VE

Lukasz Lukomski
" Konsensus jest zasadą, ale kwestie oprogramowania są ponad tym."

Jakieś zmiany się pojawiły? Przegapiłem jakieś dyskusje na ten temat? Nie
przypominam sobie, żebym do takiej formy harcerstwa się zapisywał...

LL

Re: VE

Szymon Grabarczuk
Poproś o cofnięcie wersji MediaWiki, albo o cofnięcie Wikidanych, wcześniej
zdobądź konsensus na to, a kiedy dostaniesz odpowiedź, że niestety - zrób
co uważasz za słuszne.

W dniu 16 października 2014 22:27 użytkownik Lukasz Lukomski <
[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> Jakieś zmiany się pojawiły? Przegapiłem jakieś dyskusje na ten temat? Nie
> przypominam sobie, żebym do takiej formy harcerstwa się zapisywał...

*Szymon Grabarczuk*

Free Knowledge Advocacy Group EU
Head of Research & Development Group
pl.wikimedia.org/wiki/Użytkownik:Tar_Lócesilion
<http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion>

Re: VE

Lukasz Lukomski
No to chyba będzie wypadało forkować za jakiś czas...

> [...]
>
> Free Knowledge Advocacy Group EU
> Head of Research & Development Group
> pl.wikimedia.org/wiki/Użytkownik:Tar_Lócesilion

Btw, wiesz, że Wikidane to robota WMDE, nie WMF? i że dają one bardzo duże
możliwości, o których można rozmawiać od świtu do nocy, w czasie posiłków
też?

W dniu 16 października 2014 23:04 użytkownik Lukasz Lukomski <
[hidden email]> napisał:

> [...]

Free Knowledge Advocacy Group EU
Head of Research & Development Group
pl.wikimedia.org/wiki/Użytkownik:Tar_Lócesilion

Michał Łazowik
Cześć,

Wiadomość napisana przez Tar Lócesilion <[hidden email]> w dniu 16 paź 2014, o godz. 23:11:

> Btw, wiesz, że Wikidane to robota WMDE, nie WMF? i że dają one bardzo duże
> możliwości, o których można rozmawiać od świtu do nocy, w czasie posiłków
> też?

wydaje mi się, że czas przenieść tę rozmowę na IRC/czat/coś podobnego.

Michał

Re: VE

Kwestie oprogramowania zawsze były ponad konsensuem społeczności
edytorów. Jakby tak nie było to byśmy pewnie wciąż używali skryptu
CGI. Pierwszą dyskusję jaką słyszałem o tym jak jest złe zmienianie
oprogramowania bez konsensusu było właśnie przejście z UseModWiki na
skrypt PHP, a potem wdrożenie pierwszej wersji MediaWiki, która
nareszcie obsługiwała UTF-8... A to były rewolucje dużo bardziej
"drastyczne" niż obecne, w sumie stopniowo wdrażane zmiany. Potem były
dyskusje po tym jak wdrożono Monobook i Wikipedia przestała wyglądać
jak strona z połowy lat 90, a potem kolejna dyskusja po wprowadzeniu
Vectora... Brać edytorska jest konserwatywna - bo przywiązana do
zabawek, których jej opanowanie zajęło dużo czasu, a tu wchodzi nowe i
cała dawna wiedza techniczna i związane  z nią poczucie "bycia w
cabalu" traci na znaczeniu...