Wikipedia jako źródło wiedzy

Paweł Szubert
O Wikipedii z punktu widzenia wykładowcy. Jak z niej korzystać i jak
nie korzystać...

http://www.ing.uni.wroc.pl/~rnied/Wikipedia.htm
Warto zajrzeć też w komentarze na Wykopie:
http://www.wykop.pl/link/141226/wikipedia-wg-akademika

--
Pozdrawiam.
Paweł 'pbm' Szubert.

Re: Wikipedia jako źródło wiedzy

Przykuta
> O Wikipedii z punktu widzenia wykładowcy. Jak z niej korzystać i jak
> nie korzystać...

Hmm

"Wybrane frazy używane przez administratorów w dyskusji o hasłach (ze względów obyczajowych pomijam te z grubszymi słowami): "Debilne zgłoszenie złośliwca który jest idiotą - uwaga atak osobisty. Hasło nie jest według niego ency teraz, ale będzie ency za dwa miesiące - tak? Kretynizm. Zaślepienie palanta który chce po prostu mi osobiście zrobić na złość. Kretyn" lub "czasem zastanawiam się, czy myślenie na Wikipedii jest zakazane... potrzebna jest widać lista zaślepionych katolików - może takie słowa otrzeźwią pijanych winem i opłatkiem ""

Hmm, nie zdążyło mi się nigdy używać takiego języka. Tekst znalazłem na stronie: http://tinyurl.com/cyhfpe i jest napisany przez Roo, który adminem bynajmniej nie jest i nie był w momencie tworzenia tej strony: "Założona 30 X 2008 Ostatnia modyfikacja 16.12.2008"

Strona jest utworzona przez jednego z naszych userów, którego chyba zbyt długo broniłem. Ostatnio usuwałem pewne wpisy, które identyfikowały jego nick z nazwiskiem i nie usuwałem innego wpisu identyfikującego inny nick z innym nazwiskiem, ponieważ user miał nick z nazwiskiem identyczny. Nasz user piszący kalumnie na adminów (opierając się na wpisie wikipedysty, który właśnie uprawnienia admińskie utracił) spowodował ostatnio odejście innego usera. Nie chcę ujawniać kim jest ta osoba, ale jest to bardzo przykre.

Dzięki pbm za link.

Re: Wikipedia jako źródło wiedzy

szwedzki
On Fri, 06 Feb 2009 22:13:41 +0100
Przykuta <[hidden email]> wrote:

> [...]
>
> "Wybrane frazy używane przez administratorów w dyskusji o hasłach (ze względów obyczajowych pomijam te z grubszymi słowami): "Debilne zgłoszenie złośliwca który jest idiotą - uwaga atak osobisty. Hasło nie jest według niego ency teraz, ale będzie ency za dwa miesiące - tak? Kretynizm. Zaślepienie palanta który chce po prostu mi osobiście zrobić na złość. Kretyn"

Roo72, 9 marca 2007 - był adminem, został za to
zablokowany przez Ludmiłę

> "czasem zastanawiam się, czy myślenie na Wikipedii jest zakazane...
potrzebna jest widać lista zaślepionych katolików - może takie słowa
otrzeźwią pijanych winem i opłatkiem ""

Joymaster, w okolicach OUA, też był blok

> [...]
>
> Strona jest utworzona przez jednego z naszych userów, którego chyba zbyt długo broniłem. Ostatnio usuwałem pewne wpisy, które identyfikowały jego nick z nazwiskiem i nie usuwałem innego wpisu identyfikującego inny nick z innym nazwiskiem, ponieważ user miał nick z nazwiskiem identyczny. Nasz user piszący kalumnie na adminów (opierając się na wpisie wikipedysty, który właśnie uprawnienia admińskie utracił) spowodował ostatnio odejście innego usera. Nie chcę ujawniać kim jest ta osoba, ale jest to bardzo przykre.

Jaka znowu strona?

szw.

Re: Wikipedia jako źródło wiedzy

Przykuta

> Jaka znowu strona?
>
> szw.

ta, którą linkował pbm

Re: Wikipedia jako źródło wiedzy

Robert Drózd
Witam,

Dnia 6 lutego 2009 Przykuta napisał:

> ta, którą linkował pbm

A tożsamość tego usera była niejawna? Wydawało mi się, że wszyscy o
niej wiedzą, zresztą Wikikrytyk w opisie na wykopie napisał o kogo
chodzi.

Robert Drózd
wikipedia : http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Rdrozd
e-mail    : rdrozd/at/sgh.waw.pl
blogi     : www.webaudit.pl/blog * vroobelek.iq.pl * biblijny.blox.pl

Re: Wikipedia jako źródło wiedzy

kicior99
A co,. Piotrus znow zaszalał? Na jego stronę dotarłem już dawno. Jest
napisana fatalną polszczyzną, ale oczywiście ma czelność wytykać to innym.
Treści nawet mi się nie chce komentować, bo nienawidzę obłudy... BTW właśnie
przez tego usera odszedłem.

Re: Wikipedia jako źródło wiedzy

Daniel ~ Leinad
Aż się prosi założyć jakiś blog "krytyka wikikrytyka" i opisać
wynurzenia wikiczegoś_tam i pana P. (i nie chodzi mi tu o Palikota)
;-)

Jak się nie ma o czym pisać, to powinno się pisać chociaż o pogodzie,
a nie bzdury. Tyle w temacie :)

Leinad

Re: Wikipedia jako źródło wiedzy

Maciej Szostek
W dniu 6 lutego 2009 22:58 użytkownik Daniel ~ Leinad
<[hidden email]> napisał:
> Aż się prosi założyć jakiś blog "krytyka wikikrytyka" i opisać
> wynurzenia wikiczegoś_tam i pana P. (i nie chodzi mi tu o Palikota)
> ;-)

Oj, nawet o tym nie myśl - toż to woda na młyn każdego trolla. ;)

msz (piastu)

Re: Wikipedia jako źródło wiedzy

Radomil Binek
> Oj, nawet o tym nie myśl - toż to woda na młyn każdego trolla. ;)

Na ten blog jedynym lekiem jest ostracyzm

Re: Wikipedia jako źródło wiedzy

Derbeth-2
Dnia Sat, 07 Feb 2009 00:28:37 +0100, Radomil Binek napisał(a):

> Na ten blog jedynym lekiem jest ostracyzm

Wikikrytyka? Przecież go mocno promujemy puszczając go na Planecie Wikimedia.

--
Derbeth
Jabber id: [hidden email]

Wikisłownik to więcej niż słownik! Sprawdź: http://pl.wiktionary.org/

Opera - the fastest browser on Earth! http://www.opera.com/

Re: Wikipedia jako źródło wiedzy

kicior99

> Na ten blog jedynym lekiem jest ostracyzm

Co nie znaczy, że wszystkie zarzuty są chybione. Nie są. Tak samo jak na
stronie Piotra - jest tam sporo rzeczy,  o których sami dyskutujemy jako o
naszych bolączkach (choćby trudności w korzystaniu z naszego helpa). Jest
niestety sporo manipulacji i złej woli, jack choćby te cytowane powyżej.
Manipulacją jest również niepodawanie jakichkolwiek przykładów, bo na tej
zasadzie można zarzucić wszystko i każdemu - i autor tej strony robi to z
dzika konsekwencją. No cóż, długo broniono go jako "cennego edytora", nawet
gdy ów cenny edytor rzekomo żegnając się z wikipedią zbluzgał większość
adminów na stronie usera i dyskusji. Sądzę że nawet po odkryciu tej strony
niewiele się zmieni i user dajej będzie chwalony wniebogłosy.
kićor