Zamieszczanie informacji o Wikipedii na tej liście - pytanie

Zamieszczanie informacji o Wikipedii na tej liście - pytanie

Natalia Szafran-Kozakowska-2
Drodzy subskrybenci!,
W ostatnim czasie bardzo wiele interesujących informacji na temat Wikipedii
i Wikimediów omija tę listę, trafiając za to do mediów społecznościowych,
przede wszystkim na Facebooka. Mam poczucie, że nie jest to do końca ok,
nie wszyscy z was korzystają z tego serwisu i nie powinien być dominującym
miejscem kontaktu społeczności, a też i dyskusje na liście mają inną naturę
i czasem mi ich brakuje ;)
Nie chciałabym jednak zarzucać was pojedynczymi mailami, za każdym razem,
kiedy pojawi się coś interesującego (a pojawia się raczej często).
W związku z tym pomyślałam, że być może rozwiązaniem byłyby cotygodniowe
maile, w których zbierałabym interesujące artykuły, wiadomości, wydarzenia
i aktywności związane z Wikipedią, Wikimediami i Stowarzyszeniem. Na pewno
nie byłby to pełen zbiór informacji, a raczej pewien wybór, częściowo
pokrywający się z tym, co trafia do mediów społecznościowych, ale jednak
szerszy.
Czy bylibyście zainteresowani tego typu raportami?
A może mielibyście jakieś konkretne oczekiwania wobec takich maili od biura
prasowego?
Czy też mam dać wam spokój i nie zagracać skrzynek? ;)

Pozdrowienia serdeczne

Natalia Szafran-Kozakowska
user:Magalia
Kierownik Biura Prasowego
Stowarzyszenie Wikimedia Polska
tel. 790 290 275
http://opp.wikimedia.pl

Re: Zamieszczanie informacji o Wikipedii na tej liście - pytanie

Łukasz Lipiński
Ja byłbym zainteresowany, a że na liście mało co się dzieje, to nie
sądzę aby częstsze maile były problemem.

pozdrawiam - Teukros

Re: Zamieszczanie informacji o Wikipedii na tej liście - pytanie

 Chyba najlepiej by było wrzucać tu naprawdę istotne newsy - po
jedynym na mail. Na fejsie jest taki trochę misz-masz. Faktycznie
ważne rzeczy są pomieszane z mało istotnymi, czy też komentowaniem
różnych "odgrzewanych" newsów z głównych mediów.  Wysyłanie przeglądów
będzie miało tę wadę, że potem w jednym wątku będą dyskutowane różne
sprawy.

Co do mediów społecznościowych - no to IMHO one mają przyciągać ludzi
do Wikipedii a nie kierować ruch wikipedystów do tych mediów, choć
wiem, ze to nie takie proste i każdy kto obsługuje media
społecznościowe wpada w pułapkę, że tam w końcu spędza więcej czasu
niż w projektach Wikimedia...

W dniu 16 listopada 2014 11:38 użytkownik Natalia Szafran-Kozakowska
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> tel. 790 290 275
> http://opp.wikimedia.pl

Re: Zamieszczanie informacji o Wikipedii na tej liście - pytanie

Marek Mazurkiewicz
Również wolałbym żeby jedna wiadomość była przekazywana jednym mejlem.
Łatwiej wtedy zachować porządek jeśli wywiąże się dyskusja.

Re: Zamieszczanie informacji o Wikipedii na tej liście - pytanie

Paweł Zaręba
Popieram głos Tomka. Tylko najważniejsze, najbardziej istotne wiadomości.
Maksymalnie jedna dziennie, pięć-sześć na tydzień. W innym przypadku staną
się one kolejnym spamem :(

Pablo000

Re: Zamieszczanie informacji o Wikipedii na tej liście - pytanie

Јован Вуковић
Ja wolal bym 1 mail na tidzien. Ale nie przeszkadza i kazdego dnia 1 mail.

Re: Zamieszczanie informacji o Wikipedii na tej liście - pytanie

Grzegorz Artur Górski
Według mnie zasada jeden news jeden mail jest jak najbardziej w porzadku.
Zastanawiam, sie tylko nad osobami, ktorych newsy nie interesuja.
Moglibysmy sie umowic, ze kazdy mail z newsem bedzie mial dodatkowy tag w
temacie [news] lub cos tego typu.
Moze tez ciekawa opcja byloby stworzenie dodatkowej listy dyskusyjnej dla
osob zainteresowanych tymi newsami?

I jeszcze jedno przemyslenie. Wrzucamy nasze newsy na bloga, na facebooka,
a czy dla przynajmniej czesci z tych newsow najwlasciwszym miejscem nie
bylo by wikinews (oczywiscie jako miejsce wtorne, ale zawsze)?

Pozdrawiam,
Grzegorz

17:11 niedz., 16.11.2014 Јован Вуковић użytkownik <[hidden email]>
napisał:

> Ja wolal bym 1 mail na tidzien. Ale nie przeszkadza i kazdego dnia 1 mail.

Re: Zamieszczanie informacji o Wikipedii na tej liście - pytanie

Ok, z zamieszczonych wypowiedzi wnioskuję, że większość wolałaby osobne
maile, jednak w rozsądnych ilościach.
W takim razie będę słała pojedyncze, raczej bardziej istotne lub
interesujące informacje, natomiast wy w każdej chwili czujcie się
upoważnieni do zwrócenia mi uwagi, że jest ich za dużo lub że dajmy na to,
waszym zdaniem czegoś brakuje, albo profil newsów wam nie odpowiada. W
ogóle - zachęcam do kontaktu, jestem tu dla was.

Jednocześnie cały czas zachęcam do regularnego zaglądania na oficjalnego
bloga Stowarzyszenia <http://blog.wikimedia.pl/>, gdzie na bieżąco można
poczytać o tym, co dzieje się w polskich Wikimediach.

Pozdrowienia serdeczne