Vem ska till Wikimania?

lennart guldbrandsson-2

Hej,

Jag tänkte kolla hur många som är intresserade av att åka med till Wikimania i Haifa (http://wikimania2011.wikimedia.org/wiki/Main_Page). Datumen är 4-7 augusti.

I år kommer jag att hålla en presentation, så jag ska definitivt dit, men jag tycker att det vore roligt att göra som förra året när vi åkte ett helt gäng. Enligt Wikimedia Sveriges budget finns det 8000 :- öronmärkta (http://se.wikimedia.org/wiki/Budget_2011), men såvitt jag vet finns det inget beslut än om hur pengarna ska fördelas. Jag ska se ifall jag kan skjuta på beställningen av min resa så att ni andra också kan besluta er, men det går nog inte att skjuta upp det så länge.

Så mitt förslag är att ni preliminäranmäler er genom att svara på det här mailet, så kan vi se om vi kan fixa någon lösning på det här. Som sagt, hellre snabb anmälan och sedan avanmälan än tvärtom.

Tack på förhand.

Med vänliga hälsningar,

Lennart

Lennart Guldbrandsson,
Fellow of the Wikimedia Foundation / Wikimedia Foundation-stipendiat
Wikimedia Sverige http://wikimedia.se
Tfn: 031 - 12 50 48
Mobil: 070 - 207 80 05
Epost: [hidden email]
Användarsida: http://sv.wikipedia.org/wiki/Anv%C3%A4ndare:Hannibal
Blogg: http://mrchapel.wordpress.com/

Re: Vem ska till Wikimania?

Johan Jönsson
Lennart:
> [...]
>
> Så mitt förslag är att ni preliminäranmäler er genom att svara på det här mailet, så kan vi se om vi kan fixa någon lösning på det här. Som sagt, hellre snabb anmälan och sedan avanmälan än tvärtom.

Jag har (tillsammans med Jan Ainali) skickat in ett förslag på
presentation för Projekt Internet i Sverige, så jag satsar definitivt
på att åka. Det som skulle kunna komma i vägen är privatekonomin --
mest eftersom jag inte vet om jag har någon riktig inkomst i höst
eller om jag kommer att vara student.

//Johan Jönsson
http://johanjonsson.net/wikipedia

Re: Vem ska till Wikimania?

Axel Pettersson

Hej,Jag passade på att boka till early bird-priser i slutet av mars, så jag ska dit. Om nån vill åka samtidigt som jag gäller flyg med Austrian med mellanlandning i Wien. Dit flyger jag 3/8 klockan 6.40 och hem 8/8 16.05.
/axel [[Användare:Haxpett]]

====================================

Axel Petterssontele +46 (0)8 641 81 79mobil +46 (0)730 59 58 13

Wikimedia.se - Stöd fri kunskap!

> [...]
> på att åka. Det som skulle kunna komma i vägen är privatekonomin --
> mest eftersom jag inte vet om jag har någon riktig inkomst i höst

Bengt Oberger
Hej
Jag har redan anmält mig och bokat med Austrian över Wien, ut söndag 31
juli, tillbaka måndag 8 augusti:
Austrian Airlines
STO-WIE OS 318 SUN JULY 31 ETD 06:10
WIE-TEL OS 857 ETA 14:50

TEL-WIE OS 858 MON AUG 8 ETD 16:05
WIE-STO OS 317 ETA 22:25

Bengt

Den 3 maj 2011 16:20 skrev Axel Pettersson <[hidden email]>:

> [...]
> här mailet, så kan vi se om vi kan fixa någon lösning på det här. Som sagt,
> hellre snabb anmälan och sedan avanmälan än tvärtom.

Pettersbergsvägen 65
SE 12940 Hägersten
Sweden

Wikipedia     http://sv.wikipedia.org/wiki/Anv%C3%A4ndare:Boberger

Re: Vem ska till Wikimania?

Jon Harald Søby
Jeg skal også dit, og har ikke booka noe ennå. Har meldt meg på alle dagene,
og tenker å være i Israel i ca 10 dager. Hadde ikke hatt noe imot å
koordinere booking med noen svensker. :-)

2011/5/3 Bengt Oberger <[hidden email]>

> Hej
> Jag har redan anmält mig och bokat med Austrian över Wien, ut söndag 31
> [...]

mvh
Jon Harald Søby <http://meta.wikimedia.org/wiki/User:Jon_Harald_S%C3%B8by>

Re: Vem ska till Wikimania?

Jan Ainali
Jag ska åka och har bokat resan redan. Jag åker en omväg för att stanna
någon dag i Kiev på vägen dit och i Istanbul på vägen hem. Jag är i
Israel 1-9 aug.

--
Jan Ainali

Bli medlem i Wikimedia Sverige: 100 kr till bankgiro 5822-9915 (skriv
"Medlemsavgift, namn, adress och epost")

<http://se.wikimedia.org>
On 3 maj 2011 18:06 "Jon Harald Søby" <[hidden email]>
<[hidden email]> wrote:

> [...]
> dagene,
> og tenker å være i Israel i ca 10 dager. Hadde ikke hatt noe imot å
> koordinere booking med noen svensker. :-)

Jag funderar på möjligheterna att dela ett hotellrum, förresten. Någon?

//Johan Jönsson
http://johanjonsson.net/wikipedia

Re: Vem ska till Wikimania?

Johan Jönsson
Nu har jag anmält mig, om än inte köpt flygbiljetter. Jag hade tänkt
anlända på onsdagen och åka igen på söndagen.

//Johan Jönsson
http://johanjonsson.net/wikipedia

Re: Vem ska till Wikimania?

lennart guldbrandsson-2

Nu har jag också köpt flygbiljetter, sent omsider. Jag åker den 3:e och ansluter med Axel i Wien. Sen åker jag hem den 10:e eftersom jag ska med på en rätt häftig utflykt med Sue Gardner och flera andra höjdare. Intresserade kan höra av sig för detaljer.

Med vänliga hälsningar,