WikiLove

Djordje Stakic-4
Zanimljiva novina, novo WikiLove dugme:
http://www.b92.net/tehnopolis/vesti.php?yyyy=2011&mm=06&nav_id=521542
i za testiranje:
http://prototype.wikimedia.org/release-en/WikiLove

Djordje S.

Re: WikiLove

Драган Сатарић
Ne znam, ali koliko sam ja shvatio kad se pritisne to dugme izađe ti da oceniš članak i napišeš neki komentar.
Međutim, na prototipu piše da se dugme "Love" pojavljuje samo na stranici za razgovor korisnika.
Zar nije cilj da na samom članku bude to dugme?
Cilj teme je da se oceni koliko ljudi voli neki članak a ne koliko njih je zaljubljeno u nekoga.

 Jel to to?

2011/6/28 Djordje Stakic <[hidden email]>
[...]

Nikola Smolenski-2
On 06/28/2011 01:01 PM, Драган Сатарић wrote:
> [...]
> Zar nije cilj da na samom članku bude to dugme?
> Cilj teme je da se oceni koliko ljudi voli neki članak a ne koliko njih

Није.

Re: WikiLove

Дејан Методије
Колико сам ја разумео из чланка, циљ је да се мотивишу уредници да пишу и пишу. Тако да мени има логике и да буде на разговорстрани и на чланку.

2011/6/28 Nikola Smolenski <[hidden email]>
> [...]
> Zar nije cilj da na samom članku bude to dugme?
> Cilj teme je da se oceni koliko ljudi voli neki članak a ne koliko njih

Није.

Re: WikiLove

Драган Сатарић
Po onome što sam posle pročitao svodi se na lajkovanje juzera (čitaj Facebook).

To mi je baš offtopic.

2011/6/28 Дејан Методије <[hidden email]>
> [...]

> Zar nije cilj da na samom članku bude to dugme?
> Cilj teme je da se oceni koliko ljudi voli neki članak a ne koliko njih

Није.

Re: WikiLove

Дејан Методије
Meni se baš zato dopada. Inače imamo problem kako da motivišemo urednike da pišu. Ovo je caka koja je opšte prihvaćena, posebno među mladima i uz to što nudi pohvalu za rad, vrlo verujem da će dati pozitivne rezultate.

Doduše, namesto srca, možda bubamare...

2011/6/29 Драган Сатарић <[hidden email]>
> [...]

> Zar nije cilj da na samom članku bude to dugme?
> Cilj teme je da se oceni koliko ljudi voli neki članak a ne koliko njih

Није.

Re: WikiLove

Драган Сатарић
Ma da, kuce, mace, ....
Lepo kažem, odosmo u fejsbuk.

2011/6/29 Дејан Методије <[hidden email]>
> [...]

> Zar nije cilj da na samom članku bude to dugme?
> Cilj teme je da se oceni koliko ljudi voli neki članak a ne koliko njih

Није.

Re: WikiLove

Дејан Методије
Ne, ne, kuce i mace. Bubamare. A šta fali da kupimo foru, čak i od fejsbuka, ako je dobra?

> [...]

> Zar nije cilj da na samom članku bude to dugme?
> Cilj teme je da se oceni koliko ljudi voli neki članak a ne koliko njih

Није.

Re: WikiLove

Filip Maljković
On 06/29/2011 01:34 PM, Драган Сатарић wrote:
> Po onome što sam posle pročitao svodi se na lajkovanje juzera (čitaj
> Facebook).
>
> To mi je baš offtopic.

Smatraj to institucionalizacijom spomenica. ;)

Re: WikiLove

Драган Сатарић
OK, meni se ne dopada.

Po meni je u centru pažnje vikipedija-članak a ne korisnici-razgovor.
ali je nekima važno nešto drugo... ok

2011/6/29 Filip Maljkovic <[hidden email]>
> [...]
> Facebook).
>
> To mi je baš offtopic.

Smatraj to institucionalizacijom spomenica. ;)

Dragane, Dragane, nije sve u mašinama, krampovima, računarima... Ljudi su važni!
Sad se već zezam. O ukusima ne vredi raspravljati, ali uvek je dobro videti kako će to živeti, pa ćemo doneti sudove (i za kafu, ako treba). :)

> [...]

> Facebook).
>
> To mi je baš offtopic.

Smatraj to institucionalizacijom spomenica. ;)

SpeedyGonsales

Apsolutno se slažem, svrha Wikipedije su kvalitetni članci, ne socijalizacija
ljudi koji pišu te članke.

Ali ako je moguće dobiti da ljudi pišu više i kvalitetnije ako su pri tome
socijalizirani, "there you go"....

Naravno, socijalizacija suradnika kad ih ima dovoljno skoro neizostavno
vodi do stvaranja internih klanova (po interesima, neki vole bubamare,
neki vole mačke), a klanovi na Wikipediji imaju samo negativne konotacije,
ali kako je socijalizacija na društvenom projektu (a Wikipedija to jest) čini se
da je takav slijed stvar neizbježan.

Zaključak - ajmo izabrati biljčice i životinjice koje smanjuju agresiju :)

On 06/29/2011 04:55 PM, Драган Сатарић wrote:
> [...]

> Facebook).
>
> To mi je baš offtopic.

Smatraj to institucionalizacijom spomenica. ;)

Mihajlo Andjelkovic
Тја, ево како ја то видим.

Када неко лајкује чланак, онда је аналитички практично немогуће
утврдити због чијих измена је то учињено. То не мора да буде највећи
доприносилац, јер је могуће и да је неки мањи написао ствари које су
збирно најкорисније/најинтересантније. Како корисници ипак нису машине
да имају овај проблем, они би ипак на неки начин знали на кога се ова
похвала односи. Можда је и добро уколико не би знали тачно на кога се
односи, јер би тако врло веровато сваки био мотивисан да настави са
радом. Мана овог приступа је што се друге активности корисника бацају
у други план.

Када неко лајкује корисника, то је директан фидбек да је он добар у
нечему. То не мора да буде чак ни писање чланака. Због нечега га неко
лајкује. Углавном, тако се даје мотивација неком конкретном кориснику
који можда уопште није писао чланке, већ је можда неком помогао, или
редовно насмејава зајединцу добрим вицевима. :) Можда једноставно има
своје фанове због активности које немају али никакве везе са ВП.

Дакле, држање тежишта похвала на чланцима не искључује мотивисање
корисника за даљи рад, али у други план баца друге ствари које
корисници раде (нпр. пружање помоћи). Држање тежишта похвала на
корисницима их мотивише за нешто, шта год да раде. Изгледа да
"централа" опет игра на карту зрелости заједница, тј. саме морају да
воде рачуна да не прерасту у социјалне мреже.

По мени је та карта већ излизана у смислу постојања непристрасних
пројеката, тако да ће и ово имати јалових резултата на одређеном броју
пројеката.

Re: WikiLove

Nikola Smolenski-2
On 06/30/2011 09:03 AM, Mihajlo Andjelkovic wrote:
> [...]
> доприносилац, јер је могуће и да је неки мањи написао ствари које су
> збирно најкорисније/најинтересантније. Како корисници ипак нису машине

Имајући ово у виду, можда би било занимљиво лајковати измене?

Re: WikiLove

Mihajlo Andjelkovic
Можда, али ту би било више проблема.

1) Некада се нешто добро налази у пуно измена, иако има дужину једног
пасуса. Неко би могао да предложи да се лајкују диф-ови.
1а) Проблем са дифовимиа је што може доћи до мешања измена, макар са ботовима...
2) Тако би предност имале скорије измене, јер не верујем да пуно њих
жели да копа годинама уназад по историјама страна како би нашли ко је
тачно написао нешто. Ваљда је постојао неки алат који то налази, али и
он довољно траје да би могао да се сматра непрактичним за овакве
примене. Плус није уграђен у софтвер.
3) Сасвим би било непрактично за вики-лаике, који дођу на чланак,
читају и оду. Можда ово и није таква брига, пошто их је већина
неулоговано.

Re: WikiLove

Дејан Методије
Кланови су у било којој друштвеној заједници неизбежни, са лајковима или без њих. Ту се слажем са Спидијем, као и са тим да имају махом негативне последице (мада сам био сведок и пару добрих акција). Тако да ја због тога не бих бринуо.

Уколико је Њикипедија тимски пројекат, што ми све време тврдимо и што се донекле поклапа са праксом, потпуно је свеједно ко ће добити похвалу. Ако добију сви аутори једног чланка, утолико боље. Хваљење појединачних измена би самим тим било ван сваког духа Њикипедије. Ми се, макар формално, све време трудимо да иступамо као заједница, а не као појединци. Тако да мислим да не би било занимљиво лајковати измене, па и да је то технички мање компликовано.

2011/6/30 Mihajlo Andjelkovic <[hidden email]>
[...]

Aha.

Samo mi ne razmenjujemo ove misli na Trgu na vikipediji već ovde na mejling listi. Nekako više odgovara. Ja i dalje navijam za vikipediju i njene članke.

Ohrabrivanje ljudi da vikipediju sve više koriste za druženje, okupljanje i zabavu je čačkanje mečke. Šta ako se ljudi odazovu i dođu da se druže?

Re: WikiLove

Дејан Методије
Па, то би била пријатна промена. Врло верујем да до тога доћи неће, с обзиром да постоји сијасет "конкурентских" начина за такву врсту активности, типа фејсбука, који су успут и захвалнији за такву комуникацију. Да би се ико "дружио" на Њики, пре свега би требало да има интересовања наклоњена писању енциклопедије. Увек се дружиш са људима, а најпре на нету, који имају слична интересовања. Погледај форуме, увек имају неку тему која окупља заинтересоване.

С друге стране, није новост да се чланци неке интернет-енциклопедије или речника на неки начин "лајкују".  Више пута сам видео оних пет звездица на крају где ћеш ти одабрати једну од њих у зависности од оцене. Па, ипак, нисам сигуран да су ти сајтови постали центар било каквог дружења.

Углавном, можда сам у криву. Остаје да се види, а ја једва чекам. :)

2011/6/30 Драган Сатарић <[hidden email]>
[...]

Pa dosta ljudi je i naucilo da uredjuje Vikipediju upravo preko druzenja sa drugim korisnicima. Mogu da nabrojim desetine korisnika kod kojih je to slucaj. Neki su postali i vrlo vicni kada je u pitanju stimanje medijavikija, recimo. I slozio bi se sa Metodijem da je uvijek preduslov interesovanje za enciklopediju. Svakako ne bih potcjenjivao inteligenciju novih korisnika, naprotiv, mislim da velika vecina zna da se na Vikipediji pisu clanci enciklopedijskog karaktera. Druga je stvar sto se nekada desi da neki malo teze shvataju svu slozenost pisanja jednog enciklopedijskog clanka. U tom slucaju je opet korisno da imaju s kim da "komuniciraju", odnosno s druge strane korisnike koji ce im kroz druzenje pomoci da nauce mnogo stvari.

Slaven

Па, то би била пријатна промена. <330.gif> Врло верујем да до тога доћи неће, с обзиром да постоји сијасет "конкурентских" начина за такву врсту активности, типа фејсбука, који су успут и захвалнији за такву комуникацију. Да би се ико "дружио" на Њики, пре свега би требало да има интересовања наклоњена писању енциклопедије. Увек се дружиш са људима, а најпре на нету, који имају слична интересовања. Погледај форуме, увек имају неку тему која окупља заинтересоване.