Wikimaraton we wrześniu

Adam Kliczek
Moi drodzy,

Skończyły się wakacje i myślimy nad kolejnym spotkaniem Wikipedystów w
Warszawie. Dotychczas odbyły się cztery warszawskie Wikimaratony. Ich
założeniem było pozyskiwanie nowych edytorów i wciągnięcie w projekt osób z
zewnątrz. Analiza list obecności i edycji dokonywanych przez osoby, które w
trakcie tych spotkań przeszkoliliśmy, wskazuje jednak, że ten cel został
osiągnięty w niewielkim stopniu. Stworzyliśmy za to miejsce, w którym
wikipedyści z Warszawy (i nie tylko ;)) mogą się spotykać raz w miesiącu,
by wymieniać się wiedzą, pracować nad wspólnymi projektami, rozwiązywać
problemy techniczne itd. W związku z tym myślę o zmianie formuły
Wikimaratonów, wzorując się na spotkaniach czeskich wikipedystów w Pradze:

1. Grupa docelowa - spotykają się głównie wikipedyści. Nowe osoby są
oczywiście mile widziane i jeśli będą potrzebować pomocy we wdrożeniu w
Wikipedię, z pewnością ktoś im pomoże, ale nie będziemy już prowadzić
recepcji.

2. Porządek spotkania - na początku odbywają się 2-3 krótkie prezentacje,
pokazujące nad czym pracują obecnie poszczególni wikipedyści. Każdy z nas
ma w Wiki swoją specjalizację i myślę, że fajnie jest podzielić się tym w
szerszym gronie. Ja dla przykładu na pierwszym spotkaniu mogę pokazać kilka
zdjęć z Wikiekspedycji "od kuchni", mogę też opowiedzieć o tegorocznej
Wikimanii, Pbm być może będzie chciał opowiedzieć o swojej rowerowej
wycieczce do Francji i Wielkiej Brytanii. Prezentacje z pewnością staną się
przyczynkiem do dyskusji, którą będzie można toczyć w mniejszych grupach.

3. Czas - przeniósłbym spotkania z weekendu na któryś z dni tygodnia i
skróciłbym je. Przykładowy plan:

   - 18:00 - start
   - 18:30-19:30 - prezentacje
   - 19:30-22:00 - dyskusje, edytowanie, piwo itd. ;)
   - 22:00-??? - jeśli będą chęci, możemy się przenieść w inne miejsce, np.
   na kręgle, karaoke czy cokolwiek innego ;)

Stworzyłem ankietę Doodle z terminami w drugiej połowie września. Zachęcam
do wpisywania się: http://doodle.com/xqaf5w665kk4t8yz#table

4. Miejsce - mamy darmowy dostęp do Państwamiasta i tam bym został. Jest
tam mała salka z rzutnikiem, idealna do prezentacji i spokojnych rozmów, a
gdyby przyszło więcej osób, mamy do dyspozycji stoliki przy barze.

To tyle jeśli chodzi o moją koncepcję. Czekam na uwagi i odzew. ;)

*Adam Kliczek*
tel. (+48) 519-520-107
https://www.facebook.com/adam.kliczek.photography

Re: Wikimaraton we wrześniu

Łukasz Lipiński
Hm, na tygodniu ludzie są zmęczeni i zabiegani. Może jednak zostawić weekend?

pozdrawiam - Teukros

W dniu 1 września 2013 21:48 użytkownik Adam Kliczek
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> gdyby przyszło więcej osób, mamy do dyspozycji stoliki przy barze.
>
> To tyle jeśli chodzi o moją koncepcję. Czekam na uwagi i odzew. ;)

W dniu 1 września 2013 21:50 użytkownik Łukasz Lipiński <
[hidden email]> napisał:

> Hm, na tygodniu ludzie są zmęczeni i zabiegani. Może jednak zostawić
> weekend?
>
> pozdrawiam - Teukros

Hej,

Dodałem do ankiety także soboty - jeśli będą chętni głównie na ten dzień
tygodnia, to nie będzie wyjścia. ;)

*Adam Kliczek*
> [...]

Re: [WikimediaPL-l] Wikimaraton we wrześniu

<[hidden email]> napisał:

> [...]
> oczywiście mile widziane i jeśli będą potrzebować pomocy we wdrożeniu w
> Wikipedię, z pewnością ktoś im pomoże, ale nie będziemy już prowadzić

Zapewne ma to więcej sensu. Tylko bym zmienił w takim układzie nazwę. Na np:

"Warszawskie Otwarte Wikispotkania" - skrót WOW ;-)

Re: [WikimediaPL-l] Wikimaraton we wrześniu

Szymon Grabarczuk
Brzmi świetnie. Ciekawe, jak będzie wyglądało w praktyce. Być może zawitam,
o ile to będzie sobota.

W dniu 1 września 2013 22:45 użytkownik Tomasz Ganicz
<[hidden email]>napisał:

> osób z
> które w
> miesiącu, by
> Pradze:

> Zapewne ma to więcej sensu. Tylko bym zmienił w takim układzie nazwę. Na
> np:
>
> "Warszawskie Otwarte Wikispotkania" - skrót WOW ;-)
>

> Tomek "Polimerek" Ganicz
> http://www.ganicz.pl/poli/
> http://www.cbmm.lodz.pl/work.php?id=29&title=tomasz-ganicz

Simo G.
[[user:Tar Lócesilion]]

Re: [WikimediaPL-l] Wikimaraton we wrześniu

Borys Kozielski-2
Pomysł na prezentacje bardzo mi się podoba, jednak wolę zdecydowanie
soboty. Pamiętaj, że salkę trzeba rezerwować, a robi się tam ciasno
http://panstwomiasto.pl/pracuj/
Jest większa sala też z rzutnikiem na piętrze. Jest tam spokojniej i
miejsce na takie spotkanie też dobre.
Pozdrowienia

Borys Kozielski
*reporter, fotograf*