edycyjne spotkanie robocze w warszawie

Marek Mazurkiewicz
Jest pomysł żeby w warszawie zorganizować edycyjne spotkanie robocze.
Rozważaliśmy klubokawiarnie jako miejsce (potrzeba prądu, internetu a
i miło by było gdyby na miejscu była szansa na jakieś źródła;
konieczne będą własne urządzenia (np laptopy). Wstępny plan jest taki,
żeby spotkać się poedytować, zjeść coś i być może zwrócić na Wikipedię
uwagę osób odwiedzających lokal. Jako termin zapowiada się koniec
stycznia, sobota. Ile osób byłoby zainteresowanych takim spotkaniem?
Wszelkie pomysły mile widziane.

Re: edycyjne spotkanie robocze w warszawie

Adam Kliczek
Ja dodam parę słów od siebie na temat tego, jak widzę to spotkanie.

Grupa powiedzmy 10 spotyka się w miejscu, gdzie jest internet, dostęp do
jakiegoś jedzenia i picia oraz gdzie pojawiają się osoby niezwiązane z
projektem, które można by nim zainteresować. W piątek byliśmy na Dniu
Domeny Publicznej w "Państwomiasto" na Andersa 29 i bardzo mi się to
miejsce spodobało:

http://panstwomiasto.pl/pracuj/

Proponuję zacząć właśnie tam. Na dole jest kilka stolików, jest bar z
jedzeniem i piciem, kręcą się tam różni ludzie, którzy mogą być dobrym
targetem dla projektów Wiki.

Co konkretnie byśmy robili? Ja np. mam sporo starych czasopism
elektronicznych typu "Radioelektronik" i chciałbym wykorzystać je do
rozbudowy haseł w Wiki. Mam też nieco publikacji z Wikiekspedycji,
dotyczących woj. podkarpackiego i warmińsko-mazurskiego, które chętnie
udostępnię/przekażę. Myślę, że na pierwszym spotkaniu uda nam się ustalić
jakąś formułę. Możemy robić spotkania tematyczne, ale równie dobrze każdy
może rozbudowywać hasła, w których czuje się mocny. Generalnie chodzi o to,
żeby pokazać na żywo ruch Wiki - że Wikipedii nie tworzą anonimowe osoby,
tylko ludzie, z którymi można nawiązać kontakt i uzyskać od nich pomoc we
wdrożeniu się w projekt.

Jeśli chodzi o termin, to proponuję 26 stycznią, godziny powiedzmy
12:00-20:00. Następnie spotkania co miesiąc.

Poproszę o zgłoszenia od osób, które byłby chętne do wzięcia udziału w tym
przedsięwzięciu. W tej chwili jest nas trzech: Marek, ja i Borys Kozielski.
Potrzebujemy jeszcze 7 osób. ;)

*Adam Kliczek (CLI)*
*fotograf, redaktor*
Stowarzyszenie Wikimedia Polska / Wikipedia
tel. (+48) 519-520-107
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:CLI

W dniu 5 stycznia 2013 14:37 użytkownik Marek Mazurkiewicz <
[hidden email]> napisał:

> [...]
> Wszelkie pomysły mile widziane.
>
> Pozdrawiam Marek Mazurkiewicz

Re: edycyjne spotkanie robocze w warszawie

Szymon Grabarczuk
Mój duch unosi się nad Wami. Słuchałem dziś WikiRadia, obserwuję
rozwój wydarzeń na fb i muszę przyznać, ze Państwomiasto jest idealne.
Chętnie bym widział coś takiego w Lublinie, ale jak obserwuję,
zainteresowanie ruchem wolnej kultury jest tu prawie żadne.

Jeśli będziecie chcieli zrobić coś w Wikipedii poza artykułami (czyli
w meta), mogę Wam podesłać kilka spraw wymagających poprawy.

TL

Re: edycyjne spotkanie robocze w warszawie

Marek Mazurkiewicz
W dniu 5 stycznia 2013 18:47 użytkownik Tar Lócesilion
<[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> Jeśli będziecie chcieli zrobić coś w Wikipedii poza artykułami (czyli
> w meta), mogę Wam podesłać kilka spraw wymagających poprawy.

Dzięki za wsparcie duchowe. Myślę, że na takim spotkaniu moglibyśmy
robić też meta.

Re: edycyjne spotkanie robocze w warszawie

patryk.matyjaszczyk
Ja również jestem chętny ale nie na 26 stycznia - mam wtedy osiemnastkę :D
Jeśli zorganizujecie tydzień wcześniej albo później to i ja zawitam :)

Plogi

Re: edycyjne spotkanie robocze w warszawie

Marek Mazurkiewicz
W dniu 5 stycznia 2013 19:01 użytkownik patryk.matyjaszczyk
<[hidden email]> napisał:
> Ja również jestem chętny ale nie na 26 stycznia - mam wtedy osiemnastkę :D
> Jeśli zorganizujecie tydzień wcześniej albo później to i ja zawitam :)
>
> Plogi

Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin. Jeśli większej liczbie osób
nie pasuje 26 stycznia to jest do pomyślenia inny termin. Na razie
proponuje 19, 26 i 2
Myślę że najłatwiej będzie tak się umówić:
http://www.doodle.com/u54gd3624if3cc89

Re: edycyjne spotkanie robocze w warszawie

patryk.matyjaszczyk
Warto też przemyśleć zwrot kosztów dojazdów dla przyjezdnych.
Dnia 5 stycznia 2013 19:37 Marek Mazurkiewicz &lt;[hidden email]&gt; napisał(a):
W dniu 5 stycznia 2013 19:01 użytkownik patryk.matyjaszczyk
&lt;[hidden email]&gt; napisał:
&gt; Ja również jestem chętny ale nie na 26 stycznia - mam wtedy osiemnastkę :D
&gt; Jeśli zorganizujecie tydzień wcześniej albo później to i ja zawitam :)
&gt;
&gt; Plogi
&gt; _______________________________________________
&gt; Lista dyskusyjna WikiPL-l
&gt; [hidden email]
&gt; https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
[...]

Zbigniew Czernik
W dniu 05.01.2013 19:37, Marek Mazurkiewicz pisze:
> Ja również jestem chętny ale nie na 26 stycznia - mam wtedy osiemnastkę :D

Ojtam ojtam... a nie możesz połączyć tych obu rzeczy? ;-)

Re: edycyjne spotkanie robocze w warszawie

Paweł Zaręba
Albo przesuń osiemnastkę na przyszły rok :P

Pablo000
<[hidden email]>

Re: edycyjne spotkanie robocze w warszawie

masti-2
On 01/05/2013 06:31 PM, Adam Kliczek wrote:

> Poproszę o zgłoszenia od osób, które byłby chętne do wzięcia udziału w tym
> przedsięwzięciu. W tej chwili jest nas trzech: Marek, ja i Borys Kozielski.
> Potrzebujemy jeszcze 7 osób. ;)

tylko 6 :)

masti

Re: edycyjne spotkanie robocze w warszawie

Maciek Olko
5. Zgłaszam chęć udziału, choć moja obecność w dużej mierze zależy od
ostatecznego terminu spotkania. Ogólnie bardzo dobry pomysł.

Maciek Olko

Re: edycyjne spotkanie robocze w warszawie

Adam Kliczek
W dniu 6 stycznia 2013 22:16 użytkownik Maciek Olko
<[hidden email]>napisał:

> 5. Zgłaszam chęć udziału, choć moja obecność w dużej mierze zależy od
> ostatecznego terminu spotkania. Ogólnie bardzo dobry pomysł.
>
> Maciek Olko

Zatem dopisuj się, zapraszamy: ;)

[...]

Nie obiecuję, ale może wpadnę.

--
Tar Lócesilion

Re: edycyjne spotkanie robocze w warszawie

Borys Kozielski-2
Może warto pomyśleć o jakimś banerze na szybę. Na przykład dużymi literami:
"Tu piszemy Wikipedię"
i mniejszymi:
"Przyjdź i pisz z nami w ostatnią sobotę miesiąca od 12 do 22"
To dość reprezentacyjne miejsce i może w ten sposób sporo osób się
dowiedzieć o naszych spotkaniach. Oczywiście, jeśli miałyby być cykliczne.
WikiRadio planuje dłuższą współpracę z Projektem:Polska.
Pozdrowienia
Borys Kozielski

W dniu 7 stycznia 2013 00:03 użytkownik Tar Lócesilion <
[hidden email]> napisał:

> Nie obiecuję, ale może wpadnę.
>
> --
> Tar Lócesilion

Re: edycyjne spotkanie robocze w warszawie

Adam Kliczek
W dniu 7 stycznia 2013 15:24 użytkownik Borys Kozielski <
[hidden email]> napisał:

> [...]
> Pozdrowienia
> Borys Kozielski
>
> Bory - dobry pomysł. Za ok. 130 PLN można kupić roll-upa (coś w stylu:
http://allegro.pl/roll-up-vip-jakosc-100-80x200-blockout-ciezki-i2915093068.html).
Kwestia zaprojektowania wydruku. Chyba, że banner miałby tam wisieć na
stałe - wtedy zwykły wydruk solwentowy w dużym formacie, na papierze
plakatowym wyjdzie z 50 PLN.

[...]

Może uda się zająć trochę wolnej ściany, porozmawiam z Kamilem.

W dniu 7 stycznia 2013 15:52 użytkownik Adam Kliczek <[hidden email]
> [...]

> tel. (+48) 519-520-107
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:CLI

Re: edycyjne spotkanie robocze w warszawie

Ojoj, jeśli to ma być do wieczora (a nie chcę nic tracić!) to poproszę
o jakiś nocleg, najlepiej u kogoś znajomego :P

TL

Re: edycyjne spotkanie robocze w warszawie

Adam Kliczek
Mamy już dziesięć osób, które zadeklarowały możliwość przybycia sobotę 2.
stycznia:

http://doodle.com/u54gd3624if3cc89?

Zatem spotkanie ustalamy na ten dzień. Wstępnie godziny 12:00-20:00.
Utworzyłem stronę spotkania:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Atlas_Wikipedyst%C3%B3w/Zlot_pod_Syrenk%C4%85/2013-02-02

Pozostało jeszcze potwierdzenie terminu w lokalu Państwomiasto.

[...]

W dniu 12 stycznia 2013 14:03 użytkownik Adam Kliczek
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> *Adam Kliczek (CLI)*
> *fotograf, redaktor*
> Stowarzyszenie Wikimedia Polska / Wikipedia

Będę tam dzisiaj i postaram się coś ustalić