[[Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule]]

Przykuta
Błędy czekają na poprawki od 4 miesięcy.Właśnie załatwiłem zgłoszenie czekające od 2 miesięcy. Razem jest tego prawie 400 zgłoszeń, a w kawiarence pojawiają się argumenty, że nie ma sensu używać stron dyskusji, skoro mamy zgłaszanie błędów.

Buforki się nam przepełniają...

Re: [[Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule]]

Cancre-2
W dniu 2012-03-04 20:13, Przykuta pisze:
> Razem jest tego prawie 400 zgłoszeń [..]

Udało się zejść do ok. 300, ale i tak ciągle nie jest dobrze (zgłoszenia
z listopada). Tak więc na szybko 2 propozycje:

1) dla wszystkich (a przede wszystkim tych, którzy rzadko przeglądają
zgłoszenia) - rzućcie okiem na zgłoszone błędy, zwłaszcza te najstarsze,
może znajdziecie coś ze swojej działki;

2) dla mających więcej czasu - prośba o przenoszenie najstarszych
zgłoszeń do dyskusji artykułów, tak żeby odgruzować stronę ZB.

A potem zostanie nam już tylko dbanie o to, żeby na nowo nie zarosła...
(tak jak zdezaktualizowane - obecnie tyły wynoszą 24 dni...)

Cancre

Re: [[Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule]]

Powerek38
Ja mam pomysł praktyczny, ale pewnie dość trudny informatycznie.
Przecież na bazie kategoryzacji (po przejściu ileś tam szczebelków
wyżej) da się właściwie każde hasło na Wiki przyporządkować do jednej z
szerokich dziedzin, typu film, polityka, katolicyzm, piłka nożna itd.
Jeśli już byśmy mieli listę takich dziedzin, to następnie można by
pozwolić aktywnym wikipedystom zadeklarować gdzieś (nie wiem, w
formularzu na toolserverze albo w formie gadżetu, technicznie nie mam
pojęcia), na których dziedzinach znają się na na tyle, aby weryfikować
ZB albo chociaż próbować. I teraz mogłoby to wyglądać tak: ktoś zgłasza
nowy błąd, skrypt do zgłaszania błędów sprawdza, do której szerokiej
dziedziny należy dane hasło i wysyła info gdzieś (nie wiem, np. na
toolserver czy do dyżurnego bota), aby powiadomił wikipedystów
zainteresowanych daną dziedziną - np. w ich dyskusji.

Oczywiście powody takiego pomysłu są proste: ja bym może i chętnie
weryfikował (od czasu do czasu staram się to robić), ale brakuje mi
systematyczności w zaglądaniu tam, a poza tym niewygodne jest ciągłe
przebijanie się przez dziesiątki błędów z dziedzin, o których nie mam
pojęcia. W ten sposób mógłbym wiedzieć, gdy pojawia się coś, przy czym
mam realną szansę pomóc.

Powerek38

W dniu 2012-03-12 21:03, Cancre pisze:

> [...]
>
> A potem zostanie nam już tylko dbanie o to, żeby na nowo nie
> zarosła... (tak jak zdezaktualizowane - obecnie tyły wynoszą 24 dni...)

Bartosz Dziewoński
W dniu 12 marca 2012 21:14 użytkownik Powerek38 <[hidden email]> napisał:

> [...]
> przebijanie się przez dziesiątki błędów z dziedzin, o których nie mam
> pojęcia. W ten sposób mógłbym wiedzieć, gdy pojawia się coś, przy czym mam

Nasz system kategorii jest głęboko wadliwy. Dość już było o tym
gadania, powiem tylko, że właśnie odkryłem, że [[David Bowie]]
znajduje się pośrednio w [[Kategoria:Szlachta]].

Odkryłem to właśnie sprawdzając, jak by wyglądało tworzenie takiego
narzędzia. Na oko nie będzie tu wielkiej filozofii, problemem jest
tylko takie prowadzenie listy zapisanych, żeby każdy mógł się bez
ceregieli zapisać, a nie można było zapisać setki innych ludzi jako
chętnych do czytania o wpisach wewnątrz [[Kategoria:Kategorie]].

-- Matma Rex

> [...]

> ceregieli zapisać, a nie można było zapisać setki innych ludzi jako
> chętnych do czytania o wpisach wewnątrz [[Kategoria:Kategorie]].

Kiedyś na ZB była lista "Aktywne Wikiprojekty". Może warto do tego wrócić?

Re: [[Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule]]

Tomek Gazeta.pl
Może faktycznie podzielić na kilka podstron, zgłaszający by wybierał
"dział" (i na końcu "pozostałe"). Czasem aby znaleźć błąd, który można
załatwić, trzeba przebić się przez kilobajty zgłoszeń z całkiem innych
tematów.

Elfhelm

Re: [[Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule]]

Marek Mazurkiewicz
W dniu 13 marca 2012 00:04 użytkownik Tomek <[hidden email]> napisał:

> [...]
> "dział" (i na końcu "pozostałe"). Czasem aby znaleźć błąd, który można
> załatwić, trzeba przebić się przez kilobajty zgłoszeń z całkiem innych

Ta sprawa powinna być chyba omawiana w kawiarence.

Re: [[Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule]]

Ented
Witam. Może warto rozwinąć dyskusję na ten temat, czyli tę która toczy się tutaj:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Kawiarenka/Kwestie_techniczne#Odchudzanie_ZB

Pozdrawiam.
E.

"Marek Mazurkiewicz" <[hidden email]> pisze:

> Ta sprawa powinna być chyba omawiana w kawiarence.
>
> --
> Pozdrawiam Marek Mazurkiewicz

Re: [[Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule]]

Bartosz Dziewoński
Tymczasem stworzyłem coś takiego:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Zgłoś_błąd_w_artykule/Powiadomienia

Zapraszam do testowania. Na razie nie chwaliłem się szeroko na Wiki -
jeśli wszystko będzie śmigało, to umieszczę bota na jakimś trwałym
serwerze (w tej chwili działa z mojego komputera) i wrzucę wpis na TO.

-- Matma Rex

Re: [[Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule]]

Marek Mazurkiewicz
W dniu 13 marca 2012 15:33 użytkownik Bartosz Dziewoński
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> jeśli wszystko będzie śmigało, to umieszczę bota na jakimś trwałym
> serwerze (w tej chwili działa z mojego komputera) i wrzucę wpis na TO.

Jak głęboko bot zagląda wgłąb kategorii?

Re: [[Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule]]

Bartosz Dziewoński
W dniu 13 marca 2012 16:59 użytkownik Marek Mazurkiewicz
<[hidden email]> napisał:
> Jak głęboko bot zagląda wgłąb kategorii?

Zaczyna od artykułu i idzie do samej góry. Teoretycznie można się
"zapisać" na wszystkie zgłoszenia (oczywiście te poprawnie
sformatowane i skategoryzowane), dodając do swojej listy kategorii
kategorię "Kategorie".
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Kategorie

-- Matma Rex

/
> [...]
| wszystko będzie śmigało, to umieszczę bota na jakimś trwałym serwerze (w
| tej chwili działa z mojego komputera) i wrzucę wpis na TO.

Nie wiem czy się da, ale mnie by bardziej interesowało powiadamianie o
wpisach dotyczących stron, które obserwuję.

        Ukłony, Janusz "Ency" Dorożyński

Używajmy żeńskich końcówek na -a, przecz ze zdrobnieniami na -żka, -rka,
-lka, -tka, -ini itd., bo inaczej pojawią się inne na -żek, -rek, -lek,
-tek, -in itd.,  :-))

Re: [[Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule]]

Bartosz Dziewoński
W dniu 13 marca 2012 21:13 użytkownik Dorożyński Janusz
<[hidden email]> napisał:
> Nie wiem czy się da, ale mnie by bardziej interesowało powiadamianie o
> wpisach dotyczących stron, które obserwuję.

Nie jestem w stanie wyciągnąć z Wikipedii listy czyichkolwiek stron
obserwowanych (oprócz moich własnych).

Gdybyś umieścił listę gdzieś publicznie, to dałoby się coś takiego
zrobić, ale wymagałoby to pewnego przemyślenia z mojej strony - listy
kategorii są niewielkie i mogę po prostu je pobierać za każdym razem
(co pozwala na natychmiastowe wpisanie i usunięcie się z listy
"informowanych"), listy obserwowanych wręcz przeciwnie - moja ma w
postaci tekstowej ok. 20 KB (800+ stron), a wcale nie jestem
najaktywniejszym z edytorów.

Zakładając optymistycznie, że jak ogłoszę istnienie narzędzia, to
skorzysta z niego ktoś więcej niż te 10 osób już wpisanych - dane w
każdej rundce mogłyby podskoczyć do kilku megabajtów, i choć nie jest
to jakoś wiele, to wg mnie nie wypada ;) tyle cały czas pobierać.
Musiałbym więc w jakiś sposób zapamiętywać dane i sprawdzać, czy się
zmieniły, co 1. wymaga ode mnie dodatkowej pracy ;) i 2. zmniejsza
fajność narzędzia poprzez wprowadzenie jakiegoś okresu oczekiwania.

(No, ale zamierzam oczywiście udostępnić kod, gdy go trochę
posprzątam. Jeśli znajdzie się ktoś chętny do zrobienia tego... :) )

-- Matma Rex

Re: [[Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule]]

picus-viridis
> Nie wiem czy się da, ale mnie by bardziej interesowało powiadamianie o
> wpisach dotyczących stron, które obserwuję.

Hmm, ale z tym to chyba gorzej, skryptem tego nie zrobisz (ochrona prywatności), trzeba by dłubać w MediaWiki jak mniemam.

Picus viridis

Re: [[Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule]]

Powerek38
Bardzo, bardzo dziękuję Matma Rexowi za ten system, nie spodziewałem, że
ktoś tak szybko to zrobi!

Moim zdaniem zostaje już tylko sprzątać kategoryzację, bo mój pierwszy
wpis do dyskusji z tego systemu dotyczył jakiegoś czołgu, który sobie
tylko znanym sposobem znalazł się w kategorii "Stosunki międzynarodowe"
:) To znaczy ok, klasyk wprawdzie pisał, że wojna jest tylko
przedłużeniem polityki, ale bez przesady :)

Generalnie jednak jestem pod naprawdę dużym wrażeniem :)

Powerek38

W dniu 2012-03-13 21:31, picus-viridis pisze:

> Hmm, ale z tym to chyba gorzej, skryptem tego nie zrobisz (ochrona prywatności), trzeba by dłubać w MediaWiki jak mniemam.
>
> Picus viridis

Re: [[Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule]]

Wikipedysta Mikołka
On 13 March 2012 20:35:55, Powerek38 wrote:

> [...]
> tylko przedłużeniem polityki, ale bez przesady :)
>
> Generalnie jednak jestem pod naprawdę dużym wrażeniem :)

Ja również dołączam się do podziękowań dla Matmy --  świetna robota. :)

Z niecierpliwością oczekuję osobliwości naszego systemu kategoryzacji,
które wyjdą przy tym na jaw. Dodałem do swojego pliku konfiguracyjnego
kategorię "Woda", zawierającą następujące podkategorie: Hydrologia‎,
Prawo wodne, Roztwory wodne, Woda pitna, Zanieczyszczenia wody‎, a więc
raczej techniczne. Tymczasem wypłynął z nich "Bojownik syjamski". No
ale w końcu "ryba w wodzie". ;)

--
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Mikołka
https://meta.wikimedia.org/wiki/User:Mikołka

/
| Hmm, ale z tym to chyba gorzej, skryptem tego nie zrobisz (ochrona
| prywatności),

Volenti non fit iniuria :-)) , ponadto jako to prywatność. Ja w każdym razie
jestem gotów umieścić w swojej przestrzeni listę stron (w uzgodnionym
formacie). Jakby MR mógł też to zaoferować, to służę tym wsadem.

[...]

Bardzo dziękuje za narzędzie. Jak już jesteśmy przy pomysłach to może
bot mógłby z zadanej kategorii wrzucać info o zgłoszeniu ale do
podstrony wikiprojektu (albo do strony dyskusji)?

Re: [[Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule]]

Bartosz Dziewoński
W dniu 13 marca 2012 21:49 użytkownik Wikipedysta Mikołka
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> Roztwory wodne, Woda pitna, Zanieczyszczenia wody‎, a więc raczej
> techniczne. Tymczasem wypłynął z nich "Bojownik syjamski". No ale w końcu

Czołg pojawił się przez II Wojnę Światową, a Bojownik chyba przez
Hydrologię. Bot mógłby wykorzystywać jakoś [[Kategoria:Kategorie
tematyczne]] (gdyby to było w użytku), lub umożliwić podanie też
kategorii, z których nie chcemy wiadomości - ale to jutro.

> Bardzo dziękuje za narzędzie. Jak już jesteśmy przy pomysłach to może
 bot mógłby z zadanej kategorii wrzucać info o zgłoszeniu ale do
 podstrony wikiprojektu (albo do strony dyskusji)?

Zamierzam to zrobić (raczej nie będzie ciężkie), tylko znowu będę
musiał obmyślić, jak zrobić, żeby nie można było jednym wpisem w
konfiguracji zasypać wszystkich Wikiprojektów wszystkimi zgłoszeniami.

(Już w ramach zaworu bezpieczeństwa zrobiłem tak, żeby przy jednym
sprawdzeniu ZB bot informował tylko o jednym zgłoszeniu - inaczej
wpisanie 100 zgłoszeń w jednej edycji mogłoby skutkować setką raportów
w czyjejś dyskusji.)

-- Matma Rex

Re: [[Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule]]

Marcin Cieslak-3

> Hmm, ale z tym to chyba gorzej, skryptem tego nie zrobisz (ochrona prywatności), trzeba by dłubać w MediaWiki jak mniemam.

Jest na [[Special:Watchlist]] link to strumieni Atom i RSS. Polega to na tym,
że każdy z nas ma w [[Specjalna:Preferencje]] specjalny klucz (który można zmienić)
i ten klucz pozwala na pobranie aktualnych zmian na Twoich obserwowanych.

Można zrobić bota kombinujacego obserwowane i zmiany na ZB i wystawiającego
to też w formie np. RSS.

Nie wiem tylko czy RSS jako forma obserwacji jest popularny; ja wolę
IRC.

Można też dodawać mini-wpisy na stronie dyskusji artykułu,
że było zgłoszenie na "Zgłoś Błąd" i wtedy pojawi się to każdemu
w obserowanych, nie tylko zapisanym w systemie.

//Saper