Tekst iz PRESS-a

Dejan Savic
Ovo sam video danas.
##############################################################
Link:

http://www.novinepress.co.yu/sport/2006-09-15#2695

##############################################################
INTERNETOM PROTIV UPRAVE!
"Grobari" na stranici internet enciklopedije www.wikipedia.com posvećenoj Partizanu ishakerisali uvredljive parole protiv čelnika kluba

"Grobari": Nismo organizovano izveli ovu akciju, ali je pozdravljamo, jer je potpuno u duhu naše borbe protiv Uprave

Navijači Partizana preneli su rat protiv klupske Uprave na - internet! Nepoznate osobe, za koje se pretpostavlja da su pripadnici "Grobara", upali su na sajt najveće internet enciklopedije "Vikipedije" (www.wikipedia.org) i na stranici koja pripada Partizanu ispisali uvredljive poruke protiv čelnika kluba.
Osim toga, oni su po "svom nahođenju" prepravili podatke o crno-belima, pa tako na mestima gde se pominju direktor Nenad Bjeković i generalni sekretar Žarko Zečević stoji da su "oni lopovi". Parole su ispisane na srpskoj verziji i urađene su tako da ispada da su sastavni deo teksta. "Hakeri sa juga" su u delu u kojem su izneti podaci o Partizanovom stadionu velikim slovima ispisali parolu protiv generalnog sekretara Zečevića ("Zeka lopov, uprava napolje"), a u nastavku su u kontekstu teksta umetnute rečenice "Direktor kluba je Nenad Bjeković, a generalni sekretar Žarko Zečević, koji su lopovi. Partizan ima najjače navijače na svetu, Grobare".
"Grobari" tvrde da ova akcija nije organizovana iz jezgra grupe, već je to verovatno neko od članova ovog navijačkog pokreta uradio u sopstvenoj režiji. Međutim, oni tvrde da podržavaju ovu ideju, jer je u skladu sa njihovim imidžom, idejama i načinom borbe.
- Pozdravljamo ovaj potez jer je potpuno u skladu sa našom borbom protiv Uprave kluba. Naše akcije nisu "centralizovane", već je poenta da svako doprinese na svoj način koliko i kako može i da na svoj način izrazi svoj protest. Nama je samo važno da je to učinjeno u skladu sa duhom idejama i imidžom "Grobara", a ova akcija je upravo takva. Poenta je u tome da mi nastavljamo borbu protiv ljudi koji su upropastili klub, a veoma je dobro što se naš glas čuo i na toliko posećenoj internet prezentaciji. To dokazuje koliko je naš pokret jak - rekao je jedan od vođa "Grobara".
(S. R.)

Å ta je Vikipedija?

Za one koji ne znaju, Vikipedija je najpoznatija internet enciklopedija koja obrađuje 1.383.707 pojmova na većini iole značajnih svetskih jezika. Saradnici enciklopedije su ljudi iz celog sveta, a kako ne postoji detaljna provera, nije previše teško "upasti" na sajt i uneti podatke po sopstvenoj želji. Inače, o posećenost ovog sajta govori podatak da svake sekunde 2.000 ljudi širom sveta uđe na ovu internet prezentaciju.

Yahoo! Messenger with Voice. Make PC-to-Phone Calls to the US (and 30+ countries) for 2¢/min or less.

Re: Tekst iz PRESS-a

Milos Rancic
Pokusavam da nadjem to u istoriji clanka na engleskoj Vikipediji, ali
mi ne polazi za rukom. Takodje, pokusavam isto i na nasoj Vikipediji,
ali mi ne uspeva... Hm. Napisacu clanak na svom blogu na tu temu.

On 9/16/06, Dejan Savic <[hidden email]> wrote:

> [...]
> želji. Inače, o posećenost ovog sajta govori podatak da svake sekunde 2.000
> ljudi širom sveta uđe na ovu internet prezentaciju.

Dzordzm
"Наша" Википедија је заправо СРПСКОХРВАТСКА.

Велики Срби гробари се тамо осећају код куће. Смеће и даље стоји на чланку.

А чланак... за не трошити речи. Какве новине, таква и Моника Левински.

Re: Tekst iz PRESS-a

Milos Rancic
Hehehehe... Krenuo sam da ih krpim sve redom na blogu... Bice, dakle,
na http://loshmir.blogspot.com :)

Evo odgovora: http://loshmir.blogspot.com/2006/09/ko-je-veci-haker.html

On 9/16/06, Milos Rancic <[hidden email]> wrote:

> Hehehehe... Krenuo sam da ih krpim sve redom na blogu... Bice, dakle,
> na http://loshmir.blogspot.com :)

Re: Tekst iz PRESS-a

Dejan Savic
Mala anegdota: u Nemačkoj postoji blog koji se isključivo bavi time da ispravlja greške (i laži) najveće i najtiražnije žute novine (Bildcajtung). Blog je toliko popularan, da čim se na njemu pojavi komentar onda u online izdanju tih novina prepravljaju tekst. Taj blog radi na sličnom principu kao Vikipedija: pišu ga dobrovoljci i nema nikakve komercialne namene. Jedino sakupljaju novac iz donacija kako bi mogli da plate server, domejn i onlajn troškove.

PS: MiloÅ¡e, dobar odgovor!  :-)

On 9/16/06, Milos Rancic wrote:

> Hehehehe... Krenuo sam da ih krpim sve redom na blogu... Bice, dakle,
> na http://loshmir.blogspot.com :)

Re: Tekst iz PRESS-a

Nikola Smolenski
Mislim da bi nas PR trebalo da odreaguje i napise pismo PRESS-u u kome ce
navesti da:

1) U pitanju nisu nikakvi hakeri i da Vikipediju moze da uredjuje svako
2) U pitanju nije Srpska Vikipedija vec Srpskohrvatska
3) Kako svako moze da uredjuje tako svako moze i da pregleda uredjeno i da ga
menja; ovo je proslo upravo zato sto je sh mali projekat a na sr ili en ne bi
proslo (kurac ne bi, pogledajte istoriju clanka o Pavicu na en ali treba da
stvaramo takvu sliku)
5) 1.300.000 pojmova postoji na Engleskoj Vikipediji dok sve vikipedije
zajedno imaju daleko vise
6) Mada Vikipedija jeste jedan od 10 najposecenijih sajtova na svetu,
konkretna stranica je zabacena stranica na jos zabacenijem vikiju

Ovo treba dodati na odnose sa javnoscu kod nas i na pominjanje u stampi na en.

On Saturday 16 September 2006 02:01, Dejan Savic wrote:

> [...]
> sopstvenoj želji. Inače, o posećenost ovog sajta govori podatak da svake
> sekunde 2.000 ljudi širom sveta uđe na ovu internet prezentaciju.

Ма јок, Никола. То је ПРЕСС. Споља жуто, отпозади кафено. Пас лаје, ветар носи.

За почетак, у ма каквом демантију би требало додати основну поенту, а то је да је тај набеђени новинар ретард који очигледно нема појма о чему пише нити му је пало на памет да ишта од наведеног провери. Ал како то да напишеш кад деманти иде истом таквом ретарду уреднику који је још десет истих чипманка запослио у својству новинара и прогласио их редакцијом. Знаш, то је као кад те неко стрпа у лудају - отпор је узалудан.

Re: Tekst iz PRESS-a

Milos Rancic
Treba sagraditi relevantno mesto na internetu na kom bismo imali svoje
tekstove. Uzmimo, ko god od ostalih hoce, pise blog, a imamo jedno
mesto na kom te blogove skupljamo kao linkove.

On 9/17/06, Dzordzm <[hidden email]> wrote:

> [...]
> запослио у својству новинара и прогласио их редакцијом. Знаш, то је као кад
> те неко стрпа у лудају - отпор је узалудан.

smolenski

Re: Tekst iz PRESS-a

Milos Rancic
Ccc... Pa, nisi citao moj tekst ;)