Wgrywanie zdjęć na Commons - pasek postępu

Wgrywanie zdjęć na Commons - pasek postępu

Adam Kliczek
Hej,

Czy ktoś z Was orientuje się w jaki sposób można wczytywać fotki na
Commons, żeby widzieć pasek postępu uploadu? Przy wgrywaniu na słabych
łączach jest to niezmiernie frustrujące, kiedy czekasz długie minuty i nie
wiesz, co się dzieje - czy się ładuje, czy może zawiesił się router itd.
Jedyne rozwiązanie, które to daje to Commonist, szukam jednak czegoś
online. Upload Wizzard pokazuje jedynie kręcące się kółko, podobnie stary
formularz przesyłania...

*Adam Kliczek*
tel. (+48) 519-520-107
https://www.facebook.com/adam.kliczek.photography

Re: Wgrywanie zdjęć na Commons - pasek postępu

Tomasz Ganicz
DO firefoxa możesz sobie doinstalować ten add-on:

https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/uploadprogress/?src=search

Już nie pamiętam - bo nigdy nie zwracałem na to uwagi, ale Vicunia
chyba też pokazuje postęp uploadu, choć chyba pokazuje to na zasadzie
że postęp idzie do przodu skokowo - z każdym przesłanym plikiem. API
MediaWiki nie ma chyba mechanizmu wysyłania informacji zwrotnej o
postępie uploadu, więc nie da się napisać plug-inu, który by to
pokazywał - ale może dałoby się w jakieś aplikacji, która by musiała
mierzyć jakoś na komputerze usera ile bajtów pliku zostało już
wysłane...

http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Vicu%C3%B1aUploader

W dniu 24 lipca 2013 10:45 użytkownik Adam Kliczek
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> tel. (+48) 519-520-107
> https://www.facebook.com/adam.kliczek.photography

Re: Wgrywanie zdjęć na Commons - pasek postępu

A.. i Chromka pokazuje standardowo postęp uploadu na takim pasku pod
głównym oknem.

W dniu 24 lipca 2013 12:28 użytkownik Tomasz Ganicz
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> http://www.ganicz.pl/poli/
> http://www.cbmm.lodz.pl/work.php?id=29&title=tomasz-ganicz

Re: Wgrywanie zdjęć na Commons - pasek postępu

anwar2@o2.pl
ja mam pewien problem tzn z wczytaniwem fotek nie swoich ale ważnych dla niektórych stowarzyszeń np Bractw kurkowych jaka jest możliwość publikacji  fotek
Dnia 24 lipca 2013 12:33 Tomasz Ganicz &lt;[hidden email]&gt; napisał(a):
A.. i Chromka pokazuje standardowo postęp uploadu na takim pasku pod
głównym oknem.
W dniu 24 lipca 2013 12:28 użytkownik Tomasz Ganicz
&lt;[hidden email]&gt; napisał:
&gt; DO firefoxa możesz sobie doinstalować ten add-on:
&gt;
&gt; https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/uploadprogress/?src=search
&gt;
&gt; Już nie pamiętam - bo nigdy nie zwracałem na to uwagi, ale Vicunia
&gt; chyba też pokazuje postęp uploadu, choć chyba pokazuje to na zasadzie
&gt; że postęp idzie do przodu skokowo - z każdym przesłanym plikiem. API
&gt; MediaWiki nie ma chyba mechanizmu wysyłania informacji zwrotnej o
&gt; postępie uploadu, więc nie da się napisać plug-inu, który by to
&gt; pokazywał - ale może dałoby się w jakieś aplikacji, która by musiała
&gt; mierzyć jakoś na komputerze usera ile bajtów pliku zostało już
&gt; wysłane...
&gt;
&gt; http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Vicu%C3%B1aUploader
&gt;
&gt;
&gt;
&gt; W dniu 24 lipca 2013 10:45 użytkownik Adam Kliczek
&gt; &lt;[hidden email]&gt; napisał:
&gt;&gt; Hej,
&gt;&gt;
&gt;&gt; Czy ktoś z Was orientuje się w jaki sposób można wczytywać fotki na
&gt;&gt; Commons, żeby widzieć pasek postępu uploadu? Przy wgrywaniu na słabych
&gt;&gt; łączach jest to niezmiernie frustrujące, kiedy czekasz długie minuty i nie
&gt;&gt; wiesz, co się dzieje - czy się ładuje, czy może zawiesił się router itd.
&gt;&gt; Jedyne rozwiązanie, które to daje to Commonist, szukam jednak czegoś
&gt;&gt; online. Upload Wizzard pokazuje jedynie kręcące się kółko, podobnie stary
&gt;&gt; formularz przesyłania...
&gt;&gt;
&gt;&gt; --
&gt;&gt; Pozdrawiam,
&gt;&gt; *Adam Kliczek*
&gt;&gt; tel. (+48) 519-520-107
&gt;&gt; https://www.facebook.com/adam.kliczek.photography
&gt;&gt; _______________________________________________
&gt;&gt; Lista dyskusyjna WikiPL-l
&gt;&gt; [hidden email]
&gt;&gt; https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
&gt;
&gt;
&gt;
&gt; --
&gt; Tomek "Polimerek" Ganicz
&gt; http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Polimerek
&gt; http://www.ganicz.pl/poli/
&gt; http://www.cbmm.lodz.pl/work.php?id=29&amp;title=tomasz-ganicz

Re: Wgrywanie zdjęć na Commons - pasek postępu

Tomasz Ganicz
Taka sama jak wszystkich zdjęć nie swojego autorstwa. Przed, lub zaraz
po wgraniu zdjęć trzeba przysłać wiarygodną zgodę autorów tych zdjęć
na udostępnienie ich na licencji jaką się dla nich wybrało. Zgodę
trzeba wysłać na adres:

[hidden email]

Wzory zgód są na stronie:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Pozwolenia_na_wykorzystanie

W dniu 24 lipca 2013 14:23 użytkownik [hidden email] <[hidden email]> napisał:

> [...]
> &gt; http://www.cbmm.lodz.pl/work.php?id=29&amp;title=tomasz-ganicz

Re: Wgrywanie zdjęć na Commons - pasek postępu

Poli,

Dzięki za podpowiedź, ten plugin daje radę. :) Pamiętam jednakowoż, że
podczas zeszłorocznej Wikiekspedycji podczas wczytywania zdjęć w kreatorze
ładowania Commons było coś na wzór paska postępu, a mianowicie pokazywany
był czas, który pozostał do końca uploadu
 - chyba że miałem przywidzenia. ;)