Quantcast

Vedrørende BAN af IP 80.63.199.102

Asbjørn Bang
Hej admins...

Jeg sidder på Lyngby HTX i DTU. Hele skole har IP'en: 80.63.199.102

Vores IP er blevet banned pga. et eller andet jeg ikke forstår.

Men kan man ikke bede om en unban, siden vi er et undervisningssted som
udnytter Wikipedia meget.

Jeg ved ikke hvilken, eller hvem som sådan, der har præsteret at banne os.

Ban personen, ikke 500+ mennesker.

Mange tak

Re: Vedrørende BAN af IP 80.63.199.102

Finn Årup Nielsen

Hej Asbjørn,

On Mon, 26 Feb 2007, Asbjørn Bang wrote:

> [...]
> udnytter Wikipedia meget.
>
> Jeg ved ikke hvilken, eller hvem som sådan, der har præsteret at banne os.

Jeg er ikke admin, men så vidt jeg forstår kan det være nødvendigt at
banne et IP-nummer selvom der sidder mange bag. Desværre... Oftest er det
pga vandalisme. Jeg forestiller mig at en af dine medstuderende på Lyngby
HTX måske har skrevet noget som har medført en banning. Kan du ikke stadig
læse sidderne? Hvis du gerne vil skrive foreslår jeg at du får et
brugenavn og logger ind (Jeg ved ikke om man kan få brugenavn under et
ban). På den måde kan du så godt som undgå at blive bannet, - med mindre
der kommer vandalisme fra dit brugenavn.

Et ban pleje vist at være tidsbestemt, så forhåbentlig bliver der på et
tidspunkt åbnet igen.

mvh
Finn

              Finn Aarup Nielsen, IMM DTU, Denmark
 Lundbeck Foundation Center for Intergrated Molecular Brain Imaging
   http://www.imm.dtu.dk/~fn/      http://nru.dk/staff/fnielsen/

> [...]

Hej Asbjørn,

On Mon, 26 Feb 2007, Asbjørn Bang wrote:

> Jeg sidder på Lyngby HTX i DTU. Hele skole har IP'en: 80.63.199.102

Jeg forstår ikke helt dette nummer. Min DNS opløser nummeret til

cpe.atm2-0-11650.0x503fc766.virnxx8.customer.tele.dk

Har dette virkeligt noget at gøre med Lyngby HTX på DTU?

www.tec.dk går til 195.41.4.217

> Vores IP er blevet banned pga. et eller andet jeg ikke forstår.

http://da.wikipedia.org/wiki/Speciel:Contributions/80.63.199.102

Tilsyneladende er det blevet bannet pga. gentagen hærværk mod "Pia
Kjærsgaard"-siden og hærvæk mod en brugerside.

> Men kan man ikke bede om en unban, siden vi er et undervisningssted som
> udnytter Wikipedia meget.
>
> Jeg ved ikke hvilken, eller hvem som sådan, der har præsteret at banne os.

Det kan du se på denne side (hvis den er tilgængelig for dig).

http://da.wikipedia.org/w/index.php?title=Speciel:Log&type=block&page=Bruger:80.63.199.102

Der står i øjeblikket:

23. feb 2007 kl. 13:30 Palnatoke (Diskussion | bidrag) blokerede
"80.63.199.102 (bidrag)" med 1 uge som udløbstid (afbryder lige min
administrator-pause og blokerer vandal tredje gang)

> Ban personen, ikke 500+ mennesker.

Hvis en vandal ikke har et brugenavn, er det kun via IP-nummer man kan
banne.

Jeg forstår ikke hvis du ikke kan læse sidderne. Er du sikker på at det er
pga. ban og ikke pga. andre problemer, f.eks. overbelastning af Wikipedias
servere?