Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

/
| między innymi do tego celu działją mój licznik
| http://tools.wikimedia.pl/~masti/articles.html
|
| podaje numer artykułu w momencie utworzenia.

Marku, a gdzie jest opisany/dostępny algorytm twojego licznika?

Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

masti-2
On 06/18/2013 10:13 AM, Artur Fijałkowski wrote:

> To zostały jeszcze jakieś okręty? ;)
>
> Pozdro
> AJF/WarX

czeskie ;)

masti

On 06/18/2013 11:13 AM, Dorożyński Janusz wrote:

> [...]

miał być ale ciągle nie mam czasu :)

Algorytm jest prosty
Bot obserwuje kanał IRC z ostatnimi zmianami czyli #pl.wikipedia na
irc.wikimedia.org. Jeśli znajdzie znacznik nowego artykułu to pobiera
informację z pl.wiki o aktualnym numerze artykułu i zapisuje to do logu.
Log jest następnie przekształcany na HTML i wyświetlany.

Goły log jest dostępny pod adresem:
http://tools.wikimedia.pl/~masti/articles.log

widoczne powtórzenia numerów wynikają z kasowania artykułów.
Bot reaguje tylko na nowe artykuły w przestrzeni głównej.
Algorytm nie jest doskonały bo nie ma w mediaWiki sensownego systemu
numeracji artykułów.

Tak nprawdę myślałem o jakiejś innej metodzie ale niestety nie bardzo
mam czas się tym zająć.

masti

/
| miał być ale ciągle nie mam czasu :)

:-))

| Algorytm jest prosty ...

W zasadzie sporo jest jasne.

/
| Bot ...  pobiera informację z pl.wiki o aktualnym numerze artykułu

A gdzie to jest?

On 06/18/2013 11:46 PM, Dorożyński Janusz (4w) wrote:

> [...]

dane pobierane sa przez API w momencie zauważenia nowego artykułu. API
zwraca dane w postaci XMLa
<api><query><statistics pages="1920708" articles="973130"
edits="37433811" images="0" users="563341" activeusers="4879"
admins="150" jobs="2838"/></query></api>

z tego bot wybiera articles="973130" i to jest aktualna liczba artykułów

nie ma możliwości późniejszego pobrania liczby artykułów w momencie
utworzenia. MediaWiki nie udostepnia takiej funkcjonalności.

masti

/
> [...]
|
| nie ma możliwości późniejszego pobrania liczby artykułów w momencie
| utworzenia. MediaWiki nie udostepnia takiej funkcjonalności.

Ok. To jest słabe miejsce metodyki, ale faktycznie nic na to da się
poradzić. Dlatego też mam taką opinię, którą wyraziłem w odpowiedzi na list
Magalii.

Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

Adrian Grycuk

> tak na marginesie trudności botowania okazuje sie, że 1M artykuł na
> sv.wiki jest oparty na nieaktualnych źródła a gatunek, który opisuje
> został inaczej sklasyfkowany.

Do sprawy ciekawie odniósł sie najnowszy Signpost m.in. porownujac Szwedow z Polska Wikipedia.
Dajac też pewien ogolny obraz coraz bardziej gorącego tematu botowania w globalnej Społeczności:

Swedish Wikipedia's millionth article leads to protests; WMF elections—where are all the voters?

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikipedia_Signpost/2013-06-19/News_and_notes

Adrian

PS. Zobaczcie też drugi artykuł, poniżej. Głosujmy:)