(brak tematu)

Tomasz Chabinka
07-11-08, Tomasz W. Kozłowski <[hidden email]> napisał(a):
> Dlaczego kolorowa zakładka i zakładki pod artykułem zostały
> siłą narzucone każdemu z edytujących, z warunkiem, że "jeśli chcesz,
> możesz sobie to wyłączyć"? Tak, wiem, że wyłączenie tego to jedno
> kliknięcie, chodzi mi jednak o ideę.

Czuję się wywołany do tablicy, ponieważ taka implementacja tego
pomysłu to był mój pomysł. Chodzi o to, że konta pozakładało tysiące
osób. Pewnie większość nieświadomie jest zalogowanych i włączenie tego
tylko dla IP by do nich nie dotarło. Zabawa gadżetami to jest jeden
klik, ale klik który zrobi tylko osoba co najmniej średnio
zaawansowana. Początkująca nawet gdyby miała to konto, to nie wymyśli,
że może sobie włączyć opcję, która pozwoli jej zauważyć możliwość
edytowania. Co do kilku edycji to hmm...mam mieszane uczucia. Pewnie
coś jeszcze jako wikiprojekt wprowadzimy, co będzie przydatne dla
początkujących w ogóle, a nie tylko po kilku edycjach, a po tych kilku
edycjach początkujący i tak pewnie nie zna jeszcze gadżetów. Po drugie
te kilka edycji to może być też kilka "zgłoś błędów", zamiast klików w
"edytuj". Ogólnie uważam ten pomysł za mniejsze zło nieszkodliwe dla
większości.

Pozdrawiam
Wyksztalcioch

Re: (brak tematu)

Tomasz W. Kozłowski
2008/11/7 Tomasz Chabinka napisał:

> [...]
> pomysłu to był mój pomysł. Chodzi o to, że konta pozakładało tysiące
> osób. Pewnie większość nieświadomie jest zalogowanych i włączenie tego

Nie rozumiem w pełni powyższego stwierdzenia. Jak to "większość jest
nieświadomie zalogowanych"? Przecież sesje logowania na Wikipedii mają
swój określony koniec, więc zalogowana może być jedynie osoba, która
weszła na [[Special:Userlogin]] i co najmniej kliknęła przycisk
"zaloguj". A może miałeś na myśli coś innego? Jeśli możesz, wyjaśnij,
proszę.

> [...]
> zaawansowana. Początkująca nawet gdyby miała to konto, to nie wymyśli,
> że może sobie włączyć opcję, która pozwoli jej zauważyć możliwość

Takie rozumowanie wydaje mi się lekko dziwne. Jest podobne do
rozumowania Kocia, ale jednak -- dlaczego zakładamy, że przeciętny
czytelnik Wikipedii będzie w stanie dojrzeć link
"Logowanie/rejestracja", a nie zauważy linku "edytuj", który domyślnie
wyświetlany był pogrubioną czcionką?

> [...]
> te kilka edycji to może być też kilka "zgłoś błędów", zamiast klików w
> "edytuj". Ogólnie uważam ten pomysł za mniejsze zło nieszkodliwe dla

Racja, takie sytuacje też mogą się zdarzyć. W takim razie czekam na
kolejne ruchy ze strony Wikiprojektu. Powodzenia!

--
Tomasz W. Kozłowski

Re: (brak tematu)

Bartosz Dziewoński
W dniu 8 listopada 2008 02:08 użytkownik Tomasz W. Kozłowski
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> weszła na [[Special:Userlogin]] i co najmniej kliknęła przycisk
> "zaloguj". A może miałeś na myśli coś innego? Jeśli możesz, wyjaśnij,

Wtrącę się - można ustawić checkboxa, abyś był zalogowany cały czas,
co uwalnia cię od codziennego wpisywania logina i hasła. Mam tak
ustawione ja, podobnie na wszelkich stronach, które to umożliwiają, i
zgadzam się z tym, że można w ogóle nie zauważyć, że się jest/nie jest
zalogowanym - czego dowodzą wpisy w dyskusjach zalogowanych userów
spod IP.

--
Matma Rex - http://matma-rex.prv.pl/

Re: (brak tematu)

Tomasz W. Kozłowski
Hm. W sumie racja :)
Nie pozostaje mi nic innego, jak tylko zgłosić błąd: na stronach
specjalnych po wyłączeniu nowicjuszowego cusia zakładka 'strona
specjalna' nie znika. Można to poprawić?

--
TWK

Re: (brak tematu)

Tomasz Chabinka
08-11-08, Tomasz W. Kozłowski <[hidden email]> napisał(a):
> [...]
> weszła na [[Special:Userlogin]] i co najmniej kliknęła przycisk
> "zaloguj". A może miałeś na myśli coś innego? Jeśli możesz, wyjaśnij,

Chodziło mi, o powiązanie umiejętności zalogowania się z
umiejętnością, czy wiedzą o możliwość edytowania artykułów. To
pierwsze jest wszędzie, i duża część osób robi to wszędzie, a to
drugie (praktycznie) tylko u nas. Dlatego ktoś kto wykona to pierwsze
może nie być świadomy, że może zrobić też to drugie ;)

> [...]
> specjalnych po wyłączeniu nowicjuszowego cusia zakładka 'strona
> specjalna' nie znika. Można to poprawić?

Sprawy techniczne w sprawie tych zmian proszę wrzucać na dyskusję
Nux'a, który za tą właśnie stronę przedsięwzięcia jest odpowiedzialny,
a chyba nie czyta listy.

Pozdrawiam
Wyksztalcioch