Wikipedia Redefined

Maciej Szostek
http://www.wikipediaredefined.com/
imho niebrzydkie :)

pozdrawiam
Maciek Szostek (piastu)

Re: Wikipedia Redefined

/
| http://www.wikipediaredefined.com/
| imho niebrzydkie :)

E tam - słabo powiedziane. R-e-w-e-l-a-c-j-a.  Świeże, funkcjonalne,
nowoczesne, kreatywne.

Przy okazji - podoba mi się nie tylko dlatego, że np. idea prezentacji
artykułu (Pyramid) zawiera jeden element, który starałem się zaszczepić u
nas. Spis treści z lewej strony opływany przez treść, bez białej dziury obok
niego (spisu) przy modelu konserwatywnym. Zaszczepiałem przez szablon {{Spis
treści}}, co było od czasu do  czasu tępione :-)) , łącznie ze zgłoszeniem
szablonu do wycięcia.

Re: Wikipedia Redefined

Bartosz Dziewoński
Ciekawe. Ale zmiana loga wg mnie niewybaczalna ;)

A ich redesign jakoś nieodparcie kojarzy mi się z wersją mobilną.
Chyba za bardzo jestem przyzwyczajony do menu z boku strony, żeby to
mi się podobało.

"Connect" fajnie wygląda, i może nawet dałoby się to w jakimś stopniu
zrobić. Problemem byłoby wyodrębnienie z 30-ekranowego artykułu tych
20 stron, które warto wymienić w takiej mapie... może dałoby się to
oprzeć na statystykach odwiedzin, albo na częstotliwości występowania
słów?

"Live editor" to chyba niestety trochę mrzonka (choć gdzieś tam trwają
prace nad edytorem WYSIWYG). Funkcja przesuwania i usuwania całych
bloków tekstu wbudowana w edytor zaś jest zupełnie zbędna (za to
fajnie wygląda na mockupach ;) ).

-- Matma Rex

Re: Wikipedia Redefined

Bartosz Dziewoński
W dniu 9 sierpnia 2012 12:37 użytkownik Dorożyński Janusz
<[hidden email]> napisał:
> [...]
> treści}}, co było od czasu do  czasu tępione :-)) , łącznie ze zgłoszeniem

Tutaj to wygląda nieźle, bo usunęli całe menu boczne i wrzucili je na
górę. Tak jak piszę powyżej, mnie osobiście się to średnio podoba –
chyba cały Internet już na dobre został przyzwyczajony do menu po
lewej.

-- Matma Rex

Re: Wikipedia Redefined

Bartosz Dziewoński
Ach, i jeszcze – podobają mi się kolorowe paski obrazujące rozmiar
poszczególnych języków i dziedzin. Ale chyba nie wzięli pod uwagę, że
większość artykułów podpada po kilka z nich.

"World" zdaje się już trochę jest zrobione – choćby na mapkach
pokazujących się u nas po kliknięciu w globus zaznaczone są pozycje
innych artykułów (ale nie wygląda to tak "Web 2.0" jak u nich ;) ).

-- Matma Rex

Re: Wikipedia Redefined

Mateusz Wikipedia
On 09.08.2012 12:21, Maciej Szostek wrote:

> http://www.wikipediaredefined.com/
> imho niebrzydkie :)
>
> pozdrawiam
> Maciek Szostek (piastu)

No, eleganckie :)

Mat86

/
| Ciekawe. Ale zmiana loga wg mnie niewybaczalna ;)

A mnie pasi ;-) .

| A ich redesign jakoś nieodparcie kojarzy mi się z wersją mobilną.
| Chyba za bardzo jestem przyzwyczajony do menu z boku strony, żeby to mi
| się podobało.

Przydatność bocznego menu jest incydentalna i znikoma - kradnie miejsce.

Ale być może, pomimo swego wieku, jestem zbyt nowoczesny jak na W. ;-))

Re: Wikipedia Redefined

Bartosz Dziewoński
W dniu 9 sierpnia 2012 12:43 użytkownik Dorożyński Janusz
<[hidden email]> napisał:
> Przydatność bocznego menu jest incydentalna i znikoma - kradnie miejsce.

W kwestii lokalizacji tych linków nie będę się upierał, ale same linki
są przydatne (choć może nie wszystkie). Menu "Narzędzia" nie oddam
nigdy ;), a i w pozostałych jest co najmniej kilka linków, w które
systematycznie klikam (Zgłoś błąd, Losuj artykuł, Ostatnie zmiany – no
i interwiki).

I jeszcze co do spisu treści – u nich jest zupełnie zmieniony jego
wygląd. Nie jest to wtłoczone w środek artykułu "pudełko", spis
zaczyna się na samym początku, jest na sztywno ustawiony po lewej, nie
ma tła ani obramowania, a tylko puste miejsce oddzielające go od
treści po prawej. Wygląda to dla mnie dużo lepiej, niż ustawiony w
taki sam sposób "nasz" spis. Poza tym wydaje mi się też, że to zacznie
wyglądać mniej fajnie przy krótkich spisach – o ile pamiętam,
domyślnie spis zaczyna się pojawiać przy trzech nagłówkach (można to
zmienić w Preferencjach).

-- Matma Rex

Re: Wikipedia Redefined

Stan Zurek
> Przydatność bocznego menu jest incydentalna i znikoma - kradnie miejsce.

Menu boczne jest przydatne również z zupełnie innego powodu. Po prostu
zwęża ekran i łatwiej się czyta krótsze linijki tekstu.

Nie na darmo w gazetach są kolumny, bo tak szerokie/długie wiersze
czytałoby się bardzo niewygodnie...

Pozdrawiam

Zureks

/
| ... łatwiej się czyta krótsze linijki tekstu.

Możliwe. Co ciekawe, taka teoria wspiera pomysł ze spisem treści oblewanym
tekstem (jest obok niego w węższej kolumnie). Ale zdaje się można czytać
sylabizując i wodząc głową za sylabami, tylko wodząc głową, ponadto z
nieruchomą głową wodząc oczyma. Tak jakoś subiektywnie lepiej czuję się z
dłuższymi wierszami tekstu niż z krótszymi[1]. Jest jeszcze najwyższy
stopień - czytanie od razu całej widocznej porcji (np. strony) :-)) , i
wodzenie oczyma zdaje się być wtedy przeszkodą, a co długości wiersza to nie
wiem, jaki ma wpływ na taką umiejętność.

[1] I tu być może jednak wylazł ze mnie konserwatysta - wołałem np. Politykę
(i Rzepę) w starym, płachtowym formacie, a nie w aktualnym tabloidowym.

Re: Wikipedia Redefined

Viatoro
"Przydatność bocznego menu jest incydentalna i znikoma - kradnie miejsce."

Wszystko zależy od rozdzielczości, nowsze komputery mają coraz większą,
więc u mnie ok. 1700 px szerokości zajmuje tekst, a 170 px menu. Nie czuję
jakby ten spis treści mi coś kradł:)

Viatoro

/
| Wszystko zależy od rozdzielczości, nowsze komputery mają coraz większą,
| więc u mnie ok. 1700 px szerokości zajmuje tekst, a 170 px menu. Nie czuję
| jakby ten spis treści mi coś kradł:)

Niekoniecznie wszystko zależy od rozdzielczości. Lubisz strony, na których z
lewa, z prawa, z góry i z dołu masz reklamy? Nie czujesz, że ktoś coś ci
kradnie?

Re: Wikipedia Redefined

Viatoro
> [...]
> kradnie?
>
>         Z uszanowaniem, Janusz "Ency" Dorożyński

Przy mojej rozdzielczości? Tylko jeśli ktoś ustawił statyczną stronę, która
w całości zajmuje 1/3 monitora, w każdym innym przypadku nie ma problemu,
no i zawsze jest adblock:)

Viatoro

Re: Wikipedia Redefined

picus-viridis
Dnia 9 sierpnia 2012 12:21 Maciej Szostek <[hidden email]> napisał(a):

> imho niebrzydkie :)

Dlaczego na moją skrzynkę na tlenie post ten doszedł dopiero po 8 godzinach od chwili wysłania? [pytanie techniczne]

Picus viridis

Re: Wikipedia Redefined

remedios44

Dnia 9 sierpnia 2012 21:31 picus-viridis &lt;[hidden email]&gt; napisał(a):
Dnia 9 sierpnia 2012 12:21 Maciej Szostek &lt;[hidden email]&gt; napisał(a):
&gt;
&gt; &gt; http://www.wikipediaredefined.com/
&gt; imho niebrzydkie :)
&gt;
Dlaczego na moją skrzynkę na tlenie post ten doszedł dopiero po 8 godzinach od chwili wysłania? [pytanie techniczne]
Picus viridis
U mnie tak samo – 12 odpowiedzi doszło wczesniej, niż pierwszy post wątku...
R44

Re: Wikipedia Redefined

Michał Łazowik
Greylisting. Poczta odrzuca wiadomość z informacją, że greylisting jest włączony.
Normalna poczta ponowi próbę za jakiś czas, a sporo spamerów sobie daruje.
Jeśli dodasz wikipl-l na białą listę nie powinno być takich opóźnień.
Michał

Wiadomość napisana przez picus-viridis <[hidden email]> w dniu 9 sie 2012, o godz. 21:31:

/
> [...]
| włączony. Normalna poczta ponowi próbę za jakiś czas, a sporo spamerów
| sobie daruje. Jeśli dodasz wikipl-l na białą listę nie powinno być takich

Szara lista to chyba mechanizm serwera poczty (zarządzanego przez jego
administratorów). Działa ten mechanizm dla klientów poczty? Np. gdzie to
jest w OL? nie mówiąc o klientach www, z których korzysta zapewne większość.

Re: Wikipedia Redefined

Michał Łazowik
Wiadomość napisana przez Dorożyński Janusz (4w) <[hidden email]> w dniu 9 sie 2012, o godz. 22:03:

Kontroli bezpośrednio na pewno użytkownik nie posiada, tak samo poprzez
programy pocztowe. Trochę zbyt odważnie napisałem, już się poprawiam: dodanie
na białą listę *może* pomóc, ale lepiej zmienić pocztę.

Michał