Wikipedia w mediach społecznościowych: wykop.pl

Wikipedia w mediach społecznościowych: wykop.pl

Maciej W
Dzień dobry i przepraszam za crosspostowanie.

Mam pytanie. Czy ktoś ma cokolwiek przeciwko temu, bym zajął się prowadzeniem "autoryzowanego profilu" Wikipedii w tym serwisie. Tak zwane niebieskie konto jest tam darmowe (nic się właścicielowi wykopu.pl nie płaci), od innych kont różni się tym, że wykop niejako potwierdza, że konto należy do danej instytucji/organizacji/podmiotu. Uzasadnienie? Cóż, to, że jestem tam znany, rozpoznawalny, kojarzony z Wikipedią i często wołany w tematach okołowikipediowych ma niewiele do rzeczy, skoro nowe
konto będzie pracować na reputacje od zera. Natomiast mogę się pochwalić tym, że dobrze się poruszam w tym serwisie i mam ok. czterokrotnie krótszą listę osób mających mnie na czarnej liście (o co tam bardzo łatwo) niż wykopowa średnia. Znam klimat, potrafię "pośmieszkować". No i (chyba) najważniejsze: mam chęć się tym zająć. :)

Co Wy na to?

Maciej Wójcik/Lajsikonik

Re: Wikipedia w mediach społecznościowych: wykop.pl

Zbigniew Czernik
Ale oficjalne konto czego? Wikipedii? Wikimedii?

W dniu 07.10.2015 o 12:30, Maciej W pisze:

> [...]
>
> Co Wy na to?
>
> Maciej Wójcik/Lajsikonik

Re: Wikipedia w mediach społecznościowych: wykop.pl

Jeśli chęci są, to jest już fajnie :) Ja myślę, że warto. Fajnie, gdyby to
się działo w jakieś współpracy z osobami, które mediami społecznościowymi
dla projektów Wikimedia się zajmują (ja, Powerek, Borys Kozielski i -
konsultacyjnie - Wpedzich), dzięki temu mamy lepszy przepływ informacji,
wspólnie przegadujemy sobie różne strategie i pomysły, inspirujemy się
nawzajem i w ogóle pracuje nam się lepiej. Dodatkowo biuro prasowe SWMPL
zawsze chętnie wesprze informacją o tym, że coś się dzieje, wydarzy, o
czymś warto wiedzieć z wyprzedzeniem - monitorujemy media, Wikimedia i tony
różnych list dyskusyjnych i staramy się wiedzieć rzeczy :) Zresztą o tym,
czy współpraca z biurem prasowym SWMPL  pomaga czy przeszkadza
wolontariuszowi, chcącemu prowadzić oficjalny profil Wikipedii w jakimś
serwisie może zaświadczyć Powerek, opiekun profilu Wikipedii na Facebooku.
Od strony technicznej sugerowałabym, żeby do konta na wykopie miała dostęp
jeszcze 1 lub 2 osoby, żeby awaryjnie móc zaopiekować się kontem, gdybyś z
jakiegoś powodu ty już nie mógł, nie chciał (nie chcę pisać o wypadkach i
chorobach, więc, powiedzmy, gdybyś wygrał wiele milionów w totka i
postanowił rzucić wszystko i zamieszkać na własnej wyspie;) ).

Magalia

W dniu 7 października 2015 12:57 użytkownik Zbigniew Czernik <
[hidden email]> napisał:

> [...]
> najważniejsze: mam chęć się tym zająć. :)

Re: Wikipedia w mediach społecznościowych: wykop.pl

Paweł Zaręba
Jestem na TAK. A jak znajdzie się ktoś jeszcze, podobnie zaangażowany i
chętny to chwała. Będzie łatwiej.

Pablo000