Victims of Soviet Repressions Memorial

Tomasz Ganicz
Jimmy Wales wyskoczył ku zaskoczeniu wielu z taką inicjatywą:

http://meta.wikimedia.org/wiki/Victims_of_Soviet_Repressions_Memorial

Jak rozumiem ma to być propozycja osobnego projektu na to - takiego
jaki był zrobiony dla ofiar 11 września, tyle że duuużo większego.
Jest to o tyle dziwne, że projekt 11 września był mocno krytykowany i
w końcu przeniesiony z serwerów Wikimedia na prywatny serwer opłacany
przez parę osób związanych z tym projektem:

http://www.sep11memories.org/

Na pewno na meta i na liście dyskusyjnej Wikimedia Foundation
rozgorzeje na ten temat ostra dyskusja, dlatego piszę o tym tutaj,
żeby osoby, którym ten pomysł się podoba/nie podoba również mogły w
tym wziąć udział. Polski głos w tej dyskusji powinien być IMHO mocno
zaznaczony bo przecież wg statystyk obywatele II RP byli drugą,
najbardziej "reprezentowaną" nacją pod względem liczby ofiar represji
sowieckich (zaraz po obywatelach ZSRR).

W skrócie - projekt ma głównie zawierać listy i biografie osób, które
stały się ofiarami tych represji - nawet jak te osoby nie są
encyklopedyczne w sensie wikipedyjnym. Czyli np: można by tam
gromadzić biografie i spisy ofiar z Katynia, Starobielska i
Ostaszkowa, ofiary wywiezione na Syberię i do Kazachstanu po 17
września 1939 a także ofiary więzień, procesów i wywózek NKWD po 1944
r.

Re: Victims of Soviet Repressions Memorial

Stan Zurek
> [...]
> Ostaszkowa, ofiary wywiezione na Syberię i do Kazachstanu po 17
> września 1939 a także ofiary więzień, procesów i wywózek NKWD po 1944

Pomysł  = świetny.

Weryfikowalność = słowa współczucia dla tych którzy będą chcieli jakoś
nad tym zapanować.

Zureks

Re: Victims of Soviet Repressions Memorial

Robert Drózd

Dnia 24 grudnia 2008 Tomasz Ganicz napisał:

> Jimmy Wales wyskoczył ku zaskoczeniu wielu z taką inicjatywą:

Hmm, to może jest oczywiste, ale gdzie tam się pojawiło nazwisko
Walesa?

http://lists.wikimedia.org/pipermail/foundation-l/2008-December/048286.html

Według tej wiadomości oraz historii strony, którą podałeś autorem
propozycji jest niejaki Kurt Weber...

Robert Drózd
wikipedia : http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Rdrozd
e-mail    : rdrozd/at/sgh.waw.pl
blogi     : www.webaudit.pl/blog * vroobelek.iq.pl * biblijny.blox.pl

Re: Victims of Soviet Repressions Memorial

Tomasz Ganicz
W dniu 24 grudnia 2008 15:37 użytkownik Robert Drózd
<[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> http://lists.wikimedia.org/pipermail/foundation-l/2008-December/048286.html
>
> Według tej wiadomości oraz historii strony, którą podałeś autorem

Tak.. zmylił mnie ten wielki baner z apelem Jimbo. W Wikipedii mam
zablokowane wyświetlanie tych banerów, więc go zobaczyłem po raz
pierwszy na meta, a jest to trochę mylące - bo wygląda tak jakby Jimbo
apelował na każdej stronie teraz. To nie jest inicjatywa Walesa.

Re: Victims of Soviet Repressions Memorial

Przykuta

> [...]
> pierwszy na meta, a jest to trochę mylące - bo wygląda tak jakby Jimbo
> apelował na każdej stronie teraz. To nie jest inicjatywa Walesa.

Swoją drogą, efekt apelu jest całkiem niezły:

http://wikimediafoundation.org/wiki/Special:FundraiserStatistics

Re: Victims of Soviet Repressions Memorial

Daniel ~ Leinad
Ja się właśnie zastanawiałem wczoraj czy to efekt Jimbo, magia świąt
czy coś jeszcze? ;)
Bo banery wydaje mi się, że pojawiły się dopiero 24.12, a skok zanotowano 23.12.

Leinad