Wikipedia na maturze

jak donoszą moi znajomi poloniści-nauczyciele, na maturze z j.
polskiego pojawił się tekst o Wikipedii.
Trochę o tym jest też tutaj:
http://www.edulandia.pl/matura/1,118553,11659573,Matura_2012__Jezyk_polski__RELACJA_NA_ZYWO_.html

cytuję:
"Jaki tekst trzeba było przeanalizować w pierwszej części egzaminu?
Artykuł z "Tygodnia Powszechnego" dotyczący Wikipedii - donoszą nam
koledzy z kieleckiej redakcji. Wśród pytań do tekstu były m.in. o to,
jak powstaje Wikipedia a jak normalna encyklopedia, czym obie się
różnią i które są bardziej wiarygodne."

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Awersowy

Re: Wikipedia na maturze

Awersowy
Prawie na pewno do analizy był ten tekst:
http://tygodnik.onet.pl/43,0,35709,wikipedia__czyli_jeszcze_nigdy,artykul.html

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Awersowy

Re: Wikipedia na maturze

Natalia Szafran-Kozakowska-3
No właśnie, a ja dostałam inne wieści od innego nauczyciela - do
analizy miał być rzekomo tekst bardzo niepochlebny. Przejęłam się,
myśląc, że strasznie nas szkalują ;) Ale jeśli to ten zalinkowany, to
faktycznie nie ma co się tak straszliwie przejmować.

Ale zadanie warto przejrzeć i ewentualnie machnąć jakiś komunikat
prasowy, jeśli coś będzie wymagało sprostowania... Zawsze to okazja,
żeby się przetoczyć przez media :)

--
Magalia

Re: Wikipedia na maturze

kicior99-2
Nie jest źle choć jeden błąd jest na pewno: nigdy nie było takiej sytuacji
że polska miała 600 tys a angielska w tym samym czasie 3 mln. O ile
pamięcam coś ok 1700 000.

--
~~~~~ciechan~~~~~
pozdrowiszcza :)

Re: Wikipedia na maturze

Marcin Gałązka

CKE opublikowała arkusz: http://www.cke.edu.pl/images/stories/00000000000000002012_matura2012/polski_pp.pdf

PS. Przepraszam Kiciora za wysłanie niechcący tego do jego prywatnego maila.

Marcgal

> From: [hidden email]
> Date: Fri, 4 May 2012 12:50:08 +0100
> To: [hidden email]
> Subject: Re: [Wikipl-l] Wikipedia na maturze
>
> Nie jest źle choć jeden błąd jest na pewno: nigdy nie było takiej sytuacji
> że polska miała 600 tys a angielska w tym samym czasie 3 mln. O ile
> pamięcam coś ok 1700 000.
>
> --
> ~~~~~ciechan~~~~~
> pozdrowiszcza :)
> .¸¸><((((o>¸¸..´-`..¸¸><((((o>

Re: Wikipedia na maturze

> Nie jest źle choć jeden błąd jest na pewno: nigdy nie było takiej sytuacji
> że polska miała 600 tys a angielska w tym samym czasie 3 mln. O ile
> pamięcam coś ok 1700 000.

Jeśli tak jest, to jest ok. W sierpniu en wiki przekroczyła 3M, a pl wtedy miała blisko 630K.

http://meta.wikimedia.org/wiki/Wikimedia_News#Wikipedias

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Liczba_artyku%C5%82%C3%B3w_polskiej_Wikipedii

Re: Wikipedia na maturze

/
| Nie jest źle choć jeden błąd jest na pewno: nigdy nie było takiej sytuacji że
| polska miała 600 tys a angielska w tym samym czasie 3 mln. O ile pamięcam
| coś ok 1700 000.

Ale to jest błąd pana Bajtlika - CKE tylko zacytowała jego artykuł (jeśli wierzyć stopce). A sam fakt jest kolosalny :-)) .