(brak tematu)

Maciej Dobrut
Od kilku dni mamy w Poczekalni szablon z aktywnymi projektami. Proszę
z nich korzystać, poprzez wstawianie informacji (o zgloszeniu artykułu
do poczekalni) również w projekcie zajmującym się daną tematyką.
Projekty mają na swoich stronach wydzielone sekjie DNU, gdzie takie
zgłoszenie należy skierować. W sytuacji, gdy bardziej zależy nam na
poprawienu atykułu, należy go kierować wyłącznie do dyskusji projektu.
W wypadku biografii- kierujemy artykuły do projektów jedynie, gdy
zgłoszenie nie jest pytaniem o encyklopedyczność postaci, a głównym
jego celem jest chęć poprawy ważnego artykułu. Aktywne projekcty
chętne do partycypacji prosimy zgłaszać na tej stronie (
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Vuvar1/Aktywne_Projekty  ). W
przeciagu kilku dni podobny szablon znajdzie się w zgłośbłędzie
(http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Zgłoś_błąd_w_artykule  ).
Pozdrawiam....
Vuvar

Re: (brak tematu)

Karol Głąb
W dniu 13 stycznia 2009 15:21 użytkownik Maciej Dobrut
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Vuvar1/Aktywne_Projekty  ). W
> przeciagu kilku dni podobny szablon znajdzie się w zgłośbłędzie

A czy w formularzu zgłoś błąd nie dało by się wstawić listy dziedzin
których może dotyczyć błąd. Wówczas zgłoszenie wędrowałoby od razu do
konkretnego wikiprojektu a nie na przeładowaną stronę. To, pozwoliłoby
zaoszczędzić czas choćby na przenoszeniu zgłoszeń ręcznie, ale również
nie musieliby się o nie troszczyć Ci, którzy w danej dziedzinie nie
czują się na tyle swobodnie, by poprawiać błędy.

Dla pozostałych nadal funkcjonowałaby obecna strona.

Re: (brak tematu)

Maciej Dobrut
W dniu 13 stycznia 2009 15:38 użytkownik Karol Głąb
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> czują się na tyle swobodnie, by poprawiać błędy.
>
> Dla pozostałych nadal funkcjonowałaby obecna strona.

Dobry pomysł, ale to pytanie do technicznych :)
Vuvar

DNU na projektach było Re: (brak tematu)

Robert Drózd

Dnia 13 stycznia 2009 Maciej Dobrut napisał:

> [...]
> do poczekalni) również w projekcie zajmującym się daną tematyką.
> Projekty mają na swoich stronach wydzielone sekjie DNU, gdzie takie

Przepraszam, że to przeoczyłem i dopiero teraz... Ale dlaczego te
sekcje są na stronach projektów? Zwykle strony projektów były
statyczne, co najwyżej znajdują się tam ogłoszenia - a dyskusja (np.
nad usunięciem), jak sama nazwa wskazuje jest w dyskusji projektu...

Robert Drózd
wikipedia : http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Rdrozd
e-mail    : rdrozd/at/sgh.waw.pl
blogi     : www.webaudit.pl/blog * vroobelek.iq.pl * biblijny.blox.pl

Re: DNU na projektach było Re: (brak tematu)

Karol Głąb
W dniu 13 stycznia 2009 19:27 użytkownik Robert Drózd
<[hidden email]> napisał:
> [...]
> statyczne, co najwyżej znajdują się tam ogłoszenia - a dyskusja (np.
> nad usunięciem), jak sama nazwa wskazuje jest w dyskusji projektu...

W sumie to bardzo słuszna uwaga, sam nie pytałem bo myślałem, że i ja
coś przeoczyłem i nie chciałem się mieszać do ustaleń. Zatem jeśli
takowych nie było, to proponuje przenieść to do dyskusji wikiprojektów
(bo tworzyć nowych podstron nie ma sensu).

Re: DNU na projektach było Re: (brak tematu)

Maciej Dobrut
W dniu 13 stycznia 2009 19:32 użytkownik Karol Głąb
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> takowych nie było, to proponuje przenieść to do dyskusji wikiprojektów
> (bo tworzyć nowych podstron nie ma sensu).

Jesli taka wola- nie mam nic przeciw temu :) - przeniose w nocy.
Pozdrawiam.
Vuvar

Re: (brak tematu)

W dniu 13 stycznia 2009 17:29 użytkownik Maciej Dobrut
<[hidden email]> napisał:

> Dobry pomysł, ale to pytanie do technicznych :)
> Vuvar

Z tego co wiem, to jest to możliwe, ale liczyłem raczej na to, że
jakiś mocno przeładowany Wikitechnik zgodzi się tym zająć. W końcu to
chyba nie jest wiele roboty i to chyba niezbyt trudnej, bo opiera się
na obecnym schemacie, tyle że na innych stronach będzie zapis. Na
podsunięciu pomysłu kończy się moja rola w tym miejscu:)

Re: DNU na projektach było Re: (brak tematu)

W dniu 13 stycznia 2009 19:43 użytkownik Maciej Dobrut
<[hidden email]> napisał:

> Jesli taka wola- nie mam nic przeciw temu :) - przeniose w nocy.
> Pozdrawiam.
> Vuvar

Pomogę w przyrodniczych:) Też w nocy:)

Zaległa ekspertyza

Maciej W
Witam

Staram się bardzo śledzić na bieżąco Wikisprawy, ale o tym:
http://infobot.pl/r/11kI nic do mnie nie dotarło. A minęły już 4
miesiące. Ktoś coś wie? A jeśli ekspertyzy nie ma, to ile wynosi
"wkrótce"?

Lajsikonik

Re: (brak tematu)

Bartosz Dziewoński
W dniu 13 stycznia 2009 19:44 użytkownik Karol Głąb
<[hidden email]> napisał:
> W końcu to
> chyba nie jest wiele roboty i to chyba niezbyt trudnej, bo opiera się
> na obecnym schemacie, tyle że na innych stronach będzie zapis.

Nie całkiem; aktualny skrypt dodaje tylko sekcję (tak jak
?action=edit&section=new), i to koniecznie na samym końcu artykułu, i
to koniecznie z nagłówkiem ==. A to trochę utrudnia zapis do
Wikiprojektów, potrzebne byłyby całkiem osobne podstrony. Gdyby
powstały, wtedy przeróbka skryptu nie powinna być problemem.

--
Matma Rex - http://matma-rex.prv.pl/

<[hidden email]> napisał:

> [...]
> statyczne, co najwyżej znajdują się tam ogłoszenia - a dyskusja (np.
> nad usunięciem), jak sama nazwa wskazuje jest w dyskusji projektu...

Jedna tylko sprawa: gdzie to dać? Bo byłoby dobrze szukac tego w
jednym miejscu? Na dole,czy  na górze dyskusji projektu (a moze
jeszcze inaczej)? Zeby z jednej strony sekcja DNU nie przeszkadzał, a
z dugiej zeby nie była olewaną, przenoszona itd. :) Jakies sugestie?
Vuvar

Re: DNU na projektach było Re: (brak tematu)

Przykuta

> [...]
> jeszcze inaczej)? Zeby z jednej strony sekcja DNU nie przeszkadzał, a
> z dugiej zeby nie była olewaną, przenoszona itd. :) Jakies sugestie?

{{Wikiprojekt:XXX/Zgłoszenia}} ?

ale to i dnu i zb :/

> [...]

> jeszcze inaczej)? Zeby z jednej strony sekcja DNU nie przeszkadzał, a
> z dugiej zeby nie była olewaną, przenoszona itd. :) Jakies sugestie?

Wydaje mi się, że dyskusja nad SDU powinna po prostu być dodawana jako
nowa dyskusja na dole dyskusji projektu. Nie wydzielałbym żadnego
dodatkowego miejsca. Czyli: dodanie tematu z szablonem i wyjaśnieniem
na czym polega problem.

Aby te dyskusje jakoś były zauważalne w spisie treści, można
wprowadzić szablon tytułu: np.
== Dyskusja nad usunięciem: [[artykuł]] ==

Zebranie tego w jednym miejscu (np. jako podstrona) może kusić, ale
wydaje mi się, że
1) wtedy będzie taką podstronę śledziło znacznie mniej osób
2) i tak przy tylu projektach nikt z zewnątrz nie będzie sprawdzał
wszystkich jak im dyskusja idzie. Skuteczność zależy od ludzi wewnątrz
projektu - a ci dostęp do dyskusji mają.

[...]

Beata X
a co będzie, jak ktoś źle zgłosi ?
tzn nie na tę stronę - nie tego projektu,
tak się na "zgłoś błąd" bardzo często dzieje, że zgłoszenie ma tytuł od
czapy, a treść dotyczy zupełnie czego innego....
Często również trzeba się nieźle naszukać, żeby zrozumieć o co delikwentowi
chodzi. (a tytuł zgłoszenie jest "strona główna", albo "wikipedia")
Ja bym podzieliła również zarówno "zgłoś błąd" jak i "sdu/poczekalnie"
wewnętrzne na działy tematyczne, a nie robiła nowych działów z problemami na
stronach wikiprojektów - będzie nam łatwiej nad tym zapanować (tak sądzę)

btw - a propos podziału "zgłoś bład" kiedyś była dyskusja - nawet dość
konkretna z wyklarowanymi wnioskami, tylko nie było technicznych żeby to
przeprowadzić
teraz pewnie nie znajdę, ale może jutro wkleję linka

Beata

Re: (brak tematu)

W dniu 13 stycznia 2009 21:05 użytkownik Bartosz Dz.
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> Wikiprojektów, potrzebne byłyby całkiem osobne podstrony. Gdyby
> powstały, wtedy przeróbka skryptu nie powinna być problemem.

No ale dopisanie zgłoszenia do dyskusji wikiprojektu będzie jak
dopisanie go do obecnej strony, zawsze będzie na końcu bo będzie to
nowy wątek w dyskusji.

Re: DNU na projektach było Re: (brak tematu)

W dniu 13 stycznia 2009 21:33 użytkownik Maciej Dobrut
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> jeszcze inaczej)? Zeby z jednej strony sekcja DNU nie przeszkadzał, a
> z dugiej zeby nie była olewaną, przenoszona itd. :) Jakies sugestie?

Ja myślałem że bez sekcji DNU w dyskusji wikiprojektu jako zwykłe,
kolejne zgłoszenie.

<[hidden email]> napisał:

> [...]
> statyczne, co najwyżej znajdują się tam ogłoszenia - a dyskusja (np.
> nad usunięciem), jak sama nazwa wskazuje jest w dyskusji projektu...

Zaczalem to robic jednak cofne zmiany na razie przynajmniej- dekcja
DNU zagubi sie w końcu gdzieś w końcu w dyskusji, na skutek uzywania
opcji + edytuj, która otwiera nowe sekcje na dole. Przenoszenie jej na
dół za każdym nowym watkiem bedzie trocjhe meczace. Prosze o szersza
dyskusje. Pozdrawiam..
Vuvar

Re: DNU na projektach było Re: (brak tematu)

Maciej Dobrut
W dniu 14 stycznia 2009 02:02 użytkownik Maciej Dobrut
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> opcji + edytuj, która otwiera nowe sekcje na dole. Przenoszenie jej na
> dół za każdym nowym watkiem bedzie trocjhe meczace. Prosze o szersza

I IMO lepiej jak to bedzie wyróznione, i gdy ludzie z projektów bedą
widzieli wyraznie ta sekcje, gdyz arty w poczekalni nie sa zbyt dlugo
i lepiej jak bedzie na nie szybka reakcja, A strony projektów starca
statycznosc jedynie w malym stopniu- przeciez tych art nie bedzie
zglaszanych zbyt wiele. Ponadto bedzie to sama informacja o obecnosci
w poczekalni. Nad tym gdzie kierowac ze zglosbleda warto sie jescze
zastanowic i ustalic jakas odpowiadajaca wszystkim wersje. Podobnie z
tym DNU. Pozdrawiam...
Vuvar

=?ISO-8859-2?Q?Re: Re: DNU na projektach by=B3o Re: (brak tematu)?=

Adamt

> [...]
 > wszystkich jak im dyskusja idzie. Skuteczność zależy od ludzi wewnątrz
 > projektu - a ci dostęp do dyskusji mają.

Wstawienie informacji na stronie głównej Wikiprojektu lub wydzielenie miejsca w dyskusji (cos w rodzaju Kawiarenki) ma te zaletę, że można sprawdzić jakie hasło było tam zgłaszane w razie ponownego zgłoszenia do poczekalni, jaka była skuteczność rozwiązania problemu a przy okazji aktywność Wikiprojektów. Takie miejsce grupowało by hasła a osoby działające w Wikiprojektach na pewno dadzą sobie radę z jej formą. Każdy Wikiprojekt inaczej nieco funkcjonuje inaczej archiwizuje lub nie strony dyskusji. Było by źle gdyby tracić informacje jaki artykuł był juz dyskutowany i ponownie rozpoczynać dyskusje nad nim. (tracic szukać gdzieś tam w dyskusjach archiwalnych.
Adamt

> [...]

 > w poczekalni. Nad tym gdzie kierowac ze zglosbleda warto sie jescze
 > zastanowic i ustalic jakas odpowiadajaca wszystkim wersje. Podobnie z

Maciej ma racje, (zresztą musi mieć:)) Napisałem wcześniej By pomysł wciągnięcia Wikiprojekty do poprawy artykułów, "obudzenie" ich potrzebna jest widoczna strona widoczne miejsce, gdzie pojawiają się artykuły co do których są obiekcje i gdzie przenoszone są artykuły z poczekalni i każdy może zapytać o zdanie nie obawiając się ich "olania"
Adamt