Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

masti-2
Szwedzka Wikipedia osiągnęła granicę milion artykułów.
jubileuszowy artykuł został stworzony przez bota i jest to
http://sv.wikipedia.org/wiki/Erysichton_elaborata

masti

Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

Jakub K.
A co tam z naszymi botami?

Plushy

2013/6/15 masti <[hidden email]>

> [...]
>
> masti

Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

botować milion? to jakoś niehonorowo :)

masti

On 06/15/2013 11:03 PM, Jakub K. wrote:

> A co tam z naszymi botami?
>
> Plushy

Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

Tomek Gazeta.pl
W dniu 15 czerwca 2013 23:09 użytkownik masti <[hidden email]> napisał:

> botować milion? to jakoś niehonorowo :)
>
> masti

Ale tak do 999 900 ? ;)

Elfhelm

Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

Szymon Grabarczuk
Niderlandczycy zabotowali nawet ponad milion i jakoś Pundit o tym nie
powiedział, i już nikt teraz o tym nie pamięta ;)

W dniu 15 czerwca 2013 23:12 użytkownik Tomek <[hidden email]> napisał:

> Ale tak do 999 900 ? ;)
>
> Elfhelm

Tar Lócesilion

Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

Adrian Grycuk
W dniu 2013-06-15 23:12:14 użytkownik Tomek <[hidden email]> napisał:

> Ale tak do 999 900 ? ;)
>
> Elfhelm

No wlasnie rozmawialismy dzisiaj o tym na Wikimaratonie:)

Ano właśnie - czy z okazji zbliżającego się milionowego artykułu na polskiej Wikipedii Stowarzyszenie szykuje jakąś specjalną uroczystość, wielką fetę dla Społeczności, komunikaty dla mediów? Czy i jak nasi rodacy się o tym dowiedzą?

Czy może mamy już przygotowane sympatyczne logo z "1 000 000" jak nasi koledzy z innych krajów?

Bo jak masti umieści te swoje tysiące artykułów, to może się zdarzyć w każdej chwili:)

Adrian (Boston9)

Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

Marek Mazurkiewicz
W dniu 15 czerwca 2013 23:39 użytkownik Adrian Grycuk
<[hidden email]>napisał:

> Gorąco popieram botowanie. Użyteczność wiki rośnie wraz z ilością
artykułów nawet jeśli są to tylko podstawowe opisy pozwalające zoriętować
się że coś jest Insecta.

Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

Paweł Zaręba
Ja też jestem za botowaniem, tylko brak chętnych, którzy się na tym znają,
do działania. Może Stowarzyszenie jakoś by wsparło takie działania?

Pablo000

<[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> Czy może mamy już przygotowane sympatyczne logo z "1 000 000" jak nasi koledzy z innych krajów?

Miałem taki pomysł, żeby zrobić maraton edytowania w okolicach
artykułu 1 M. Polegało by to na tym, że w jednym mieście lub kilku
wynajęlibyśmy jakiś lokal, w którym można przebywać cały dzień i
impreza by polegała na tworzeniu na oczach publiki kolejnych artykułów
- w momencie jakby poszło 1 M - byłaby jakaś publiczna feta. Taka
impreza miałaby szansę na przyciągnięcie uwagi mediów...

Tylko, żeby to miało sens, należałoby się umówić - że nie puści się
wtedy w tym czasie żadnych botów, które popsują wszystkim zabawę...
Patrząc na aktualne tempo dodawania artykułów - wyjdzie to mniej
więcej gdzieś we wrześniu - które by było dobrym terminem na taką
imprezę.

.

> [...]
> Patrząc na aktualne tempo dodawania artykułów - wyjdzie to mniej
> więcej gdzieś we wrześniu - które by było dobrym terminem na taką

Wrzesień to dobry miesiąc, gdyby był ustalony termin, można by ewentualnie
podbić botami do takiej liczby, by potem na imprezie padł milionowy artykuł
i mógł wystrzelić szampan (bezalkoholowy) ;)

Elfhelm

Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

Kpjas
16 cze 2013 12:44, "Tomek" <[hidden email]> napisał(a):

> [...]
artykuł
> i mógł wystrzelić szampan (bezalkoholowy) ;)

Boty to mocno dyskusyjna sprawa, ale ten szwedzki bot, Lsjbot, który
wypluwa z siebie 5000 haseł dziennie, a wyprodukował do tej pory 400.000+
haseł i działa dalej, to jak się wydaje inna sprawa.

Przykładowa twórczość Lsjbota (w historii oprócz mnie wszystko to boty)
http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A5ngstj%C3%A4rtad_bredn%C3%A4bb

Jak tak ma wyglądać twórczość botowa to jestem za.

Pozdrowienia,
Kpjas Krzysztof P. Jasiutowicz

On 06/16/2013 08:12 PM, Kpj wrote:

> [...]
> http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A5ngstj%C3%A4rtad_bredn%C3%A4bb
>
> Jak tak ma wyglądać twórczość botowa to jestem za.

samo botowanie jest trywialne. problemem jest tylko przygotowanie
danych. Jak jest zestaw danych i wzorcowy artykuł to można lecieć
dowolne artykuły. Ale niestety zazwyczaj przygotowanie danych to są
długie tygodnie pracy i to często ręcznej.

masti

Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

Paweł Zienowicz
W dniu 2013-06-16 21:29, masti pisze:

> [...]
> dowolne artykuły. Ale niestety zazwyczaj przygotowanie danych to są
> długie tygodnie pracy i to często ręcznej.
Może warto skorzystać z danych przygotowanych przez kolegów z innych
wersji językowych Wikipedii? Po co wykonywać dwa razy tę samą pracę.
Jedyne co będzie konieczne to przetłumaczenie i sprawdzenie. Dla nich
zyskiem będzie to, że ktoś u nas dokona dodatkowej weryfikacji - będą
mieli wyższą pewność co do jakości użytych danych.

Paweł Zienowicz

On 06/17/2013 11:06 AM, Paweł Zienowicz wrote:

> [...]
> zyskiem będzie to, że ktoś u nas dokona dodatkowej weryfikacji - będą
> mieli wyższą pewność co do jakości użytych danych.

byłoby fajnie ale ciężko dotrzeć do tego kto i skąd ma te dane. Dlatego
pod tym względem bardzo liczę na WikiData. Bo aż się prosi by te bazy
danych załadować tam i następnie wykorzystać do botowania nowych artykułów.

> [...]

> http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A5ngstj%C3%A4rtad_bredn%C3%A4bb
>
> Jak tak ma wyglądać twórczość botowa to jestem za.

Rzeczywiscie, naprawde bardzo dobrze to wyglada. Ze szwedzkim Lsjbotem na sluzbie pl-Wiki moglibysmy juz zaczac chlodzic tego szampana:) Ale oczywiscie to prosba-pytanie to tej waskiej grupy osob sposrod nas, ktora posiada wiedze technicza, jak to zrobic, prawda?

Wracajac jeszcze na chwile do kwestii milionowego artykulu: pewnie warto napisac w informacji prasowej dla PAP, jaki konkretnie artykuł byl artykulem nr 1 000 000. Patrzac na kolegow ze Szwecji,  motyl Erysichton elaborata z rodziny modraszkowatym brzmi sympatycznie i intrygujaco (chociaż juz informacja, ze zostal napisany przez bota, a nie czlowieka, moglaby zaniepokoic polska opinie publiczna:))

Czy autor milionowego artykułu na pl-Wiki tez zostanie w jakis sposob wyrozniony/uhonorowany/nagrodzony? Jak to sie odbywalo w innych krajach?

Mysle, ze warto byloby, zeby ten miliony był fajnym, merytorycznym artykulem przynajmniej na poziomie czywiesza, wiec moze warto byloby wprowadzic jakas pozytywna, kladaca nacisk na jakosc, rywalizacje? Pomysl Polimerka jest bardzo fajny, tylko wyzwaniem bedzie moim zdaniem oszacowanie dokladnie dnia, kiedy to sie stanie. Na pewno wiele osob bedzie chcialo przejsc do historii polskiej Wikipedii i napisac ten milionowy artykul, i w ostatnich dniach mozemy spodziewac sie fluktuacji w ilosci pisanych artykułów.

Pozdrawiam serdecznie,
Adrian (Boston9)

On 06/17/2013 10:38 PM, Adrian Grycuk wrote:

> [...]
>
> Mysle, ze warto byloby, zeby ten miliony był fajnym, merytorycznym artykulem przynajmniej na poziomie czywiesza, wiec moze warto byloby wprowadzic jakas pozytywna, kladaca nacisk na jakosc, rywalizacje? Pomysl Polimerka jest bardzo fajny, tylko wyzwaniem bedzie moim zdaniem oszacowanie dokladnie dnia, kiedy to sie stanie. Na pewno wiele osob bedzie chcialo przejsc do historii polskiej Wikipedii i napisac ten milionowy artykul, i w ostatnich dniach mozemy spodziewac sie fluktuacji w ilosci pisanych artykułów.

Adrian,
między innymi do tego celu działją mój licznik
http://tools.wikimedia.pl/~masti/articles.html

podaje numer artykułu w momencie utworzenia.

ale z tego co pamiętam był pomysł by nagrodzić autora najlepszego
artykułu ok 1M a nie ten jeden.

> [...]

> Rzeczywiscie, naprawde bardzo dobrze to wyglada. Ze szwedzkim Lsjbotem na sluzbie pl-Wiki moglibysmy juz zaczac chlodzic tego szampana:)

tak na marginesie trudności botowania okzuje sie, że 1M artykuł na
sv.wiki jest oparty na nieaktualnych źródła a gatunek, który opisuje
został inaczej sklasyfkowany.

Kopi posta Kurta Kulaca z Wikimedi-l

i don´t want to repeat all those arguments already quoted (lennard
already mentioned achim raschkas criticism, which i fully agree with),
since what happend, already happend, and will unstoppably happen in the
future.  but i would say first of all the strategic goal is not to
contribute hundreds of mistakes a day. just to take the 1 millionth
article Erysichton elaborata: after an advice on the talk page a HUMAN
added, that the species is probably synonymized with Erysichton palmyra.
so far, so good. but even this correction is not enough. in 2010 the
genus erysichton was redefined and a new genus, jameela was described.
both taxa now desrcibed as in sv.wikipedia are invalid.

so just concerning this tiny tiny group of articles, there is already a
bunch of mistakes, the bot copied out of outdated databases. wouldn´t be
a big deal, if somebody mentioned that the articles sticked to the old
view. but that´s something a bot can´t handle. so how reliable is the
rest of the articles?

a bot can be a convenient helper for authors, who know, how to handle
it, as it seems has happened with the creation of the articles about
swedish lakes (i´m no expert with that though). but it is a desastrous
tool for our whole movement, if you create hundreds of thousands (!)
articles, without the slightest idea, how to handle the contradictions,
that will appear doubtlessly?

it´s a sad thing, that you mention quality and this action in one
centence...

truly utterly disappointed encyclopedic greetings,
kurt

--
Mag. Kurt Kulac, Obmann
_______________________

W dniu 2013-06-17 14:58, masti pisze:
> [...]
> Dlatego pod tym względem bardzo liczę na WikiData. Bo aż się prosi by
> te bazy danych załadować tam i następnie wykorzystać do botowania
Przecież każdy bot ma operatora - wystarczy go zapytać.
Można poza tym dane bez problemu ściągnąć z edycji bota. To na pewno
łatwiejsze niż budowanie bazy samemu.

Paweł Zienowicz

Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

Adamt
I tak wiadomo że będzie to okręt Ustalmy tylko od razu który. :)

Adam

> [...]

> Pozdrawiam serdecznie,
> Adrian (Boston9)

Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

Artur Fijałkowski
W dniu 18 czerwca 2013 08:08 użytkownik Adamt <[hidden email]> napisał:

> I tak wiadomo że będzie to okręt Ustalmy tylko od razu który. :)

To zostały jeszcze jakieś okręty? ;)

Pozdro
AJF/WarX