Wikipodróże już działają!

Daniel ~ Leinad
Cześć,

z przyjemnością przekazuję informację, że 7 lutego 2013 o godzinie
00:21 powstała polska wersja Wikivoyage, czyli Wikipodróże.

Jest to pierwszy od 8 lat nowy polskojęzyczny projekt Wikimedia.

3mam kciuki za jego powodzenie! :-)

PS. i tak nadal najbardziej podoba mi się nazwa "Wikiprzewodnik",
która jest bardziej uniwersalna, "podróże" jakoś tak nie pasują jak
chce się zwiedzać własne miasto, wtedy to lepiej z przewodnikiem
chodzić :-)

--
Daniel // Leinad

Re: Wikipodróże już działają!

Marcin Cieslak-3
> [...]
> która jest bardziej uniwersalna, "podróże" jakoś tak nie pasują jak
> chce się zwiedzać własne miasto, wtedy to lepiej z przewodnikiem

Tak, jest bardziej uniwersalna - może chodzić o przewodnik po (technologii)
wiki; mogą też powstać "wikipółprzewodniki".

Sam się chętnie wybiorę w podróż po wiki i żaden przewodnik mi do tego
nie jest potrzebny :)

//Saper

Re: Wikipodróże już działają!

anwar2@o2.pl
a ja myślę że można i wikipodróże to jakoś brzmi światowo a może wikizwiedzanie
Dnia 7 lutego 2013 1:26 Marcin Cieslak <[hidden email]> napisał(a):
> [...]
wiki; mogą też powstać "wikipółprzewodniki".
Sam się chętnie wybiorę w podróż po wiki i żaden przewodnik mi do tego

O ile wiem, głosowanie nad nazwą projektu już się odbyło, więc dalsze
dyskutowanie nad tym chyba nie ma większego sensu...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Awersowy

Re: Wikipodróże już działają!

Adamt
Podajcie tylko linka gdzie będzie można to znaleźć i trzeba uzupełnić ten http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikivoyage artykuł. Gratuluję.

Adamt

Aha, adres to http://pl.wikivoyage.org :-)

--
Daniel // Leinad

W dniu 7 lutego 2013 00:45 użytkownik Daniel ~ Leinad
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> która jest bardziej uniwersalna, "podróże" jakoś tak nie pasują jak
> chce się zwiedzać własne miasto, wtedy to lepiej z przewodnikiem

Tomasz Ganicz
W dniu 7 lutego 2013 09:53 użytkownik Daniel ~ Leinad
<[hidden email]> napisał:
> Aha, adres to http://pl.wikivoyage.org :-)

Warto by nakierować na to nasze niedawno zarejestrowane domeny.

Re: Wikipodróże już działają!

Daniel ~ Leinad
W dniu 7 lutego 2013 12:49 użytkownik Tomasz Ganicz
<[hidden email]> napisał:

> Warto by nakierować na to nasze niedawno zarejestrowane domeny.

Ahhh, nie zdążyłem się pochwalić działającymi domenami. Kilka dni temu
przekierowałem na nasze DNSy, teraz ruch Sapera ;)

Nie wiem czy tutaj kontynuować temat czy gdzieś na boku, ale z bieżących rzeczy:
* potrzeba kogoś do zaimportowania stron z Inkubatora - steward może
nadać uprawnienia
* zdecydować czy cała zawartość Wikitravel będzie skopiowana do
Wikipodróży - tutaj jest pewne niebezpieczeństwo, że zrobienie wiernej
kopii spowoduje, że na początku Google będzie traktować nas jako
mirror
* warto rozreklamować (gdy strona będzie chociaż trochę zorganizowana):
** wzorem innych wersji, proponuję włączyć CentralNotice:
https://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:NoticeTemplate/view&template=WikivoyageMockUp5g
** puszczę notkę na bloga - chyba, że ktoś chce napisać coś od siebie
- to zachęcam do kontaktu! :-)

--
Daniel // Leinad

Re: Wikipodróże już działają!

Paweł Marynowski
W dniu 7 lutego 2013 13:07 użytkownik Daniel ~ Leinad
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> ** puszczę notkę na bloga - chyba, że ktoś chce napisać coś od siebie

Jeśli o to chodzi to mamy obecnie cztery aktywne osoby w projekcie:
ja, Alan ffm, Marek Mazurkiewicz oraz Kpjas. Wieczorami jest komplet
na IRCu (#wikivoyage-pl na freenode), także można to już obgadać w
gronie zainteresowanych.

--
Paweł Marynowski

<[hidden email]> napisał:

> [...]
> Wikipodróży - tutaj jest pewne niebezpieczeństwo, że zrobienie wiernej
> kopii spowoduje, że na początku Google będzie traktować nas jako

Z Wikitravel jest też ten problem, że polska edycja jest na CC-BY-SA
1.0, która nie jest przenoszalna na 3.0. CC-BY-SA ma dopiero od wersji
2.5 klauzulę przenoszalności do nowszych wersji tej licencji. Trzeba
by przed przenoszeniem uzyskać zgodę na zmianę licencji autorów
poszczególnych artykułów, lub ew społeczność Wikitravel by musiała
przegłosować przejście na CC-BY-SA 3.0 .

Re: Wikipodróże już działają!

Daniel ~ Leinad
W dniu 7 lutego 2013 15:13 użytkownik Tomasz Ganicz
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> poszczególnych artykułów, lub ew społeczność Wikitravel by musiała
> przegłosować przejście na CC-BY-SA 3.0 .

Stopka ma "1.0", natomiast link obrazkowy kieruje do "3.0" - pewnie to
wynika z małej społeczności i nie ma komu aktualizować. Natomiast jaki
jest rzeczywisty stan prawy, to już zostawiam lepiej zorientowanym.

--
Daniel // Leinad

Re: Wikipodróże już działają!

Paweł Marynowski
W dniu 7 lutego 2013 15:18 użytkownik Daniel ~ Leinad
<[hidden email]> napisał:

> Stopka ma "1.0", natomiast link obrazkowy kieruje do "3.0" - pewnie to
> wynika z małej społeczności i nie ma komu aktualizować. Natomiast jaki
> jest rzeczywisty stan prawy, to już zostawiam lepiej zorientowanym.

Było podejście do zmiany licencjonowania na wersję 3.0[1]. W każdym
razie część Wikitravel edytowana przez tą grupkę można chyba spokojnie
importować. Jest opcja pisania do społeczności Wikitravel, gorzej z
wkładem spod IP.

[1] http://wikitravel.org/pl/Wikitravel:License_upgrade

--
Paweł Marynowski

W dniu 7 lutego 2013 16:32 użytkownik Paweł Marynowski <[hidden email]> napisał:

> [...]
> razie część Wikitravel edytowana przez tą grupkę można chyba spokojnie
> importować. Jest opcja pisania do społeczności Wikitravel, gorzej z

Na [[meta:RFL]] znalazłem jeszcze coś takiego:
"The Language Committee has decided that these languages do not need
to go through the usual process, but that the initial content of those
will be imported from XML files which Wikivoyage e.V. had created of
the Wikitravel subdomains when this was still possible (Additional
pages which users created on Incubator for these languages will of
course be imported as well)."

To chyba oznacza, że w jakiś sposób jest kompatybilność licencji. Ktoś
wie gdzie te pliki xml można znaleźć?

--
Daniel // Leinad

Re: Wikipodróże już działają!

Tomasz Ganicz
W dniu 7 lutego 2013 17:43 użytkownik Daniel ~ Leinad
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> the Wikitravel subdomains when this was still possible (Additional
> pages which users created on Incubator for these languages will of

Bo część aktywniejszych wersji językowych wikitralvel przeszła na ver.
3 licencji, po czym one zostały zaimportowane do wikivoyage jeszcze
przed przeniesieniem na serwery Fundacji. Natomiast w pl jest bałagan
w tym zakresie...

Re: Wikipodróże już działają!

masti-2
jeśli chodzi o importy i inne autobotowalne rzeczy to chętnie pomogę :)_

masti

On 02/07/2013 01:07 PM, Daniel ~ Leinad wrote:

> [...]
> ** puszczę notkę na bloga - chyba, że ktoś chce napisać coś od siebie

Hej!

Myślę, że dzisiejszy dzień można uznać za symboliczny dzień
inauguracji działalności Wikipodróży.

W projektach Wikimedia ruszył baner promujący Wikipodróże (będzie
widoczny do 20 lutego), a także pojawiła się informacja na blogu:
http://blog.wikimedia.pl/2013/02/uruchomiono-wikipodroze-nowy-siostrzany-projekt-wikipedii/
- jak macie gdzieś wtyki, to możecie trochę zareklamować ;)

--
Daniel // Leinad