Zapisy na Konferencję Wikimedia Polska 2015

Zapisy na Konferencję Wikimedia Polska 2015

Wojciech Pędzich
{przepraszam za crosspostowanie)

Rozpoczęły się zapisy na tegoroczną Konferencje Wikimedia Polska, która
odbędzie się w dniach 13-14 czerwca 2015  w Gdańsku. Zapisy odbywają się
na stronie

https://pl.wikimedia.org/wiki/Konferencja_Wikimedia_Polska_2015/lista_uczestnik%C3%B3w

W przypadku pytań - zapraszam "na priva".

Wpedzich

Re: Zapisy na Konferencję Wikimedia Polska 2015

Adamt
Szkoda, że tak późno.... Są tacy co nie mieszkają w Polsce, pracują i woleli by wiedzieć wcześniej co i kiedy. Trzeba zaplanować, kupić bilety itp.

Adam

W dniu 2015-04-02 21:37:03 użytkownik Wojciech Pędzich <[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> W przypadku pytań - zapraszam "na priva".
>
> Wpedzich

Re: Zapisy na Konferencję Wikimedia Polska 2015

Natalia Szafran-Kozakowska-2
Informacje o Konferencji, a nawet zajawki z procesu jej przygotowywania
były już dużo wcześniej w cotygodniowych raportach z życia Stowarzyszenia,
publikowanych na tej liście. Zresztą moim zdaniem wcale nie jest jakoś
późno - konferencja za dwa miesiące z kawałkiem.

Natalia Szafran-Kozakowska
Kierownik Biura Prasowego
Stowarzyszenie Wikimedia Polska
tel. 790 290 275
http://opp.wikimedia.pl

W dniu 2 kwietnia 2015 22:15 użytkownik Adamt <[hidden email]> napisał:

> [...]
> >

> https://pl.wikimedia.org/wiki/Konferencja_Wikimedia_Polska_2015/lista_uczestnik%C3%B3w

Re: Zapisy na Konferencję Wikimedia Polska 2015

Natalia nie tłumacz się. O konferencji, że będzie owszem było wiadomo (pewnie za rok też będzie w maju-czerwcu jak przez ostatnie 10 lat) ale gdzie nie było wiadomo. Jak uważasz że to duzo czasu to spoko. Tyś rzecznik SWP. Cenowo (bile lotniczy) różnica jest jednak spora. Planowanie wyjazdu zagranicznego nieco różni się od wypadu za miasto. Swoją drogą czy to takie trudne zaplanować jedną imprezę w roku z półrocznym wyprzedzeniem, np. pod koniec roku? Tak tylko pytam, może ktoś się zastanowi czy warto nieco szybciej takie sprawy ustalać.

Adam

W dniu 2015-04-02 22:27:39 użytkownik Natalia Szafran-Kozakowska <[hidden email]> napisał:

> [...]
> tel. 790 290 275
> http://opp.wikimedia.pl

Re: Zapisy na Konferencję Wikimedia Polska 2015

Tomasz Ganicz
No tak - weźmiemy to pod uwagę w kolejnych latach - chociaż jak ktoś
śledził co się dzieje - to, że konferencja będzie w Gdańsku było już
wiadomo od 25 lutego czyli na 4 mcy. przed terminem konferencji.

W Polsce jest trudno wybrać miejsce na konferencję, która ma się odbyć w
maju-czerwcu przed 1 stycznia bowiem hotele ustalają co roku od nowa swoje
cenniki i ogłaszają je gdzieś w połowie stycznia, także uważam, że wybór
miejsca dokonany już 25 lutego dla imprezy, która ma być w połowie czerwca
to i tak nie jest zły wynik.

W dniu 3 kwietnia 2015 00:11 użytkownik Adamt <[hidden email]> napisał:

> [...]
> > > >

> https://pl.wikimedia.org/wiki/Konferencja_Wikimedia_Polska_2015/lista_uczestnik%C3%B3w

Re: Zapisy na Konferencję Wikimedia Polska 2015

Tomek nie do końca tak jest By to udowodnić zacytuje Ci zdanie z mailu od Leszka Janczuka z 27 marca (oryginał postu mogę Ci przesłać na priv za zgodą Leszka)

"Mam złą wiadomość, chyba nie przyjadę tym razem na wikimedię. Termin wciąż jeszcze nie ustalony, a tylko jeden z zaproponowanych trzech mi odpowiada. Trochę za długo to trwa w tym roku. Szkoda."

I chyba wszystko w temacie. Nie tylko ja jestem tym faktem zasmucony.

Adam

W dniu 2015-04-03 13:21:04 użytkownik Tomasz Ganicz <[hidden email]> napisał:

> [...]
> http://www.ganicz.pl/poli/
> http://www.cbmm.lodz.pl/work.php?id=29&title=tomasz-ganicz

Re: Zapisy na Konferencję Wikimedia Polska 2015

Szymon Grabarczuk
Adamie, Leszku, przecież wiecie, że konferencję organizują zwykli
wolontariusze, w tym roku Wpedzich i Elfhelm. Nie sprawdzałem terminów w
minionych latach, być może zdarzały się takie, że wszystko było wcześniej,
ale wiecie, jak działają Wikimedia - coś będzie zrobione, jeśli ktoś się w
wolnym czasie podejmie. "Prawo {{topopraw}}". Dlatego proszę o odrobinę
zrozumienia. Mam nadzieję, że jednak się zobaczymy.

> [...]
> odpowiada. Trochę za długo to trwa w tym roku. Szkoda."
>
> I chyba wszystko w temacie. Nie tylko ja jestem tym faktem zasmucony.

Free Knowledge Advocacy Group EU
Head of Research & Development Group, Wikimedia Polska
pl.wikimedia.org/wiki/Użytkownik:Tar_Lócesilion
<http://pl.wikimedia.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Tar_L%C3%B3cesilion>

Re: Zapisy na Konferencję Wikimedia Polska 2015

Natalia Szafran-Kozakowska-2
Decyzja o terminie konferencji została podjęta 24 lutego, zerknijcie proszę
na uchwałę http://pl.wikimedia.org/wiki/UZ_2015-14. Informacja była już w
kolejnym raporcie z życia Stowarzyszenia, publikowanym 6 dni później.
Pojawiła się też na Facebooku polskiej Wikipedii, który też jest jakimś
kanałem informacji. Być może jest to jakiś sygnał, że powinniśmy takie
rzeczy ogłaszać jeszcze bardziej wyraźnie, ale zawsze są też osoby, które
irytują się, jeśli dana informacja za bardzo się powtarza, stąd pomysł
cotygodniowych, zbiorczych raportów. Niemniej będę mieć w pamięci, żeby
informację o konferencji bardzo solidnie ogłaszać w przyszłości :)
Jeśli chodzi o wcześniejsze organizowanie konferencji, to oczywiście
najlepiej byłoby, gdybyśmy terminy mogli ogłaszać z jak największym
wyprzedzeniem, żeby możliwie wielu wikimedian mogło wziąć udział. Warto
jednak uświadomić jak organizowane są takie spotkania - Zarząd nie ogłasza
z góry miejsca i terminu, ale odpowiada na inicjatywę społeczności z danego
miasta, która chciałaby takie coś zrobić u siebie. Chodzi o to, żeby
spotkać się tam, gdzie są wolontariusze gotowi nad tym popracować, ale też
żeby spotykać się w różnych miastach, w różnych częściach kraju, żeby różni
ludzie mieli blisko. A wolontariusze mają też swoje życie, pracę, sprawy i
oni z kolei nie bardzo mogą się deklarować z aż takim wyprzedzeniem.
Oczywiście to zawsze wielka strata, kiedy któryś z wikiemedian nie może się
pojawić, dlatego można próbować nieco te procedury przyspieszyć. Ale
szczerze mówiąc, nie jestem pewna na ile jest to możliwe.
Ja na przykład pracuję nad mniejszą konferencją akademicko-wikimedyjną,
która odbędzie się być może w połowie listopada. Ale to na razie tylko
przybliżenie i nie wiem kiedy będę mogła mówić o dokładniejszym terminie.

Natalia Szafran-Kozakowska
Kierownik Biura Prasowego
Stowarzyszenie Wikimedia Polska
tel. 790 290 275