Wikimaraton #1 w Warszawie

Adam Kliczek
Moi drodzy,

Chciałem serdecznie podziękować wszystkim uczestnikom pierwszego
warszawskiego Wikimaratonu. Wikipedystki i wikipedyści przybyli licznie
(ponad 20 osób), nowicjuszy mieliśmy ośmioro. Spotkanie przebiegało w
dobrej atmosferze i muszę powiedzieć, że świetnie pracuje się z ludźmi,
którzy podchodzą do pomagania innym z entuzjazmem i sami z siebie
przejawiają inicjatywę. :)

Na podstawie swoich notatek stworzyłem listę obecności. Jeśli o kimś
zapomniałem, dopiszcie proszę:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikimaraton/Wikimaraton_1#Lista_obecno.C5.9Bci

Stworzyłem też listę nicków nowicjuszy, którzy byli szkoleni (przy okazji
poproszę La Noirceur i Powerka38 o uzupełnienie brakujących nicków, bo
niestety zapomniałem zapisać) - to pozwoli nam śledzić, czy redagowanie
Wiki ich wciągnęło.

Utworzyłem już stronę kolejnego Wikimaratonu:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikimaraton/Wikimaraton_2

Jest jeszcze dużo czasu, niemniej chętni mogą już zacząć się wpisywać,
podając oprócz nicka rodzaj działań, w które chcieliby się zaangażować.
Spodziewam się, że na następnym spotkaniu będzie nieco więcej nowicjuszy,
więc potrzebujemy przede wszystkim osób prowadzących warsztaty. Może znajdą
się też jacyś chętni do włączenia się do projektu Saska Kępa (
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Saska_K%C4%99pa_w_Wikipedii).
Oczywiście można też przyjść po to, żeby po prostu w spokoju edytować hasła
albo sprzątać meta-strony. ;)

Podczas następnego spotkania utworzymy coś w rodzaju recepcji. Ja będę
przechwytywał nowe osoby, wydawał identyfikator i skrótowy materiał
informacyjny (kartka formatu A4 z hasłowym opisem, co będą robić podczas
warsztatów - do opracowania), a następnie kierował do Przewodników. Czas
ograniczyliśmy wstępnie do godzin 12:00-16:00 (w sobotę do 16:00 wszyscy
nowicjusze byli wyedukowani i większość z nich opuściła lokal), ale nie ma
problemów, żeby zainteresowani zostali dłużej - ostatnio najbardziej
wytrwali siedzieli do 23:00 ;).

Aha, na koniec jeszcze jedna sprawa. Bardzo proszę, żebyście dodali do
stron dyskusji redagowanych/tworzonych podczas Wikimaratonu artykułów ten
szablon (dzięki dla Tara za pomoc przy jego stworzeniu :)), dzięki temu
łatwiej będzie można analizować owoce naszej pracy. :)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Szablon:Wikimaraton

*Adam Kliczek (CLI)*
*fotograf, redaktor*
Stowarzyszenie Wikimedia Polska / Wikipedia
tel. (+48) 519-520-107
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:CLI

Re: Wikimaraton #1 w Warszawie

Paelius
Ja może się powtarzam, ale, ponownie, zgłaszam, że FB nie powinien być
podstawowym medium działań wikipedyjnych. Tą powinna zostać wikipedia.
Pomijam już fakt, że zmuszanie kogoś do rejestrowania się na FB w
sprawach dotyczących wikipedii uważam za cokolwiek niesmaczne.
Rozwijamy wikipedię a nie portal reklamowy p. Cukiergórskiego.
PA

Re: Wikimaraton #1 w Warszawie

Marek Mazurkiewicz
W dniu 4 lutego 2013 21:24 użytkownik Paelius <[hidden email]> napisał:

> [...]
> sprawach dotyczących wikipedii uważam za cokolwiek niesmaczne.
> Rozwijamy wikipedię a nie portal reklamowy p. Cukiergórskiego.

Paelius co odbierasz jako zmuszanie do rejestracji na fb? Oficjalną
listą była tan na WP, fb to tylko promocja.

/
| Paelius co odbierasz jako zmuszanie do rejestracji na fb?

Link zewnętrzny prowadzący do zamkniętej strony wydarzenia na fej-zbuku. Aby
na nią wejść, w odróżnieniu od otwartej W., musimy mieć konto fej-zbukowe.
Ja np. mam, ale nie uważam, aby było to obowiązkowe. W każdym razie
przyłączam się do Paeliusa.

Re: Wikimaraton #1 w Warszawie

Adam Kliczek
Przerabialiśmy ten temat podczas Wikiekspedycji i myślę, że szkoda czasu i
nerwów, by to zaczynać na nowo...

Mamy informację o Wikimaratonie na stronie Stowarzyszenia:

http://pl.wikimedia.org/wiki/Strona_g%C5%82%C3%B3wna

Mamy opis Wikimaratonu i listę mediów, które o nim napisały w przestrzeni
Wikipedii:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikimaraton

Mamy relację z Wikimaratonu w przestrzeni Wikipedii...:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikimaraton/Wikimaraton_1#Relacja

...oraz na blogu Stowarzyszenia:

http://blog.wikimedia.pl/2013/02/pierwszy-wikimaraton-juz-za-nami/

Mamy szablon {{Wikimaraton}}, którym jest już oznaczonych 7 haseł:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Specjalna:Linkuj%C4%85ce/Szablon:Wikimaraton

Ponadto czworo z ośmiu nowicjuszy dołączyło do nas dzięki informacji na
Facebooku (tu nie mam linka, musicie mi wierzyć na słowo)

Paelius, jeśli masz jakieś propozycje, w jaki sposób "podstawowym medium
działań wikipedyjnych ma zostać Wikipedia", to poproszę o konkrety. Jeśli
nie, pozwól po prostu innym wciągać w projekty Wiki potencjalnych nowych
edytorów.

*Adam Kliczek (CLI)*
*fotograf, redaktor*
Stowarzyszenie Wikimedia Polska / Wikipedia
tel. (+48) 519-520-107
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:CLI

W dniu 4 lutego 2013 21:35 użytkownik Marek Mazurkiewicz <
[hidden email]> napisał:

> Paelius co odbierasz jako zmuszanie do rejestracji na fb? Oficjalną
> listą była tan na WP, fb to tylko promocja.
>
> Pozdrawiam Marek Mazurkiewicz

Re: Wikimaraton #1 w Warszawie

Borys Kozielski-2
fb jest własnie dla chętnych, nowych użytkowników, edytorów Wikipedii. Oni
nie wiedzą jak się zapisać na stronie Wiki. Właśnie tego mogą się nauczyć
podczas WikiMaratonu. Spróbujcie opisać czynności, które trzeba wykonać nie
znając Wiki aby zapisać się na listę wydarzenia w Wiki. Na fb wystarczy
kliknięcie...

Pozdrawiam
Borys Kozielski

W dniu 4 lutego 2013 21:52 użytkownik Adam Kliczek
<[hidden email]>napisał:

> [...]
> *Adam Kliczek (CLI)*
> *fotograf, redaktor*
> Stowarzyszenie Wikimedia Polska / Wikipedia

Daniel ~ Leinad
Co znaczy podstawowym? Czy tam pisano hasła? Czy tam była jedyna
informacja o wydarzeniu? Czy tam był obowiązek rejestracji? Sam
odpowiem, nie.

Natomiast jeśli masz lepsze pomysły na promocję, to śmiało pisz,
krytykować każdemu łatwo. Ja jestem pod wrażeniem działań CLI i chwała
mu za to!

Podpowiem tylko, że działania promocyjne, które są kierowane na strony
Wikimedia Polska, w statystykach najwięcej klików notują właśnie z
Facebooka, dopiero później są wiki strony oraz twitter i Google+.

--
Daniel // Leinad

> [...]

> sprawach dotyczących wikipedii uważam za cokolwiek niesmaczne.
> Rozwijamy wikipedię a nie portal reklamowy p. Cukiergórskiego.

Tomek Gazeta.pl
Ja przede wszystkim gratuluję Adamowi, a także Borysowi i Markowi
ciekawego pomysłu i konsekwencji w jego efektywnej organizacji.

Nie rozumiem natomiast zarzutów odnośnie używania FB, wydawało się, że
temat został odpowiednio wyjaśniony w czasie Wikiekspedycji. Tu FB
ponownie wykorzystano jako jedno z narzędzi komunikacji i zwłaszcza
promocji, nie zaniedbując podstawowych kanałów w ramach projektów
Wikimedia. Inicjatywa była zakomunikowana na Wikipedii, pojawiła się
relacja na Wikipedii i blogu Stowarzyszenia, nagranie dla Wiki Radia.
FB pełnił tu fajną funkcję również informacyjną również dla
wikipedystów niekoniecznie sprawdzających niektóre przestrzenie.

Tomek Skibiński (Elfhelm)

Re: Wikimaraton #1 w Warszawie

Paweł Marynowski
Podrzucam link ze zdjęciami na Commons:
http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Wikimaraton_1

--
Paweł Marynowski

Re: Wikimaraton #1 w Warszawie

Borys Kozielski-2
Myślę, że podczas kolejnego spotkania warto skorzystać z dostępnego
projektora, aby wyświetlać na nim etherpad (
http://etherpad.wikimedia.org/wikimaraton) WikiMaratonu. Proponuje też
zapisywać od razu przy wejściu obecnych na stronę na Wiki, mogę się tym
zająć. Pomyślę tez nad przygotowaniem identyfikatorów na laptopa. W
odróżnieniu od wiszącego na smyczy będzie chyba lepiej komunikował
obecnych, gdy będzie na laptopie. Może macie jeszcze jakieś pomysły na
wykorzystanie projektora?
Borys Kozielski

/
| Nie rozumiem natomiast zarzutów odnośnie używania FB, wydawało się, że
| temat został odpowiednio wyjaśniony w czasie Wikiekspedycji.

Tomaszu, to może tak - na stronie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikimaraton w sekcji "Linki..." jest
odsyłacz  https://www.facebook.com/events/527260307294263/ . Jeśli ktoś, kto
nie jest zalogowany na fej-zbuku (nie ma konta albo się wylogował), kliknie
ten odsyłacz, to dostanie stronę

https://www.facebook.com/login.php?next=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Feve
nts%2F527260307294263%2F

pod tytułem "Logowanie do Facebooka. Aby wyświetlić tę stronę, musisz się
zalogować."

Zauważyłeś słowo "musisz"?  To jest ten absolutnie paskudny aspekt, który
kłóci się z naszą religią - pełnej otwartości. Ale poza tym nie mam nic
przeciwko fej-zbukowi (używanemu świadomie) jako narzędziu komunikacyjnemu
(dla mnie na zasadzie diody). Ponadto ten miliard (fej-zbuczonych kont) - to
już prawie siła Natury :-)) .

A co do "wszystko wyjaśniono", to tam chodziło o to, gdzie mają trafiać
multimedia oraz o to, jaką licencję bezwarunkowo narzuca fej-zbuk (przy
okazji wyszło, ze CLI o tym nie wiedział :-) ).

| Ja przede wszystkim gratuluję Adamowi, a także Borysowi i Markowi
ciekawego
| pomysłu i konsekwencji w jego efektywnej organizacji.

Przyłączam się. Oczywista oczywistość :-)) .