danske wikis

Nomis
Hej alle

Jeg har i lang tid fulgt Wikipedia (helt fra dengang før den danske) med interesse. Nu bruger jeg den hver dag, og den danske bliver også bedre og bedre.

Mit spørgsmål er om I kender flere danske wikis, baseret på MediaWiki? Jeg kender kun selv Wikipedia og Wiktionary dansk udgave. Jeg spørger fordi jeg selv har åbnet en wiki på www.dinordbog.dk og var overrasket over hvor nemt det er. Ligesom jeg fik en idé med en åben ordbog til dansk-engelsk, så må der også være mange andre projekter. Eller hvad?

Re: danske wikis

MALou-2
Hej!
Du spørger til danske wikis baseret på MediaWiki. Jeg kender i hvert fald
www.crewscut.com og Spademanns leksikon (http://da.uncyclopedia.wikia.com) -
måske kan du finde flere på http://www.wikia.com/wiki/Wikia.
Venlig hilsen
Malou

Den 28/12/06 skrev Nomis <[hidden email]>:

> [...]
> ordbog
> til dansk-engelsk, så må der også være mange andre projekter. Eller hvad?

Kåre Thor Olsen
On Thu, 28 Dec 2006 03:01:38 -0800 (PST)
Nomis <[hidden email]> wrote:

> Mit spørgsmål er om I kender flere danske wikis, baseret på MediaWiki?

Her er tre mere:

Debianguiden: http://debianguiden.dk/
GAFFApedia: http://www.gaffa.dk/pedia/
Geowiki: http://geowiki.wegge.dk/

Ellers prøv at søge efter "Mediawiki" på danske websider.  Der er en hel del, til mange forskellige formål.

--
Mvh. Kåre (Kaare på Wikipedia)