Uczczenie 10 urodzin polskiej Wikipedii na stronach projektu (propozycja baneru oraz specjalnej strony)

Uczczenie 10 urodzin polskiej Wikipedii na stronach projektu (propozycja baneru oraz specjalnej strony)

Daniel ~ Leinad
Hej!

Zapraszam do zapoznania się z propozycją podzielenia się radością ze
światem i małą promocją polskiej Wikipedii z okazji 10 urodzin:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Kawiarenka/Propozycje#Uczczenie_10_urodzin_polskiej_Wikipedii_na_stronach_projektu_.28propozycja_baneru_oraz_specjalnej_strony.29
(http://goo.gl/NXTuD)

--
Daniel // Leinad

Re: Uczczenie 10 urodzin polskiej Wikipedii na stronach projektu (propozycja baneru oraz specjalnej strony)

Lantuszka .
Droga Ekipo Organizacyjna,

wielkie raz jeszcze dzieki i gratulacje. zaluje, ze bylam tak krotko ale
widzialam ze wszystko bylo fantastycznie zorganizowane i przebiegalo
swietnie! to napewno ogrom pracy ale i zapalu i pomyslow. wyszlo swietnie!
wyrazy ogromnego uznania! :)

mam jednak pytanie ogolne: troche mnie martwi kampania jednego ze sponsorow
(a wlasciwie glownego) - Play.
to wyglada jakby ze skorupki wiki-jajka wykluwalo sie logo Playa. Chyba nie
taka przyszlosc sobie wrozymy? ;) (po kliknieciu pojawia sie ekran z
obrazkiem gdzie ze skorupki wyziera juz wiecej playowej masy)
niestety tez haslo "kazdy klik to 50gr dla tworcow polskiej wikipedii" jest
dla mnie zastanawiajace. Przeciez tworzymy gratis, wiec co znaczy "dla
tworcow"?
czy oni te kampanie utworzyli sami czy tez te plansze byly konsultowane z
naszym Zarzadem?

Pozdrawiam,
Lantuszka

Re: Uczczenie 10 urodzin polskiej Wikipedii na stronach projektu (propozycja baneru oraz specjalnej strony)

Piotr Gackowski
> [...]
> tworcow"?
> czy oni te kampanie utworzyli sami czy tez te plansze byly konsultowane z

Ja mam pytanie w sprawie samego bannera. Nie zajmuję sie tym, więc nie wiem jak to się robi, ale jak wygląda sprawa z licencja na ten obrazek z dłoniami?

PMG

Re: Uczczenie 10 urodzin polskiej Wikipedii na stronach projektu (propozycja baneru oraz specjalnej strony)

Tomasz W. Kozłowski
2011/9/26 Lantuszka <[hidden email]> napisała:

> niestety tez haslo "kazdy klik to 50gr dla tworcow polskiej wikipedii" jest
> dla mnie zastanawiajace. Przeciez tworzymy gratis, wiec co znaczy "dla
> tworcow"?

Zwrot "dla twórców" oznacza w tym przypadku Stowarzyszenie Wikimedia Polska.

> czy oni te kampanie utworzyli sami czy tez te plansze byly konsultowane z
> naszym Zarzadem?

Kampania była konsultowana z Zarządem Stowarzyszenia i -- z tego, co
wiem -- materiały promocyjne były przedstawione do akceptacji.

--
Tomasz W. Kozłowski

Re: Uczczenie 10 urodzin polskiej Wikipedii na stronach projektu (propozycja baneru oraz specjalnej strony)

A ja chciałbym nieśmiało zauważyć, że sama Wikipedia to jest finansowana
bardziej z budżetu WMF, natomiast budżet WMPL, który wspomoże Play,
idzie bardziej na promocję Wikipedii w Polsce, w tym organizację takich
eventów jak ostatni (absolutnie fantastyczny i rewelacyjnie
zorganizowany) weekend w Poznaniu. Dlatego zwrot "dla twórców" jest
uprawniony o tyle, że np. dzięki temu stać nas (poniekąd twórców) na tak
znakomity catering czy tak wygodne miejsce obrad, jakie mieliśmy podczas
obchodów dziesięciolecia :)

Powerek38

> [...]

> Ja mam pytanie w sprawie samego bannera. Nie zajmuję sie tym, więc nie wiem jak to się robi, ale jak wygląda sprawa z licencja na ten obrazek z dłoniami?

Jest uwolniony na Commons przez fundację

Re: Uczczenie 10 urodzin polskiej Wikipedii na stronachprojektu (propozycja baneru oraz specjalnej strony)

Tomasz Ganicz
W dniu 26 września 2011 13:05 użytkownik Przykuta <[hidden email]> napisał:

> Jest uwolniony na Commons przez fundację

Jest udostępniony na CC-BY-SA 3.0:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wikipedia_mini_globe_handheld.jpg

więc jak Play nie podał opisu wymaganego licencją to łamie prawie
autorskie. Paweł Zienowicz im to wyjaśniał. Odder i Mikołka - twórcy
polskiego logo "10-lecia" udzielili osobnej zgody na użycie tego logo
na tych banerach - natomiast obrazek "z rączkami" powinien być na
banerze opisany odpowiednio.

Re: Uczczenie 10 urodzin polskiej Wikipedii na stronachprojektu (propozycja baneru oraz specjalnej strony)

Daniel ~ Leinad
Witajcie!

Dziękuję(my) za miłe słowa jak i wszystkie uwagi.

Część z pytań, które tutaj padły, sam sobie zdaję od północy (nie
mogąc przez to zasnąć), ale jako członek zarządu WMPL czuję się za to
współodpowiedzialny. Niestety będąc w Poznaniu nie wszystko dochodzi z
Warszawy, dlatego spróbuję zebrać maksymalnie pełny obraz, a tymczasem
mój bieżący stan wiedzy.

Po pierwsze podpisaliśmy z operatorem Play umowę na "otoczenie"
uczestników obchodów w Poznaniu ich gadżetami i reklamami - tutaj
chyba żadnych wątpliwości.

W kwestii banerów jest to rozumiane tak, że my nie możemy pozwolić
używać loga Wikipedii, natomiast zdjęcie przedstawia jedynie coś co
przypomina to logo i jest ono na wolnej licencji, a więc można je
remiksować, nawet bez naszej zgody. Niestety, też zastanawiam się
dlaczego nie podali licencji zdjęcia i jak najszybciej chciałbym się
dowiedzieć dlaczego tak jest.

Sam opis można różnie interpretować, ale pewnie sam bym trochę go
zmodyfikował lub chociaż dał małego linka do opisu działalności
stowarzyszenia.

Mam nadzieję, że pomimo tych niedociągnięć, nie zburzy to naszej
radości z okazji 10-lecia polskiej Wikipedii! :-)

Pozdrawiam,
Daniel // Leinad

Re: Uczczenie 10 urodzin polskiej Wikipedii na stronachprojektu (propozycja baneru oraz specjalnej strony)

Tomasz Ganicz
W dniu 26 września 2011 13:24 użytkownik Daniel ~ Leinad
<[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> Po pierwsze podpisaliśmy z operatorem Play umowę na "otoczenie"
> uczestników obchodów w Poznaniu ich gadżetami i reklamami - tutaj

W umowie była też ta akcja, która teraz trwa. Ona ma tylko być dzisiaj
- znaczy wyświetlanie banerów powinno się skończyć o północy i trochę
to jest taki balon próbny na ile to jest skuteczne.

> [...]
> remiksować, nawet bez naszej zgody. Niestety, też zastanawiam się
> dlaczego nie podali licencji zdjęcia i jak najszybciej chciałbym się

Dokładnie. Byli o tym informowani, ale im umknęło. Po szybkiej
rozmowie telefonicznej obiecali to jak najszybciej naprawić.
Najszybciej jak mogą dodadzą odpowiednią informację licencyjną na ich
"landing page". Wszystko wynika nie ze złej woli, tylko szybkości z
jaką to było załatwiane. Zgłosili się z tym pomysłem do nas na 2 dni
przed obchodami 10-lecia i w czasie samego 10-lecia był uzgadniany
tekst i wygląd "landing page". Szkoda było by im pokazać "figę" z
powodu drobnych detali, ponieważ przyszłościowo to jest dla nas
alternatywne do banerów w samej Wikipedii źródło przychodów - z ich
strony naprawdę jest spora wola dochowywania warunków licencji. Cała
akcja wyświetlania tych banerów jest tylko 24-godzinna. W umowie z
nimi jest wyraźny zapis, że ew. dalsze korzystanie przez nich z tych
grafik wymaga osobnej umowy.

W każdym razie - gdyby taka akcja miała być powtarzana (np: w trakcie
sezonu "OPP") - to starannie wtedy wszystkie detale się dopracuje.

/
| Wszystko wynika ... [z] szybkości z jaką to
| było załatwiane. Zgłosili się z tym pomysłem do nas na 2 dni przed
obchodami
| 10-lecia i w czasie samego 10-lecia był uzgadniany tekst i wygląd  ...

A mnie się to wszystko podoba, choć w zasadzie nie trawię działań na
łapu-capu i kupą mości panowie :-)) . Ale tutaj mamy wiki-wiki. A i Play
(nie korzystam, więc jestem bezstronny) jest mi sympatyczny, a taką akcja -
tym bardziej. Ponadto po to mamy zarząd i dany mu placet, aby takie sprawy
załatwiał, oczywiście pod nadzorem KR, członków i walnego. Ja mam cały czas
do zarządu zaufanie.

Co do samej konferencji, to choć byłem tylko drugiego dnia, to oceniam ją
jako wielki sukces - organizatorów (wszystkich!), społeczności,
stowarzyszenia, zarządu. Dziękuję, też za kapitalną niespodziankę z jej
reprezentacyjną końcówką.

Jako komentarz - opinia od naszych wschodnich gości, z taką pewną nutką
podziwu (i nie tylko :-) ) - zobaczcie, jacy ono są zżyci i przyjaźnie
nastawieni!

        Pozdrowienia, Janusz "Ency" Dorożyński, członek stowarzyszenia

Re: Uczczenie 10 urodzin polskiej Wikipedii na stronachprojektu (propozycja baneru oraz specjalnej strony)

Natalia Szafran-Kozakowska-3
> Jako komentarz - opinia od naszych wschodnich gości, z taką pewną nutką
> podziwu (i nie tylko :-) ) - zobaczcie, jacy ono są zżyci i przyjaźnie
> nastawieni!

Cudowne! :)
Pozostaje nam wszystkim sobie z okazji wikiurodzin życzyć, żeby ta
opinia była przez następne kilkadziesiąt (i więcej!) lat najgłębszą
prawdą o społeczności polskiej Wikipedii.

A przy okazji, skoro tyle przemiłych słów pada, przypominam, że
kolejne ciepłe akcenty znajdują się na naszej stronie urodzinowej, na
której możemy wszyscy przeczytać za co są nam wdzięczni nasi
czytelnicy i z czego cieszą się wikipedyści. Jeśli ktoś z was jeszcze
nie czytał tych życzeń, to niech koniecznie to nadrobi, te wszystkie
ciepłe słowa naprawdę podnoszą na duchu, cieszą, a bywa, że można się
nawet troszeczkę wzruszyć :)
Życzenia do wglądu są tutaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:10_lat_polskiej_Wikipedii/Z%C5%82%C3%B3%C5%BC_%C5%BCyczenia/wpisy

Przepraszam za offtop, ale zacytowana przez Encego opinia o naszej
społeczności naprawdę mnie urzekła, no :)
--
Magalia

W dniu 26 września 2011 15:27 użytkownik Natalia <[hidden email]> napisał:

> Cudowne! :)
> Pozostaje nam wszystkim sobie z okazji wikiurodzin życzyć, żeby ta
> opinia była przez następne kilkadziesiąt (i więcej!) lat najgłębszą
> prawdą o społeczności polskiej Wikipedii.

Mhmm :-) Czasem się czubimy - jak to w zżytej rodzince, ale
ostatecznie następuje zgoda :-)

Wracając do tematu wątku. Informacja licencyjna o fotce już jest:

http://www.play.pl/pl/promocja/play-abonament/memo/index.html?utm_campaign=Wikipedia

na tej samej wysokości co ich nota copyrightowa i tą samą czcionką,
także IMHO to jest fair.

Jest prośba od nich, żeby dodać do nich link czy newsa na stronach
społecznościowych (facebook, nk). Pisałem im, że nie mamy oficjalnego
profilu w facebooku, tylko jest on prowadzony bezpośrednio przez
wikipedystów, więc nie możemy tego zagwarantować - ale obiecałem
przynajmniej przekazać taką prośbę.

> [...]

> opinia była przez następne kilkadziesiąt (i więcej!) lat najgłębszą
> prawdą o społeczności polskiej Wikipedii.

I ja chciałem wyrazić swój olbrzymi podziw dla pracy, która została
wykonana. Cała impreza była świetnie przygotowana, choć zdaję sobie
sprawę z tego jak wiele to pracy kosztowało organizatorów przez
rozpoczęciem konferencji jak i w czasie jej trwania.

W tym miejscu przypominam o naszym biuletynie, i zachęcam wszystkich
do uzupełnienia opisu wydarzeń ostatnich dni.

Re: Uczczenie 10 urodzin polskiej Wikipedii na stronachprojektu (propozycja baneru oraz specjalnej strony)

Cancre-2
No no, ale trzeba przyznać, że takiego "nasycenia" mediów (a dokładnie -
Gazety.pl) wiki dawno nie było - na ich stronie głównej w tym momencie
atakuje zarówno duża zajawka artykułów z okazji 10-lecia, jak i wielka
reklama Playa. W sumie jakieś 50% powierzchni tej części serwisu :-)

Cancre

Re: Uczczenie 10 urodzin polskiej Wikipedii na stronachprojektu (propozycja baneru oraz specjalnej strony)

Daniel ~ Leinad
Ooo, miło kolejny raz w tym miesiącu widzieć nas na czołówce gazeta.pl :D

Nieskromnie komentując - od miesiąca bardzo intensywnie kontaktujemy
się z mediami i chyba ma to jakiś efekt, aczkolwiek jest to
pracochłonne i męczące. Pokazuje to jednak, że warto by kiedyś
pomyśleć o osobie, która by zajęła się tym w stowarzyszeniu
profesjonalnie.

Niestety zabrakło już sił na Wiki Lubi Zabytki, chociaż na Śląsku
nawet udało się zaistnieć, a to wszystko dzięki lokalnemu partnerowi.

Gratulacje dla wszystkich, którzy przyczynili się do tego! ;-)

--
Daniel // Leinad

W dniu 26 września 2011 18:05 użytkownik Cancre <[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> Cancre

Re: Uczczenie 10 urodzin polskiej Wikipedii na stronachprojektu (propozycja baneru oraz specjalnej strony)

No właśnie, być może to jest dobry przyczynek do dyskusji na temat - czy
WMPL nie powinno np. podpisać stałej umowy z jakąś niezbyt drogą (wszak
nie potrzebujemy tu jakichś speców z ekstraklasy, wystarczy ktoś
sumienny i kompetentny) agencją PR, która monitorowałaby i w razie
potrzeby pomagała kształtować wizerunek polskiej Wikipedii w mediach. To
tylko luźny pomysł.

Powerek38

W dniu 2011-09-26 18:22, Daniel ~ Leinad pisze:

> [...]
> Daniel // Leinad

Re: Uczczenie 10 urodzin polskiej Wikipedii na stronachprojektu (propozycja baneru oraz specjalnej strony)

Marcin Gałązka

> Ooo, miło kolejny raz w tym miesiącu widzieć nas na czołówce gazeta.pl :D

Nie wiem, jak było, kiedy pisałeś ten post, ale ja teraz widzę na czołówce portalu cosik takiego: http://technologie.gazeta.pl/internet/56,104530,10359592,I_smieszno__i_straszno___wikipedyczne_wpadki__oszustwa.html

Nie chodzi tylko o prześmiewczy charakter artykułu - jest wszak napisane: "Warto jednak pamiętać - nie wińcie Wikipedii, a jej użytkowników." ale również o takie zdanko: "Nie wszystkie ilustracje przedstawiają zmienione strony - Wikipedia nie zachowuje kopii." O ile się nie mylę, na Wikipedii są zachowane kopie wszystkich stron i wszystkich edycji, tyle, że niektóre ukryte.

Marcgal

Re: Uczczenie 10 urodzin polskiej Wikipedii na stronachprojektu (propozycja baneru oraz specjalnej strony)

Paweł Chmielewski GM
W dniu 26 września 2011 19:44 użytkownik Marcin Gałązka <
[hidden email]> napisał:

> Nie wiem, jak było, kiedy pisałeś ten post, ale ja teraz widzę na czołówce
> [...]
Tytuł jak i niektóre podane informacje stawiają Wikipedię w ewidentnie
negatywnym świetle.

Paweł Chmielewski

<[hidden email]> napisał:

> Nie wiem, jak było, kiedy pisałeś ten post, ale ja teraz widzę na czołówce portalu cosik takiego: http://technologie.gazeta.pl/internet/56,104530,10359592,I_smieszno__i_straszno___wikipedyczne_wpadki__oszustwa.html

No niestety.... my już tego nie inspirowaliśmy, chyba jakiś redaktor w
Warszawie poczuł potrzebę stabloizydowania sg.

Poprzednia czołówka była w zupełnie innym tonie i dotyczyła konkretnie
plwiki. Szkoda... aczkolwiek wypunktujemy gdzie piszą nieprawdziwe
rzeczy jak już tak muszą w czarnych barwach.

> [...]

> Tytuł jak i niektóre podane informacje stawiają Wikipedię w ewidentnie

To jest zresztą news wykopany z szuflady - chyba już z 3 razy to publikowano