en fråga

Janne-2
Det var ju kul att det blev lite liv här. Sen jag anmälde mej till sändlistan har det varit ganska dött.

Nu till en fråga jag har, dessa mail har ju också hamnat på Gmane newsserver, om man istället svarar direkt på newsservern, skickas det då vidare till sändlistan som mejl? Jag skulle föredra newsprogrammet eftersom den håller alla meddelandena trådade, mejlen kommer ej trådade.

Mvh
Janne (Tåggas)

Re: en fråga

Björn Lindström-4
"Janne" <emi090c-sn/[hidden email]> writes:

> [...]
> det då vidare till sändlistan som mejl? Jag skulle föredra
> newsprogrammet eftersom den håller alla meddelandena trådade, mejlen

Ja, du kan posta med NNTP på Gmane. Jag postar det här meddelandet på
det viset.

Första gången du gör det måste du svara på ett mail för att
kontrollera att du använder en fungerande adress.

Re: en fråga

On 1/23/06, Janne <emi090c-sn/[hidden email]> wrote:

> Nu till en fråga jag har, dessa mail har ju också hamnat på Gmane newsserver, om man istället svarar direkt på newsservern, skickas det då vidare till sändlistan som mejl? Jag skulle föredra newsprogrammet eftersom den håller alla meddelandena trådade, mejlen kommer ej trådade.

> [...]

Som jag fattat det, ska det funka exakt likadant oavsett om du skickar
det via newsservern eller som mail. Jag misstänker dock att den ende
som verkligen satt sig in i detta är listägaren. Testa vetja! men
skriv nåt kuligare än "test" annars blir listägaren sur. Hm, tänk om
det här mailet var just det testet...?  :-P)

Om du listar ut hur det funkar, skriv väldigt gärna en liten
"bruksanvisning" för gmane på
http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Sändlistor

/HB

Re: en fråga

Habj-2
Det finns även en fråga, även den från Tåggas, på
http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipediadiskussion:Sändlistor
Kanske Björn kan besvara den?

(Ta inte för illa upp för mina gliringar om din hårdhet mot
testmail... vi är så glada att listan öht är funktionabel!)

/HB