Välkommen till e-postlistan "WikimediaSE-L"

Välkommen till e-postlistan "WikimediaSE-L"

Joakim Larsson
Svenska Wikimedia har nu fått sin mailista. För mer info se http://
lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikimediase-l

Joakim Larsson, vice chair Wikimedia Sweden
+46703408389
skype: joakim.l

Re: Välkommen till e-postlistan "WikimediaSE-L"

Stefan Berg
On 2007-10-26 00:13, Joakim Larsson wrote:
> [...]
> http://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikimediase-l
>
> Joakim Larsson, vice chair Wikimedia Sweden

Jag tänkte anmäla den på http://gmane.org/subscribe.php men jag körde
fast på group name. Fyra alternativ (se
http://dir.gmane.org/search.php?match=wikimedia):

gmane.org.wikimedia.foundation.sweden
gmane.org.wikimedia.foundation.sverige
gmane.org.wikimedia.sweden
gmane.org.wikimedia.sverige

Jag röstar på det sistnämnda. Synpunkter?

Om någon annan hinner före att anmäla den dit så säg till så att vi inte
gör ett dubbeljobb.

RE: Välkommen till e-postlistan "WikimediaSE-L"

lennart guldbrandsson-2

Jag håller med, eftersom det är närmast det officiella namnet

Lennart Guldbrandsson, ordförande för Wikimedia Sverige Tfn: 031 - 12 50 48Mobil: 070 - 207 80 05Epost: [hidden email]> To: [hidden email]> From: [hidden email]> Date: Mon, 29 Oct 2007 19:10:38 +0100> Subject: Re: [WikiSV-l] Välkommen till e-postlistan "WikimediaSE-L"> > On 2007-10-26 00:13, Joakim Larsson wrote:> > Svenska Wikimedia har nu fått sin mailista. För mer info se > > http://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikimediase-l> > > > Joakim Larsson, vice chair Wikimedia Sweden> > +46703408389> > skype: joakim.l> > > > > > > Jag tänkte anmäla den på http://gmane.org/subscribe.php men jag körde > fast på group name. Fyra alternativ (se > http://dir.gmane.org/search.php?match=wikimedia):> > gmane.org.wikimedia.foundation.sweden> gmane.org.wikimedia.foundation.sverige> gmane.org.wikimedia.sweden> gmane.org.wikimedia.sverige> > Jag röstar på det sistnämnda. Synpunkter?> > Om någon annan hinner före att anmäla den dit så säg till så att vi inte > gör ett dubbeljobb.> >

Re: Välkommen till e-postlistan "WikimediaSE-L"

Jorgen Backelin
gmane.org.wikimedia.sverige låter som ett bra förslag, tycker jag (Jörgen B.)

Jorgen Backelin <joeb@...> writes:

> gmane.org.wikimedia.sverige låter som ett bra förslag, tycker jag (Jörgen B.)

Ok, nu har jag anmält den till gmane som
gmane.org.wikimedia.sverige

Nu är det bara att vänta tills det går att använda den i newsläsare och på

http://dir.gmane.org/gmane.org.wikimedia.sverige (länkarna där leder just nu
ingen vart)

/Stefan

Wikipedia i massmedia

Ragnar Ståhle-2
Finlands Rundradio har ett nyhetsprogram som heter Aktuellt. Måndagen
den 29 oktober hade de ett inslag där en professor vid "Hanken" i
Helsingfors uttalade sig till förmån för WP. Det går än så länge att
lyssna till inslaget på
http://www.yle.fi/java/areena/dispatcher/885942.mp3 med start på 2:46

Nån som är mer à jour med hur BB fungerar numera får gärna lägga in den
infon där oxo.

RaSten

R-)

--

Ragnar Ståhle
Västervägen 10 c

Re: Wikipedia i massmedia

Ragnar Ståhle-2
Hmm...komprimeringen i filen tycks inte vara standard. I en spelare är
det 2:46, i en annan 7:50 som starten av inslaget är. 7:50 verkar vara
den verkliga tiden.

--

Ragnar Ståhle
Västervägen 10 c