Suomenkielisten sivujen merkit

Tomi Häsä
Moi,

uteliaisuudesta kopioin tekstiä sivulta

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_kieli

Uutisryhmään misc.test

http://groups.google.com/group/misc.test/msg/77fb45bd36cc1325
http://groups.google.com/group/misc.test/msg/e99769db2cc363dc

Ja omaan Google-keskusteluryhmääni Groups 3 Test Group

http://groups.google.com/group/Groups-3-Test-Group/msg/396ae6f9f103c75e
http://groups.google.com/group/Groups-3-Test-Group/msg/91719c496d25a783

Ja vaikuttaisi siltä, että sivullanne käytetään ISO-8859-1
-kirjainmerkkejä, vaikka itse sivun enkoodaus näyttäisi olevan UTF-8.
Onko näin?

Voin olla väärässä, ja siksi asiaa kysynkin. :)

Tomi Häsä

Re: Suomenkielisten sivujen merkit

Harri Vartiainen
 Kokeilin vaihtaa Firefox 2.0:ssa enkoodauksen ISO-8859-1:ksi ja
ääkköset menivät sotkuksi. UTF-8:lla toimii, joten uskaltaisin näin
kevyesti testattuna sanoa merkistön olevan UTF-8.

 Käytännössä suomenkielisen Wikipedian käyttäjillä ei ole
vaikutusvaltaa näihin asioihin, tarkempaa tieto kannattaa kysyä
Wikitech -postilistalta: