[[Wikipedia:900 tysięcy haseł w polskiej Wikipedii]]

[[Wikipedia:900 tysięcy haseł w polskiej Wikipedii]]

Daniel ~ Leinad
Cześć!

Ostatnio pojawiła się propozycja by stworzyć jakiś komunikat dla prasy
z okazji osiągnięcia 900 tysięcy haseł, więc jeśli jeszcze macie
ochotę to rozwinąć, to zapoczątkowałem stronę:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:900_tysi%C4%99cy_hase%C5%82_w_polskiej_Wikipedii

--
Daniel // Leinad

Re: [[Wikipedia:900 tysięcy haseł w polskiej Wikipedii]]

piotrek_sitnik
Czepialstwo, za co przepraszam, ale "próg ten przekroczyło hasło USS Gridley (DD-92)" sugeruje, że mamy 900 tys. kopii jednego hasła. Może coś w rodzaju: "Hasłem numer 900000 było.... ", ewentualnie bardziej patetycznie: "jubileuszowym hasłem było...". Poza tym super.
Stefaniak

Dnia 5 czerwca 2012 10:57 "Daniel ~ Leinad" <[hidden email]> napisał(a):

> [...]
>
> --
> Daniel // Leinad

Re: [[Wikipedia:900 tysięcy haseł w polskiej Wikipedii]]

Szymon Grabarczuk
Albo po prostu "próg ten przekroczyliśmy hasłem..."

--
Tar Lócesilion

Dnia 5 czerwca 2012 piotrek_sitnik napisał:

> [...]
> Może coś w rodzaju: "Hasłem numer 900000 było.... ", ewentualnie
> bardziej patetycznie: "jubileuszowym hasłem było...". Poza tym super.

A ja mam pytanie techniczne.

Początkowo hasłem 900tys było "Ceará (1868)", teraz "USS Gridley
(DD-92)". Pomiędzy nimi powstało 10 innych artykułów. Jaką metodą
określono że to jednak ten USS Gridley?

Akurat tak się złożyło, że wszystkie te hasła dodawał jeden
użytkownik, ale mogło chyba znowu dojść do kontrowersji, które jest
tym jubileuszowym.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Rdrozd * http://swiatczytnikow.pl :)

Re: [[Wikipedia:900 tysięcy haseł w polskiej Wikipedii]]

masti-2
On 06/05/2012 12:34 PM, Robert Drózd wrote:

> [...]
>
> Akurat tak się złożyło, że wszystkie te hasła dodawał jeden
> użytkownik, ale mogło chyba znowu dojść do kontrowersji, które jest

hasło Ceara jest późniejsze niż USS Gridley.
nie wiem gdzie się pojawiła ta informacja ale dopiero wieczorem
ustaliliśmy szczegóły. Więc wszystkie wcześniejsze informacje to tylko
domysły.

Dodam, że mechanizm numeracji haseł jest kompletnie nieudokumentowany w
MediaWiki skąd problemy z ustaleniem numeracji.

masti

Re: [[Wikipedia:900 tysięcy haseł w polskiej Wikipedii]]

Paweł Chmielewski GM
Informacja pojawiła się chociażby tu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Liczba_artyku%C5%82%C3%B3w_polskiej_Wikipediia
za tym i tu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskusja:Cear%C3%A1_%281868%29

W dniu 5 czerwca 2012 13:07 użytkownik masti <[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> Dodam, że mechanizm numeracji haseł jest kompletnie nieudokumentowany w
> MediaWiki skąd problemy z ustaleniem numeracji.

Paweł Chmielewski*
*

Re: [[Wikipedia:900 tysięcy haseł w polskiej Wikipedii]]

> "jubileuszowym hasłem było..."

Jubileusz to znacząca rocznica. 900 tys. taką nie jest. Było taką wartością 750
tys., a kolejną jubileuszową będzie milion. To świętowanie jest ośmieszające, bo
zalatuje "31. okrągłą rocznicą" z filmu "Miś".

Beno

Re: [[Wikipedia:900 tysięcy haseł w polskiej Wikipedii]]

kicior99-2
Żenujące kolego to było czytanie Twoich obelg tydzień temu. Jeszcze nie
doczekaliśmy się przeprosin. I proszę, nie sil się z odpowiedzią.

--
~~~~~ciechan~~~~~
pozdrowiszcza :)

Re: [[Wikipedia:900 tysięcy haseł w polskiej Wikipedii]]

Zbigniew Czernik
W dniu 05.06.2012 14:55, kicior99 pisze:
> Żenujące kolego to było czytanie Twoich obelg tydzień temu. Jeszcze nie
> doczekaliśmy się przeprosin. I proszę, nie sil się z odpowiedzią.

Jestem nie w temacie, ale sugerowałbym wstawianie cytatu, bo nie wiem do
kogo piszesz...

Re: [[Wikipedia:900 tysięcy haseł w polskiej Wikipedii]]

kicior99-2
Nie mam już tego listu. Natomiast większość wie o co chodzi. NIe to, żebym
miał coś do Bena osobiście, nie, bardzo szanuję jego wkład w Wikipedię, ale
po tamtym liście czuję ogromny absmak i, prawdę mówiąc, podkopał on we mnie
już i tak nadwątloną ostatnio  wiarę w dobrą atmosferę w projekcie.

--
~~~~~ciechan~~~~~
pozdrowiszcza :)

Re: [[Wikipedia:900 tysięcy haseł w polskiej Wikipedii]]

Gemma-8
> już i tak nadwątloną ostatnio  wiarę w dobrą atmosferę w projekcie.

Wystarczy nie nazywać tego wydarzenia "jubileuszem", tylko wykorzystać mediowo z
bardziej dopasowanymi określeniami.

Beno

> [...]

> Akurat tak się złożyło, że wszystkie te hasła dodawał jeden
> użytkownik, ale mogło chyba znowu dojść do kontrowersji, które jest

Po analizie (http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Leinad/900k)
ostatecznie hasłem 900k jest [[Krążowniki liniowe typu G3]]
(http://pl.wikipedia.org/wiki/Kr%C4%85%C5%BCowniki_liniowe_typu_G3).

Sorki za zamieszanie, lagi zrobiły swoje.

--
Daniel // Leinad

Re: [[Wikipedia:900 tysięcy haseł w polskiej Wikipedii]]

Olaf Matyja-2

> [...]
>(http://pl.wikipedia.org/wiki/Kr%C4%85%C5%BCowniki_liniowe_typu_G3).
>
>Sorki za zamieszanie, lagi zrobiły swoje.

Na Wikisłowniku też kiedyś był podobny problem z ustaleniem hasła 250k:

http://pl.wiktionary.org/wiki/Wikis%C5%82ownik:Bar/Archiwum_14#Dwie.C5.9Bcie
pi.C4.99.C4.87dziesi.C4.99ciotysi.C4.99czne_has.C5.82o_czy_dwustupi.C4.99.C4
.87dziesi.C4.99ciotyci.C4.99czne_has.C5.82o.3F

w końcu się udało:
http://pl.wiktionary.org/wiki/Wikipedysta:Olaf/250k

ale efekt PR-owy diabli wzięli.

Pozdr.
Olaf

Re: [[Wikipedia:900 tysięcy haseł w polskiej Wikipedii]]

Daniel ~ Leinad
> w końcu się udało:
> http://pl.wiktionary.org/wiki/Wikipedysta:Olaf/250k
>
> ale efekt PR-owy diabli wzięli.

U nas jeszcze chyba nie zostało to zbytnio rozreklamowane, więc nic straconego.

--
Daniel // Leinad

Re: [[Wikipedia:900 tysięcy haseł w polskiej Wikipedii]]

picus-viridis

> [...]
> (http://pl.wikipedia.org/wiki/Kr%C4%85%C5%BCowniki_liniowe_typu_G3).
>
> Sorki za zamieszanie, lagi zrobiły swoje.

Artykuł nienadający się na CzyWiesza?

Picus viridis

Re: [[Wikipedia:900 tysięcy haseł w polskiej Wikipedii]]

Przykuta

> Artykuł nienadający się na CzyWiesza?
>
> Picus viridis

Literówki podkreślone przez ff poprawiłem i art. wrzuciłem na warsztat:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Warsztat_PopArt#Kr.C4.85.C5.BCowniki_liniowe_typu_G3

> [...]

picus-viridis

> Literówki podkreślone przez ff poprawiłem i art. wrzuciłem na warsztat:

Przecież nie chodzi o literówki, ale o Abschmack.

Picus viridis

Re: [[Wikipedia:900 tysięcy haseł w polskiej Wikipedii]]

Adamt
Ciekawa analiza której nie można sprawdzić. PMG powiedział jaki art jest jubileuszowy już kilka minut po wstawieniu, ja o 7 rano wg linku podanego na stronie projektu widziałem że był 900030 a tu nagle okazuje się po wielu analizach i badaniach w Instytucie atomistyki że faktycznie jest to art Krążowniki liniowe typu G3. Super. Dobrze że to jeden autor przynajmniej nie będzie kłótni kto był tym szczęśliwcem

Adamt