Skrivskydd av frånvarande användares diskussionssidor

Skrivskydd av frånvarande användares diskussionssidor

Habj-2
En gång - vad jag vet, det kan finnas fler - har en administratör låst
en användares sida samt diskussionssida för att denne skulle åka bort
på semester. Han fick ta emot rätt mycket kritik för det, av mig såväl
som av flera andra. De flesta ansåg att man inte ska låsa
diskussionssidor för att folk är borta; det bör gå att lämna
meddelanden även till folk som är frånvarande, så får de ta itu med
saken när de kommer tillbaka (om de känne för det)

Jag läser på
http://sv.wikipedia.org/wiki/Anv%C3%A4ndardiskussion:Mannen_av_b%C3%B6rd

"Såväl användarsida som diskussion är skrivskyddade på användarens
begäran, då han aviserat att han inte kommer att vara aktiv på
Wikipedia en tid. Då han återkommer bör detta skrivskydd lyftas.
/dcastor 30 oktober 2006 kl. 02.51 (CET)"

och tycker att det skrivskyddet borde lyftas nu. MaB för IMHO nöja sig
med en liten skylt "Användaren är inte här och lär inte svara på
meddelanden, den som vill nå mig bör testa wikimail" eller liknande.

Re: Skrivskydd av frånvarande användares diskussionssidor

Joakim Larsson-2
Absolut.

2006/12/5, habj <[hidden email]>:

> [...]
>
> /habj

Re: Skrivskydd av frånvarande användares diskussionssidor

David Castor-2
Jag tycker att det finns en skillnad mellan att åka på semester och att, som
MaB gjorde, avisera en långvarig och eventuellt permanent frånvaro från
Wikipedia. På nedanstående begäran lyfter jag dock skrivskyddet, då det var
jag som lade in det.

David Castor
Storgatan 10
241 30 Eslöv