Zaproszenie na białoruski WikiCamp

Natalia Szafran-Kozakowska-2
Drodzy wikipedyści!
Nasi przyjaciele z białoruskich Wikimediów chcieliby zaprosić 1 lub 2 osoby
z Polski na swój Wikicamp. Odbędzie się on w dniach 11-17 lipca, 2 godziny
drogi od Mińska. Pobyt i transport oczywiście na koszt organizatorów.
Osoby zainteresowane proszę o pilny kontakt ze mną, nie później niż do
wtorkowego popołudnia (czyli do ok. godz. 16.00).

Wymagana jest znajomość języka rosyjskiego.
Więcej o WikiCampie w linku:

https://meta.wikimedia.org/wiki/Grants:Conference/Falanster/Wikicamp2017

--
Natalia Szafran-Kozakowska
Specjalistka ds. Wspierania Społeczności

Re: Zaproszenie na białoruski WikiCamp

piotrekd
Cześć.

Wymagana jest znajomość rosyjskiego na jakim poziomie? Ponadto – czym
mieliby się owi „wikimedian guests” zajmować konkretniej? I jakie jest
kryterium wyboru chętnych (zgaduję, że będzie ich więcej niż 1 czy 2)?

Brzmi ciekawie, być może chciałbym w czym takim uczestniczyć, tylko
potrzebuję więcej informacyj ;).

(Jeszcze muszę podpytać Halibutta, jak się ma kwestia armeńskiego
WikiCampu; zgodziłem się kilka dni temu na wpisanie mej osoby na listę
rezerwowych w związku z możliwością wystąpienia problemów z kontaktem ze
zwycięzcami i nie wiem, co dalej, czekam „jak najszybszego wyjaśnienia
wszelkich wątpliwości i dania mi znać”).

Aj, rozpisałem się. W każdym razie – pozdrawiam,

— PIOTREKD <[hidden email]> [IRC: PiotrekD@freenode]

Re: Zaproszenie na białoruski WikiCamp

piotrekd
Kurczę, dopiero teraz zorientowałem się, że to jest wiadomość wysłana na
listę dyskusyjną, nie do każdego z osobna. Jestem ślepy…

W dniu 2017-06-16 12:48, piotrekd napisał(a):

> [...]
> wyjaśnienia wszelkich wątpliwości i dania mi znać”).
>
> Aj, rozpisałem się. W każdym razie – pozdrawiam,

Natalia-24
Nie ma sprawy :) Część pytań pewnie jest interesująca dla każdego, więc
dobrze, że padły. Do reszty odniosę się na priv.

1) Rosyjski na poziomie umożliwiającym w miarę swobodną komunikację z
innymi uczestnikami, a pewnie i edytowanie. Tak, żeby faktycznie nasi
uczestnicy mogli się zaangażować i dobrze się czuć.
2) Jak rozumiem nasi uczestnicy mają wziąć udział podobnie jak inni -
dzielić się swoim doświadczeniem z newbies, brać udział w edytowaniu,
wspólnych warsztatach itp. Mam wrażenie, że program ciągle jeszcze się
kształtuje, więc możliwe, że zostaną zaproszeni do opowiedzenia czegoś o
naszej Wikipedii. Oczekiwanie SWMPL byłoby z kolei takie, że nasi
uczestnicy zobaczą jak takie wydarzenie wygląda i po powrocie napiszą
krótko jakieś sprawozdanie, podzielą się swoimi wnioskami, obserwacjami,
tym czy warto itp. Może się zdarzyć, że będziemy kiedyś chcieli organizować
WikiCamp, dobrze byłoby znać opinię kogoś, kto był i powie, czy takie
projekty coś wnoszą, co fajnego podpatrzył, a co ewentualnie tam
zaszwankowało. Ale nie musi być to szczegółowa analiza i jakiś przepastny
raport, więc nie ma się co obawiać :)
3) Jeśli zgłosi się więcej niż 2 osoby, to decyzję podejmie zarząd na
spotkaniu wtorkowym na IRC. Nie ma ustalonych kryteriów, ale zarząd pewnie
będzie chciał zdroworozsądkowo ocenić czy dana osoba wyniesie coś z tego
dla siebie i dla nas. Przy czym ponieważ staramy się aktywizować dużą
liczbę wolontariuszy, to z dużą życzliwością przyjęte będą zgłoszenia osób,
które nie miały nigdy lub długo okazji być na jakiejś konferencji/spotkaniu
zagranicznym z ramienia Stowarzyszenia (ale też nie dyskwalifikuje to tych,
którzy byli :) ).

Co do reszty napiszę na priv :)