SdU

Maciej Dobrut
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Kawiarenka/Zasady#Reforma_SDU_poprzez_jego_likwidacje

Prosze o opinie w sprawie wprowadzenia szblonow w poczekani w dniu 17
grudnia (w zwiazku z likwidacja sdu) oraz ewentualna pomoc techniczna.
Pozdrawiam.
Vuvar

Re: SdU

Maciej Dobrut
Z dniem 24 listopada 2008 zawieszone zostaje testowo na okres próbny 3
miesięcy (do 23 lutego) przesyłanie artykułów na Sdu.  Wszystkie
artykuły należy przesyłać bezpośrednio do Poczekalni, której zasady w
związku z tym ulegają małym zmianom (
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Strony_do_usunięcia/Poczekalnia#Regulamin_poczekalni
). Pod koniec okresu próbnego podsumujemy ten test dyskusją. Dyskusje
na ten temat: wstepna (
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Kawiarenka/Zasady#Reforma_SDU_poprzez_jego_likwidacje
) oraz ostatnia (
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Kawiarenka/Zasady#Zmiana_ewolucyjna_na_pocz.C4.85tek
)

Z poważaniem
Vuvar

Re: SdU

Tomasz Chabinka
Maciej Dobrut pisze:

> [...]
> ). Pod koniec okresu próbnego podsumujemy ten test dyskusją. Dyskusje

Hmm...czy ktoś by mógł podsumować przystępnie zmiany, które zostały
właśnie wprowadzone? Sorry, ale nie każdy ma czas, by przeczytać kilka
stron tekstu. Chodzi mi o to, co dzieje się z SdU w tym momencie, czy
jest tak jak ktoś proponował, że poczekalnia robi się obowiązkowa i
później wchodzimy do SdU w razie braku konsensusu, czy zostaje
poczekalnia, czy jak?

Pozdrawiam
Wyksztalcioch

Re: SdU

Maciej Szostek
Moje podsumowanie, poviaste (zwłaszcza pkt. 2 ;) )

1. poczekalnia jest obowiązkowa i w założeniach jedyna - nazwa
'poczekalnia' nie do końca oddaje obecny sens tych stron, ale dla
łatwiejszego się przyzwyczajenia do 'nowego' póki co zostaje
2. staramy się nie używać określeń 'poczekalnia' i 'SDU' ponieważ 'się
kojarzą' - z głosowaniami się kojarzą, a w dającej się przewidzieć
przyszłości chcemy z głosowań zupełnie zrezygnować
3. został wprowadzony szablon DNU (dyskusja nad usunięciem) który
zastępuje stary PoczSDU, oraz ma dodatkową funkcję - informuje o
efekcie dyskusji
4. szablon PoczSDUinfo służący do informowania autorów
artykułu/zainteresowanych wikiprojektów się nie zmienił - być może
kiedyś zmieni nazwę
5. zablokowana została możliwość dodawania artykułów na stronę
głosowań [[Wikipedia:Strony do usunięcia]]
6. procedura zgłaszania stron do 'poczekalni' (a faktycznie do
dyskusji nad usunięciem) się nie zmienia - ale te kilka zdań
regulaminu pod spisem treści na prawdę warto przeczytać:
http://tnij.org/ceow
7. w razie braku konsensusu artykuł jest oznaczany szablonem
{{DNU|brak wyniku}} (szablon powinien się znaleźć w jego dyskusji),
artykuł _nie_jest_ kierowany do głosowania

Szczegóły dot. nowego szablonu tu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Szablon:DNU

maciek szostek (piastu)

Re: SdU

Maciej Dobrut
W dniu 23 listopada 2008 22:47 użytkownik Tomasz Chabinka
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> jest tak jak ktoś proponował, że poczekalnia robi się obowiązkowa i
> później wchodzimy do SdU w razie braku konsensusu, czy zostaje

Poczekalnia jest obowiazkowa i ostateczna przez okres testu. Male
zmiany w poczekalni dotycza wprowadzenia sekcji, szablonu z brakiem
wyniku (nie wczesniej niz po 7 dniach od wprowadzenia do poczekalni),
skrocenia min. okresu do 24 h. Wprowadzano tez nowy szablon {{DNI}}.
Wieksza odpowiedzialnosc spada na admina zamykajacego (wczesniej mogl
to byc rowniez nieadmin, ale tera odpowiedzailnosc jest wieksza, wiec
podwyzszylismy prog. Pozdrawiam...
Vuvar

Re: SdU

Maciej Dobrut
Mialo byc {{DNU}} nie {{DNI}}, ale Piastu duzo lepiej opisal zmiany.Pozdrawiam..
Vuvar

Re: SdU

Radomil Binek
Pragnę tylko przypomnieć, że tak wprowadzona "reforma", zwłaszcza
faktyczna likwidacja SdU przy braku konsensusu jest niewiążąca i można
ją... olać. Wolę aby istniał zawór bezpieczeństwa który może rozwiązać
te nierozwiązane sprawy. Dlatego nie zamierzam sięstosować do punktu 7
reformy.

Re: SdU

Maciej Dobrut
W dniu 23 listopada 2008 23:30 użytkownik Radomil Binek
<[hidden email]> napisał:
> [...]
> ją... olać. Wolę aby istniał zawór bezpieczeństwa który może rozwiązać
> te nierozwiązane sprawy. Dlatego nie zamierzam sięstosować do punktu 7

Ale zawor bezpieczenstwa w postaci niemerytorycznego glosowania, to
nie jest dobry zawor bezpieczenstwa. IMO stosujemy go glownie z
przyzwyczajenia i troche dla swietego spokoju. Tak jak pisalem w tej
dyskusji- sdu rozwiazuje 1/3- 1/2 spraw nierozwiazanych przez
Poczekalnie. NIe bedzie sie sprawdzalo- sdu zostanie odwieszone po
tesie. Pozdrawiam...
Vuvar

Re: SdU

Radomil Binek
Po raz drugi wprowadzasz coś metodą faktów dokonanych. Z dyskusji nie
wynika konsensus co do zawieszenia SdU na 3 miesiące...

Ja też uważam, że demokracja jest paskudna, ale nic prostszego i
skuteczniejszego nie wymyślono.

Re: SdU

Maciej Szostek
<[hidden email]> napisał:
> [...]
> ją... olać. Wolę aby istniał zawór bezpieczeństwa który może rozwiązać
> te nierozwiązane sprawy. Dlatego nie zamierzam sięstosować do punktu 7

Brak wyniku po dyskusji, czy brak wyniku po głosowaniu niczego nie
zmienia - jedynym przypadek, gdzie ma to znaczenie jest sytuacja w
której artykuł po dyskusji nie zostanie usunięty, a wolałbyś jednak
usunięty został - tylko wtedy głosowanie po dyskusji mogłoby mieć
jakiś realny skutek. Warto? Czy może w tym kontekście jednak mamy
konsensus?

msz (piastu)

Re: SdU

Michal Rosa
2008/11/24 Radomil Binek <[hidden email]>:
> [...]
> ją... olać. Wolę aby istniał zawór bezpieczeństwa który może rozwiązać
> te nierozwiązane sprawy. Dlatego nie zamierzam sięstosować do punktu 7

I zacznij tez jezdzic bez pasow, przechodzic na czerwonym swietle i
sam sobie ustaw prog podatkowy.

--
Michal Rosa

> [...]

> Po raz drugi wprowadzasz coś metodą faktów dokonanych. Z dyskusji nie
> wynika konsensus co do zawieszenia SdU na 3 miesiące...

To jest jedyny skuteczny sposob dzialania na Wikipedii

> Ja też uważam, że demokracja jest paskudna, ale nic prostszego i
> skuteczniejszego nie wymyślono.

Oczywiscie, ze wymyslono tylko, ze to nie jest politycznie poprawne
wedlug zasad "demokracji".

--
Michal Rosa

Re: SdU

Radomil Binek
> I zacznij tez jezdzic bez pasow, przechodzic na czerwonym swietle i
> sam sobie ustaw prog podatkowy.

A może raczej mam poczekać, aż ten próg ustawi mi z własnej woli
sprawujący rządy z Bożej łaski oświecony monarcha absolutny, a nie
rząd wybrany w wyborach?

Re: SdU

Radomil Binek
> [...]
> usunięty został - tylko wtedy głosowanie po dyskusji mogłoby mieć
> jakiś realny skutek. Warto? Czy może w tym kontekście jednak mamy

A może poczekasz aż będzie jakiś konsensus w dyskusji na temat reformy
zamiast wprowadzać pomysły wbrew społecznosci (która jeszcze decyzji
nie podjęła)?

Re: SdU

Radomil Binek
W dniu 23 listopada 2008 23:41 użytkownik Michal Rosa
<[hidden email]> napisał:

> To jest jedyny skuteczny sposob dzialania na Wikipedii

No to w ten sam sposób znoszę tę reformę... no i mamy pat... co na to
oświecone rządy absolutne?

Re: SdU

Maciej Dobrut
W dniu 23 listopada 2008 23:43 użytkownik Radomil Binek
<[hidden email]> napisał:

> A może poczekasz aż będzie jakiś konsensus w dyskusji na temat reformy
> zamiast wprowadzać pomysły wbrew społecznosci (która jeszcze decyzji
> nie podjęła)?

Mielismy juz 7 dyskusji na ten temat- niewiele poza zmianami
kosmetycznymi i to glownie w poczekalni zmienily. Pozdrawiam...
Vuvar

Re: SdU

/
| Z dyskusji nie wynika konsensus ...
/
| Ja też uważam, że demokracja jest paskudna, ale nic prostszego i
| skuteczniejszego nie wymyślono.

Radomile, coś Ci się chyba pozajączkowało - demokracja=konsensus? Pierwsze
słyszę.

        Pzdr., Janusz "Ency" Dorożyński

> [...]

> A może raczej mam poczekać, aż ten próg ustawi mi z własnej woli
> sprawujący rządy z Bożej łaski oświecony monarcha absolutny, a nie

No i juz masz lepszy system od "demokracji".

--
Michal Rosa

Re: SdU

Maciej Dobrut
W dniu 23 listopada 2008 23:44 użytkownik Radomil Binek
<[hidden email]> napisał:

> No to w ten sam sposób znoszę tę reformę... no i mamy pat... co na to
> oświecone rządy absolutne?

Jak masz jakas wykonalna sensowna propozycje ktora nie skonczy sie tak
jak poprzednie 7- daj znac. Pozdrawiam...
Vuvar

Re: SdU

Radomil Binek

> Mielismy juz 7 dyskusji na ten temat- niewiele poza zmianami
> kosmetycznymi i to glownie w poczekalni zmienily. Pozdrawiam...
> Vuvar

A jednak... zawieszenie SdU to nie jest "zmiana kosmetyczna"!