Visual Editor

Tomek Gazeta.pl
Może ktoś będzie wiedział, bo obecny wpis wieje grozą ;)
A więc wyłączyłem już od początku Visual Editor (preferencje->edycja i sam
dół).
Czyli zaznaczyłem opcję "Tymczasowo wyłącz VisualEditor (podczas gdy jest w
wersji beta)".

No i dziś przeczytałem dokładnie słowo "Tymczasowo".

Zakładając, że VE przestanie kiedyś być w wersji beta - czy opcja
wyłączenia tego i pozostawienia klasycznego edytowania (edytuj to edytuj, a
nie edytuj to używaj VE) będzie nadal dostępna?

Dzięki z góry za wiadomości:)

Elfhelm

Re: Visual Editor

Maciej Król
Dzisiejsze edytuj będzie jako edytuj kod źródłowy domyślną metodą edycji
tekstu tak jak na angielskiej wikipedi będzie natomiast wizualny edytor.
Edytor wizualny będzie podstawową metodą edycji  haseł będzie dostępny
domyślnie
18 sie 2013 20:07, "Tomek" <[hidden email]> napisał(a):

> [...]
> wyłączenia tego i pozostawienia klasycznego edytowania (edytuj to edytuj, a
> nie edytuj to używaj VE) będzie nadal dostępna?

Re: Visual Editor

Tomek Gazeta.pl
Ech, tyle to to ja wiem.
Dostałem już na priw. odpowiedź - na en wiki już jest w
preferencjach->gadżety (niezależnie od opcji w preferencje->edycja)
gadżet "Remove
VisualEditor <http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:VisualEditor> from the
user interface", który chyba robi to samo co opcja z edycji.

Domyślam się, że będzie można wdrożyć go również u nas, gdy ktoś tam na
górze uzna, że już nie jest czas beta...

Elfhelm

W dniu 18 sierpnia 2013 23:00 użytkownik Maciej Król
<[hidden email]>napisał:

> [...]
> tekstu tak jak na angielskiej wikipedi będzie natomiast wizualny edytor.
> Edytor wizualny będzie podstawową metodą edycji  haseł będzie dostępny

Re: Visual Editor

Tomasz Ganicz
Społeczność może zrobić głosowanie w tej sprawie i jak wynik będzie
dość jednoznaczny, to wtedy można wysłać wniosek do Fundacji. Ludziom
od VE zależy na tym, żeby VE było włączone jako opcja podstawowa w
możliwie dużej liczbie projektów, bo oni wtedy dostają większy
"feedback" i szybciej mogą poprawiać ten edytor. Niemcy i parę innych
Wikipedii już się jednak na takie podejście nie zgadzają i tam VE jako
opcja podstawowa zostało wyłączone.

W dniu 18 sierpnia 2013 23:27 użytkownik Tomek <[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> Domyślam się, że będzie można wdrożyć go również u nas, gdy ktoś tam na
> górze uzna, że już nie jest czas beta...

Re: Visual Editor

Powerek38
Moim zdaniem Niemcy przeginają, bo przecież to głównie doświadczeni
edytorzy będą chcieli nadal korzystać z kodu źródłowego, a dla takich
jak oni (my) kliknięcie w inną zakładkę to żaden problem. IMHO obecny
system obowiązujący u nas jest optymalny - obie opcje są łatwo dostępne,
ale jednak jako ta podstawowa jest VE, więc nowicjusze czy incydentalni
edytorzy mają trochę łatwiej.

Pozdrawiam!

Powerek38

/
|  Niemcy i parę innych Wikipedii już się jednak na
| takie podejście nie zgadzają i tam VE jako opcja podstawowa zostało
| wyłączone.

Dziwi mnie to, choć co jakiś czas stwierdzam, że pomimo bycia dziadkiem
leśnym bywam zbyt postępowy :-) [1]. Przez lata był lament wniebogłosy, że
brak EW, a jak jest, to prawie histeryczna kontestacja. Mnie EW nie
przeszkadza, może być nawet podstawowy, o ile oczywiście pozostanie EK
(edytor kodu) i nie wyrzuci przez EWsię wypracowanych latami konstrukcji.

[1] Ale fejs-zbuka uważam za zło. Mam konto, ale właśnie zaliczyłem (po raz
pierwszy) jakiegoś wirusa na swoje tablicy (już to usunąłem).

Re: Visual Editor

Tomek Gazeta.pl
VE może być podstawową opcją. Natomiast oczekiwałbym uszanowanie
doświadczonych edytorów i umożliwienie im wyboru, aby została tylko 1
zakładka edytuj.

Elfhelm

W dniu 19 sierpnia 2013 10:28 użytkownik Dorożyński Janusz <

W kategoriach "feedbaku" - to łatwo sprawdzić, że "feedback"
dostarczają w większości doświadczeni edytorzy. Początkujący to nawet
nie wiedzą gdzie wpisać swoje uwagi - w dodatku uwagi się wpisuje w
trybie "kodu" a nie za pomocą VE ;-) Także wygląda, że nie mamy
wyjścia i musimy robić za króliki doświadczalne, do czasu aż się
grupowo przed tym nie zbuntujemy :-)

Gwoli ścisłości - osobiście uważam, że VE jest jak najbardziej
potrzebny i to od dawna - niestety diabeł siedzi w szczegółach i IMHO
kiepski VE jest gorszy od jego braku.