Wikidata start!

Daniel ~ Leinad
Cześć!

Dziś, 30 października został uruchomiony nowy projekt Wikimedia o
nazwie *Wikidata*, który będzie mocno związany ze wszystkimi wersjami
językowymi Wikipedii.

Nowy projekt znajdziecie pod adresem https://www.wikidata.org i można
do niego logować się swoją nazwą użytkownika (działa SUL).

Na ten moment trwa etap testowy projektu i jeszcze wiele może się
dziać.. :) Natomiast kolejnym etapem będzie testowanie działania z
węgierską Wikipedią.

Obecnie funkcjonalność Wikidata obejmuje 'fazę I', czyli możliwość
tworzenia repozytorium linków interwiki. W 'fazie II', która jest
spodziewana w 2013 roku, powstanie repozytorium danych dla infoboksów.

--
Daniel // Leinad

Re: Wikidata start!

Przykuta

> [...]
> tworzenia repozytorium linków interwiki. W 'fazie II', która jest
> spodziewana w 2013 roku, powstanie repozytorium danych dla infoboksów.

No, idzie nieźle. Włożyłem małą cegiełkę w to dzieło:

http://www.wikidata.org/wiki/Q433

Re: Wikidata start!

Marek Mazurkiewicz
Działa nawet nieźle. Ale Dlaczego nie mogę wyedytować artykułu
http://www.wikidata.org/wiki/Q5 który błędnie łączy en:Human z pl:Człowiek
zamiast z pl:Człowiek rozumny? Natomiast pl:Człowiek powinno być połączone
chyba z en: Human (disambiguation)

Re: Wikidata start!

Marek Mazurkiewicz
W dniu 30 października 2012 16:04 użytkownik Marek Mazurkiewicz <
[hidden email]> napisał:

> [...]
> pl:Człowiek zamiast z pl:Człowiek rozumny? Natomiast pl:Człowiek powinno
> być połączone chyba z en: Human (disambiguation)

Już jest ok, to było widać chwilowe zacięcie

Re: Wikidata start!

W Wikimedia Deutschland jest na etacie specjalna dziewczyna, która
zajmuje się relacjami ze społecznością w ramach projektu Wikidata i
służy za pośrednika między deweloperami a resztą świata. Jeśli ktoś nie
chce zapisywać się na listę dyskusyjną tego projektu (która jest jak
dotąd bardzo techniczna - uprzedzam od razu), to chyba można przekazywać
uwagi prosto do niej.

Podaję namiary:

Lydia Pintscher
Community Communications for Wikidata
Wikimedia Deutschland e.V.
[hidden email]

Pozdrawiam!

Powerek38

W dniu 2012-10-30 16:04, Marek Mazurkiewicz pisze:

> [...]

> chce zapisywać się na listę dyskusyjną tego projektu (która jest jak
> dotąd bardzo techniczna - uprzedzam od razu), to chyba można przekazywać

Jeszcze szybciej można przez jej stronę dyskusji

http://www.wikidata.org/wiki/Special:Contributions/Lydia_Pintscher_%28WMDE%29

ewentualnie...

http://www.lydiapintscher.de/contact.php