zorganizowaliśmy FAQ (była niezbyt korzystnie z nim powiązana i relikt został), ale szczerze mówiąc ciągle powtarzały się te same pytania, albo wisiały jakieś "eksperymentalne wypowiedzi". Powtarzające się, sensowne pytania, według częstotliwości ujęte są w FAQ.

Można oczywiście ją przebudować na wzór innych wiki, jeśli ktoś ma kilka godzin wolnego. Na razie Tar z Karolem walczą z naszym układem metastron i parę miesięcy to potrwa, zanim przejdą do porządkowania zawartości.

Re: Różnice

Anna Stanisławska
owszem , może odstraszyć , ale i tak powrócę do Was ..