Wikipediajournalen - Nyheder for april 2018

Wikipediajournalen - Nyheder for april 2018

Matthias Smed Larsen
Her er Wikipediajournalens nyheder for april. Månedens nyhedsbrev
inkluderer en del om Wiki Labs Kultur, fokusmåned-rapport fra Amjaabc,
en juridisk sejr for Wikimedia Foundation og en fratagelse af
administratorværktøjer.
----
*Resultat af fokusmåned februar:* Indsatsen med forbedring af lovende
artikler førte til 23 forbedrede/udvidede artikler hvoraf en gik videre
til at være GA, og flere artikler fik huskelister med forslag til
forbedringer.
https://da.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikipediajournalen/Arkiv/april_2018/Resultatet_af_fokusm%C3%A5ned_februar*
*

*Merete Sanderhoff vinder Åben Data Prisen:* Folk fra Wikimedia Danmark
og Wikipedia-miljøet var til Open Data Day hos IT-Universitet i
København, og tovholderen for Wiki Labs Kultur-projektet, Merete
Sanderhoff, vandt Åben Data Prisen for sit arbejde med frigørelse af
kulturarv og OpenGLAM.
https://da.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikipediajournalen/Arkiv/april_2018/Merete_Sanderhoff_vinder_%C3%85ben_Data_Prisen_2018*
*

*Villy Fink Isaksen om indsatsen for at få L.A. Ring-malerierne i
Statsministeriet frigjort:* Villy Fink Isaksen fortæller om hans indsats
for at få L.A. Ring-malerierne i Statsministeriet, som for længst er
blevet public domain, affotograferet i høj kvalitet og lagt op til frit
brug.
https://da.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikipediajournalen/Arkiv/april_2018/Villy_Fink_Isaksen_om_indsatsen_for_at_f%C3%A5_L.A._Ring-malerierne_i_Statsministeriet_frigjort*
*

*Vrenak frataget administratorrettigheder*: Efter en afstemning hvor
19/25 støttede fratagelse er Vrenak ikke længere administrator.
https://da.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikipediajournalen/Arkiv/april_2018/Vrenak_frataget_administratorrettigheder*
*

*Wikimedia Foundation vinder retssag i Italien:* I en sag anlagt mod dem
af italiens forhenværende forsvarsminister Cesare Previti, fik Wikimedia
Foundation medhold i at de ikke kan holdes direkte ansvarlige for
indholdet på Wikipedia, men at de i stedet skal ses som en såkaldt
"hosting provider" hvor det er brugerne der har ansvaret for indholdet.
https://da.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikipediajournalen/Arkiv/april_2018/Wikimedia_Foundation_vinder_retssag_i_Italien
----
Mvh. Matthias

Re: Wikipediajournalen - Nyheder for april 2018

Kim Danielsen
Hej

Hvor sletter jeg at få sådan en mail i fremtiden?

Venlig hilsen
Kim Danielsen

Den søn. 1. apr. 2018 12.38 skrev Matthias Smed Larsen <[hidden email]
> [...]

> ----
> Mvh. Matthias

Re: Wikipediajournalen - Nyheder for april 2018

flemming chr. nielsen
Det vil jeg da også gerne vide!

Flemming

Den 1. april 2018 kl. 12.39 skrev Kim Danielsen <[hidden email]>:

> [...]
> Arkiv/april_2018/Vrenak_frataget_administratorrettigheder*

> Arkiv/april_2018/Wikimedia_Foundation_vinder_retssag_i_Italien

Flemming Chr. Nielsen
mardi.dk

Re: Wikipediajournalen - Nyheder for april 2018

Christoffer G. Thomsen (Cgt)
On 2018-04-01 12:39, Kim Danielsen wrote:
> Hvor sletter jeg at få sådan en mail i fremtiden?

Du kan afmelde listen her:

Christoffer G. Thomsen (Cgt)