Wikigranty 2014

Tomek Gazeta.pl
Szanowni wikipedyści i wikimedianie,

Uprzejmie informuję, że po rozpoznaniu wniosku o grant WG 2014-45 suma
przyznanych dofinansowań grantów w 2014 roku właśnie przekroczyła 10
tysięcy złotych.
Oznacza to, że w bieżącym roku przyznano już kwotę dwukrotnie wyższą
aniżeli cały zeszłoroczny budżet Wikigrantów. Wpłynęło w bieżącym roku 46
wniosków (to jest już o ponad 50% więcej niż w całym zeszłym roku).
Spośród 45 rozpoznanych dotąd wniosków Komisja zaakceptowała 41 (jednak 2
wycofano po zaakceptowaniu przez Komisję), zatem realizowanych jest lub
wykonanych zostało łącznie 39 projektów.

Wnioski dotyczą różnych projektów - głównie polskiej Wikipedii i Commons,
ale również Wikisłownika, Wikiźródeł, Wikinews, są wnioski
międzyprojektowe, a w tym roku pojawił się również projekt dotyczący
śląskojęzycznej Wikipedii. Cieszy również, że wnioski są składane przez
coraz większe grono wikimedian.

Jednocześnie zachęcam wszystkich do zapoznania się z funkcjonowaniem
Wikigrantów ( https://pl.wikimedia.org/wiki/Wikigranty ), a także do
składania nowych wniosków.

Procedury Wikigrantów zostały możliwie odformalizowane, Komisja podejmuje
decyzje w zasadzie na bieżąco, a refundacja (pozostająca w gestii Zarządu)
następuje bez problemów i opóźnień.

Zarząd bieżący budżet Wikigrantów zwiększył do 30 tys. złotych, zatem
naprawdę warto korzystać :)

W przypadku szczegółowych pytań przewodniczący Komisji i Komisja są do
dyspozycji.

Z pozdrowieniami

Tomasz Skibiński (Elfhelm)
Przewodniczący Komisji Wikigrantów

Re: [WikimediaPL-l] Wikigranty 2014

Szymon Grabarczuk
Daj to jeszcze na TO, ja króciutko poruszyłem temat :)

Simo G.
[[user:Tar Lócesilion]]