Strona logowania

Marcelus Wikipedysta
Przy ostatnim logowaniu się na Wikipedię pojawił mi się niespodziewany
widok. Mam z związku z tym pytanie, czemu strona logowania Wikipedii
wzorowana jest na stronie logowania gmail.com? Jakaś nowa polityka
fundacji?

Marcelus

Re: Strona logowania

Tomasz Ganicz
To jest podejrzewam rezultat dyskusji na temat włączenia wszystkim
możliwości korzystania z Wikipedii przez protokół https zamiast http,
który dałoby się włączyć jeszcze przed zalogowaniem do Wikipedii.
Dyskusja rozgorzała w związku z tym, że użycie protokołu https przy
logowaniu może zwiększyć bezpieczeństwo osób korzystających z
Wikipedii w Chinach i innych krajach, które cenzurują dostęp do
Wikipedii.

W dniu 9 czerwca 2013 23:12 użytkownik Marcelus Wikipedysta
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> widok. Mam z związku z tym pytanie, czemu strona logowania Wikipedii
> wzorowana jest na stronie logowania gmail.com? Jakaś nowa polityka

Re: Strona logowania

Bartosz Dziewoński
Nieee, to tylko designerzy Fundacji się dobrali. Teraz tak będzie wyglądać. Mogło być gorzej.

--
Matma Rex

Re: Strona logowania

/
| ... użycie protokołu https ... w Chinach

Wiadomość z jakiejś wikimedianej listy - ostatnio w tychże Chinach
zablokowano za pomocą państwowej zapory port 443 (na nim chodzi https)
właśnie dla serwerów W.

Re: Strona logowania

Natalia Szafran-Kozakowska-3
Moim zdaniem wygląda ładnie, lepiej niż poprzednio, trochę bardziej jak we
współczesnym internecie. A więc bardziej zachęcająco.

--
Magalia

Re: Strona logowania

Serio?
http://pokazywarka.pl/nwb7og/
Poza kolorem przycisku (niebieski, chociaż o innym odcieniu) nie widzę
podobieństw.
A strona logowania przynajmniej nie wygląda jak internet w latach 90.
ubiegłego wieku.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Awersowy

<[hidden email]> napisał:

> [...]
> widok. Mam z związku z tym pytanie, czemu strona logowania Wikipedii
> wzorowana jest na stronie logowania gmail.com? Jakaś nowa polityka

Re: Strona logowania

Łukasz Lipiński
Moim zdaniem to krok w dobrym kierunku. Wikipedia zawsze wyglądała bardzo
siermiężnie, dobrze że w końcu zaczęto dbać o ten interfejs.

/
| Moim zdaniem wygląda ładnie, lepiej niż poprzednio, trochę bardziej jak we
| współczesnym internecie. A więc bardziej zachęcająco.

Oczywiście że pastele zawsze wyglądają ładniej, i w oderwaniu od przedmiotu
(tj. W.) nowa strona też mi się podoba (nawet bardzo). Ale z drugiej strony
byłbym dość wstrzemięźliwy co do  zachęcenia/zanęcania ;-) tym zręcznym
mykiem nowych sił. Po pierwsze robi się misz-masz - archaiczny wygląd W. z
wkropleniami wyglądu kafelkowego. Po drugie ma to znaczenie (większe) dla
osób bardziej czułych na formę niż na istotę. Istotą W. jest gromadzenie i
udostępnianie wiedzy, i pewne siermiężność może nawet stanowić zaletę, gdyż
pozwala się (do tego wytrwale) skupiać na tej istocie. I podejrzewam (ale
nie muszę mieć racji), że bardziej czułe na formę (nowocześniejszą) mogą być
osoby młode i bardzo młode, czyli dzieci dżimejla/fejs-zbuka. Tym bardziej,
że wobec zgromadzenia nawet w plwiki miliona haseł, opisania wszystkich
drużyn włącznie z E-ligowymi oraz tatuaży pani Dody, przeszliśmy do etapu
pozytywistycznego. A on wymaga poza wspomniana wyżej wytrwałością również
władania aparatem pracy ze źródłami (też w bibliotekach) i sporym zasobem
wolnego czasu. I o ile w wieku lat nastu fejs-zbukowanie jest środowiskiem
naturalnym, danym od urodzenia :-) , to nazwane przeze mnie sprawy są poza
ich zasięgiem, więc niekiedy pojawia się u takich adeptów parcie choćby na
adminowanie (vide przedostatnie pua).

Re: Strona logowania

Tomasz Ganicz
W dniu 10 czerwca 2013 14:34 użytkownik Dorożyński Janusz

Moje doświadczenia ze szkolenia osób w wieku 50+ i pracowników
naukowych są takie, że poprzedni formularz zakładania konta stanowił
dla nich dość istotną barierę - szczególnie umiejscowienie capchy w
nietypowym miejscu  i konieczność przewijania ekranu w trakcie
zakładania konta. Jak w formularzu był błąd, to zaznaczało go na
czerwono na polu, który czasem już nie był widoczny na ekranie. Teraz
to jest dużo czytelniejsze, choć ten klawisz niebieski i zielony
faktycznie kłócą się z ogólnym designem strony.

Re: Strona logowania

Szymon Grabarczuk
Nie dam sobie ręki uciąć, ale chyba widzę tu użycie palety
https://www.mediawiki.org/wiki/Wikimedia_Foundation_Design/Color_Usage -
nie po raz pierwszy mieszają ją z designem Vectora...

W dniu 10 czerwca 2013 15:01 użytkownik Tomasz Ganicz
<[hidden email]>napisał:

> [...]

Tar Lócesilion

Re: Strona logowania

Olaf Matyja-2
Akurat kolory możemy zmienić bez trudu sami.
Wystarczy wpis do Mediawiki:Common.css.

2013/6/10 Tar Lócesilion <[hidden email]>

> Nie dam sobie ręki uciąć, ale chyba widzę tu użycie palety
> https://www.mediawiki.org/wiki/Wikimedia_Foundation_Design/Color_Usage -
> nie po raz pierwszy mieszają ją z designem Vectora...

Re: Strona logowania

Marcin Gałązka
Jabłka albo banany.
Tenisówki albo glany.
Vector albo kafelki.

Albo zdisajnerować całą WP albo zostawić stronę logowania w świętym spokoju. Takie jest moje zdanie. (wolę tą pierwszą opcję).

Niebieska poświata pól loginu i hasła jest (...) już sama w sobie. Ale staje się jeszcze dziwniejsza, jeśli zauważyć, że szukajka takiej poświaty nie ma.

MG

Re: Strona logowania

Michał Buczyński
Jeśli można te kolorki przystosować do ogólnej kolorystyki (bo obecna strona logowania łupie w oczy), to byłbym bardzo wdzięczny.
Przy okazji: czcionka napisu zaloguj wydaje mi się nieco za duża - nie wiem, czy ona musi tak krzyczeć (ktoś już kliknął zaloguj i chyba wie, co robi), a przynajmniej z tym kolorem IMO to nieładnie wygląda.
W przeciwieństwie do Awersowego nie uważam, by to był jakiś postęp w ewolucji Internetu - ta estetyka przypomina mi jakieś stare amatorskie fora phpBB. A ta "zieleń" to czasy interfejsów pod Win95.
I to nie jest kwestia generacyjna - sam używam Facebooka często i gęsto i estetyka jego okienek jeszcze ujdzie.
Mam nadzieję, że da się znaleźć rozwiązanie pasujące lwiej części ludzi. :)
m.
Dnia 10 czerwca 2013 15:10 Olaf Matyja &lt;[hidden email]&gt; napisał(a):
Akurat kolory możemy zmienić bez trudu sami.
Wystarczy wpis do Mediawiki:Common.css.
2013/6/10 Tar Lócesilion &lt;[hidden email]&gt;
&gt; Nie dam sobie ręki uciąć, ale chyba widzę tu użycie palety
&gt; https://www.mediawiki.org/wiki/Wikimedia_Foundation_Design/Color_Usage -
&gt; nie po raz pierwszy mieszają ją z designem Vectora...
&gt;
&gt;
&gt; W dniu 10 czerwca 2013 15:01 użytkownik Tomasz Ganicz
&gt; &lt;[hidden email]&gt;napisał:
&gt;
&gt; &gt; W dniu 10 czerwca 2013 14:34 użytkownik Dorożyński Janusz
&gt; &gt; &lt;[hidden email]&gt; napisał:
&gt; &gt; &gt; | -----Original Message-----
&gt; &gt; &gt; | From: [hidden email] [mailto:wikipl-l-
&gt; &gt; &gt; | [hidden email]] On Behalf Of Natalia
&gt; &gt; &gt; | Sent: Monday, June 10, 2013 9:59 AM
&gt; &gt; &gt; /
&gt; &gt; &gt; | Moim zdaniem wygląda ładnie, lepiej niż poprzednio, trochę bardziej
&gt; &gt; jak we
&gt; &gt; &gt; | współczesnym internecie. A więc bardziej zachęcająco.
&gt; &gt; &gt;
&gt; &gt; &gt; A on wymaga poza wspomniana wyżej wytrwałością również
&gt; &gt; &gt; władania aparatem pracy ze źródłami (też w bibliotekach) i sporym
&gt; zasobem
&gt; &gt; &gt; wolnego czasu. I o ile w wieku lat nastu fejs-zbukowanie jest
&gt; &gt; środowiskiem
&gt; &gt; &gt; naturalnym, danym od urodzenia :-) , to nazwane przeze mnie sprawy są
&gt; &gt; poza
&gt; &gt; &gt; ich zasięgiem, więc niekiedy pojawia się u takich adeptów parcie choćby
&gt; &gt; na
&gt; &gt; &gt; adminowanie (vide przedostatnie pua).
&gt; &gt; &gt;
&gt; &gt;
&gt; &gt; Moje doświadczenia ze szkolenia osób w wieku 50+ i pracowników
&gt; &gt; naukowych są takie, że poprzedni formularz zakładania konta stanowił
&gt; &gt; dla nich dość istotną barierę - szczególnie umiejscowienie capchy w
&gt; &gt; nietypowym miejscu i konieczność przewijania ekranu w trakcie
&gt; &gt; zakładania konta. Jak w formularzu był błąd, to zaznaczało go na
&gt; &gt; czerwono na polu, który czasem już nie był widoczny na ekranie. Teraz
&gt; &gt; to jest dużo czytelniejsze, choć ten klawisz niebieski i zielony
&gt; &gt; faktycznie kłócą się z ogólnym designem strony.
&gt; &gt;
&gt; &gt; --
&gt; &gt; Tomek "Polimerek" Ganicz
&gt; &gt; http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Polimerek
&gt; &gt; http://www.ganicz.pl/poli/
&gt; &gt; http://www.cbmm.lodz.pl/work.php?id=29&amp;title=tomasz-ganicz
&gt; &gt;
&gt; &gt; _______________________________________________
&gt; &gt; Lista dyskusyjna WikiPL-l
&gt; &gt; [hidden email]
&gt; &gt; https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
&gt; &gt;
&gt;
&gt;
&gt;
&gt; --
&gt; Tar Lócesilion
&gt; _______________________________________________
&gt; Lista dyskusyjna WikiPL-l
&gt; [hidden email]
&gt; https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
&gt;

Re: Strona logowania

Szymon Grabarczuk
Spójrz, ten niebieski przycisk jest bardzo podobny do Atheny:
https://www.mediawiki.org/wiki/Athena - przemycają ją po kroku, czy jak? Po
2. ten system powiadomień z enwiki przypomina mi Echo...

--
Tar Lócesilion