Sue Gardner o problemima polova na Vikipediji

Sue Gardner o problemima polova na Vikipediji

Slaven Kosanovic
Sue Gardner, izvršni direktor Zadužbine Vikimedije napisala blog: "Devet razloga zašto žene ne uređuju Vikipediju (po njihovim riječima)".

http://suegardner.org/2011/02/19/nine-reasons-why-women-dont-edit-wikipedia-in-their-own-words/

1) Neke žene ne uređuj Vikipediju zato što je korisnički interfejs "neprijateljski" nastrojen.
2) Neke žene ne uređuju Vikipediju zato što su previše zauzete.
3) Neke žene ne uređuju Vikipediju pošto nemaju dovoljno povjerenja u same sebe, a uređivanje Vikipedije zahtjeva mnogo povjerenja u sebe.
4) Neke žene ne uređuju Vikipediju pošto ne vole sukobe, a na Vikipediji ima sukoba.
5) Neke žene ne uređuju Vikipediju zato što informacije koje unesu obično bivaju vraćene ili poništene.
6) Neke žene ne uređuju Vikipediju pošto smatraju da na njoj vlada jedna mizogena atmosfera.
7) Neke žene nalaze kulturu Vikipedije seksualnom na način koji je čini odbojnom.
8) Neke žene, čiji primarni jezik ima rodni gramatički oblik, nalaze da to što im se Vikipedija obraća kao korisnicima, takođe odbojnim.
9) Neke žene ne uređuju Vikipediju zato što su drštvene veze i ton dobrodošlice veoma bitini za njih, a Vikipedija nudi manje šansi za te stvari nego drugi sajtovi.

Ispada da je Vikipedija neporpravljivo masklistička i nema šanse za neku svijetliju budućnost što se tiče rodne ravnaprovanosti u doprinosima... :) U svakom slučaju, iako ovo nije empirijsko istraživanje, zanimljivo je da mnoge žene imaju toliko primjedbi koje se uglavnom tiču društvenih odnosa na samoj Vikipediji. A i komentari na sam blog to potvrđuju...

Slaven

Re: Sue Gardner o problemima polova na Vikipediji

Горан Обрадовић
На интерној листи задужбине се у задње време доста причало о овоме. То
је једно од три тешка питања на која већ годинама заједница покушава
да нађе одговор:

- како укључити више универзитетских професора и научника
- како укључити више жена
- како укључити више старих особа

Уз то наравно иде и стратешки циљ ширења Викимедије на „глобални југ“.
Читао сам баш недавно мејл једног човека који је у Малију. Нисам
сигуран да ли сам добро разумео али ако јесам, врло је поражавајућа
чињеница да у Малију преко 80% студената није уопште чуло за
Википедију.

А што се тиче проблема полова на Википедији, недавно је отворена
мејлинг листа која би требало тиме да се јави. Мислим да је приступ
листи отворен, па ако неког занима ова тема може да се придружи.

Горан

2011/2/22 Slaven Kosanovic <[hidden email]>:

> [...]
>
> Slaven

Re: Sue Gardner o problemima polova na Vikipediji

Mihajlo Andjelkovic
Ех, стварно, да нам је више тако пријатних кориснка попут Лампице или Ане. :))

Re: Sue Gardner o problemima polova na Vikipediji

Slaven Kosanovic
:) Чују оне тебе... :)

El 22/02/2011, a las 16:55, Mihajlo Andjelkovic escribió:

> Ех, стварно, да нам је више тако пријатних кориснка попут Лампице или Ане. :))

Re: Sue Gardner o problemima polova na Vikipediji

Aleksandra Ravas
Hvala! :)

2011/2/22 Mihajlo Andjelkovic <[hidden email]>
Ех, стварно, да нам је више тако пријатних кориснка попут Лампице или Ане. :))

Re: Sue Gardner o problemima polova na Vikipediji

Ana Mladenović
Ја сам рекла Миксајлу у ком контексту сам пријатна... :-P

--
Ana Mladenović
Faculty of Mining and Geology