Wikipediajournalen - Nyheder for april 2018

Wikipediajournalen - Nyheder for april 2018

Matthias Smed Larsen
Her er Wikipediajournalens nyheder for juni. Månedens nyhedsbrev er
relativt kortfattet, med en rapport om Finn Årup Nielsens deltagelse i
Wikimedia Hackathon 2018 og en artikel af Arne/Amjaabc om resultaterne
af fokusmåneden i april.
----
Wikimedia Hackathon: I maj måned deltog Finn Årup Nielsen (Fnielsen) i
det årlige Wikimedia programmerings-event Wikimedia Hackathon. Eventet
blev afholdt i Barcelona af Amical Wikimedia. I artiklen kan man blandt
andet se at danskere er ret gode til Wikidata, vi er på 18.-pladsen i
oversatte »labels« hvilket er rimeligt imponerende når man tænker på at
vi er en forholdsvis lille brugergruppe.

Resultat af fokusmåned april: Fokusmåned april omhandlede film fra
Danmark. Der blev oprettet 55 nye artikler, 49 artikler blev forbedret
og udvidet. 6 brugere deltog.
https://da.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikipediajournalen/Arkiv/juni_2018/Resultatet_af_fokusm%C3%A5ned_april
----
Ud over artiklerne findes også en annonce der opfordrer læsere til at
tilmelde sig postlisterne WikiDA-l og WikimediaDK.
https://da.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikipediajournalen/Arkiv/juni_2018/Wikipedia-postlister
----
Mvh. Matthias

Re: Wikipediajournalen - Nyheder for april 2018

Matthias Smed Larsen
Kan se at jeg glemte linket til Finns artikel, beklager:
https://da.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikipediajournalen/Arkiv/juni_2018/Wikimedia_Hackathon_2018

Mvh.
Matthias