http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

Andrzej z Helu-2
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

Czy jest ktoś z Łodzi? Zwierzchnik Kościoła j/w, urzędujący Pl. Komuny
Paryskiej 6 lok. 224, gotów jest udzielić osobiście lub pisemnie
informacji nt. aktualnej obsady stanowisk w Kościele i problemów
związanych z "orientacją księży".

Rozmawiałem telefonicznie przez komórkę (+48665750878) wobec istnienia
w necie 4 stron internetowych tego Kościoła, zawierających częściowo
sprzeczne info...

Andrzej z Helu

Re: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

Tomasz Ganicz
W dniu 24 listopada 2008 15:15 użytkownik Andrzej z Helu
<[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> Rozmawiałem telefonicznie przez komórkę (+48665750878) wobec istnienia
> w necie 4 stron internetowych tego Kościoła, zawierających częściowo

Err.. ale uzyskiwanie takich informacji przez telefon to jest typowy
"original research". Zgodnie z zasadą weryfikowalności Wikipedia
zamieszcza tylko takie informacje, które zostały gdzieś wcześniej
opublikowane. Jak w sieci nie ma jednoznacznej pewności, która ze
stron podaje bardziej wiarygodne informacje to wypadałoby dotrzeć do
publicznie dostępnych źródeł pisanych na ten temat.

Re: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

Maciej Dobrut
W dniu 24 listopada 2008 15:42 użytkownik Tomasz Ganicz
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> stron podaje bardziej wiarygodne informacje to wypadałoby dotrzeć do
> publicznie dostępnych źródeł pisanych na ten temat.

Ale w tym wypadku sa sprzeczne (jak pisze Andzrzej) i imo zwierzchnik
kosciola moze potwierdzic jedna z tych wersji. Pozdrawiam...
Vuvar

Re: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

Maciej Dobrut
Zawsze tez moze miec jakies oficjalne broszury na ten teamat. Pozdrawiam...
Vuvar

Re: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

Maciej Dobrut
A tak w ogole to o co chodzi z ta orientacja, bo liste kaplanow i
organizacje rozumiem, ale nie orientacje. Pozdrawiam...
Vuvar

Re: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

Maciej Szostek
<[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> Rozmawiałem telefonicznie przez komórkę (+48665750878) wobec istnienia
> w necie 4 stron internetowych tego Kościoła, zawierających częściowo

Postaram się tam jutro zajrzeć, tylko o co chodzi z tą orientacją?
Jakie problemy? Bo nie do końca wiem czego mam się spodziewać ;)

pozdrawiam
maciej szostek (piastu)

Re: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

Artur Fijałkowski
A ja bym prosił, aby nie podawać na tej liście numerów telefonów,
chyba,  że są publicznie dostępne.

Pozdrawiam
AJF/WarX

Re: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

Andrzej z Helu-2
Orientacja - w skrócie - gdzieś w necie ktoś obsmarował kapłana czy
też kapłanów w kwestii homo, w rozmowie na jednej płaszczyźnie mój
rozmówca stawiał "nieprawdziwe info w wikipedii i na innych stronach"
co do obsady parafii i problemów z homoseksualizmem wśród księży (choć
na wiki nic w tej kwestii nie zauważyłem...). Uprzedziłem, iż ktoś z
Wikipedii będzie starał się dotrzeć - podano mi adres j/w i "przyjęto
z zadowoleniem" zapowiedź wizyty bądź kontaktu pisemnego.

Andrzej z Helu

Re: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

W dniu 24 listopada 2008 15:57 użytkownik Maciej Dobrut
<[hidden email]> napisał:

> Ale w tym wypadku sa sprzeczne (jak pisze Andzrzej) i imo zwierzchnik
> kosciola moze potwierdzic jedna z tych wersji. Pozdrawiam...
> Vuvar

Z WP:WER

"Dobrym sposobem przyjrzenia się różnicy między weryfikowalnością i
prawdą jest poniższy przykład. Wyobraź sobie, że piszesz artykuł o
Teorii X, która została opublikowana w znanym recenzowanym czasopiśmie
naukowym przez sławnego fizyka i z tego powodu jest bez wątpienia
odpowiednim tematem dla artykułu w Wikipedii. Jednakże w trakcie
pisania tego artykułu kontaktujesz się bezpośrednio z owym fizykiem,
który mówi Ci: "Obecnie sądzę, że Teoria X jest kompletnie fałszywa".
Mimo że informacja ta pochodzi bezpośrednio od autora cytowanego
artykułu, nie możesz umieścić tego faktu w Wikipedii.

Dlaczego nie? Dlatego, że nie ma sposobu, aby zweryfikować to
stwierdzenie w sposób, który mógłby przekonać czytelników i innych
edytorów Wikipedii. Czytelnicy nie wiedzą, kim Ty jesteś. Nie możesz
zamieścić w haśle o Teorii X swojego numeru telefonu, po to, by każdy
czytelnik na świecie mógł do Ciebie zadzwonić z prośbą o potwierdzenie
tej informacji. I nawet jeśli każdy z nich byłby gotów do Ciebie
zadzwonić, skąd może on mieć pewność, że powiesz mu prawdę?

Aby tego rodzaju informacja była akceptowalna dla Wikipedii,
powinieneś najpierw przekonać wiarygodną agencję informacyjną, żeby ją
opublikowała, co spowodowałoby przejście tej publikacji przez proces
zbliżony do recenzowania naukowego. Informacja ta byłaby sprawdzona
przez reportera, edytora, prawdopodobnie przez fachowca od sprawdzania
faktów i gdyby nadal wydawała się podejrzana, zostałaby jeszcze
sprawdzona przez prawników i kierownika rady redakcyjnej. Tego rodzaju
proces sprawdzania informacji gwarantuje, że w wiarygodnych
czasopismach ukazują się dokładne i prawdziwe opisy wydarzeń."

Re: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

W dniu 24 listopada 2008 16:37 użytkownik Maciej Szostek
<[hidden email]> napisał:

> Postaram się tam jutro zajrzeć, tylko o co chodzi z tą orientacją?
> Jakie problemy? Bo nie do końca wiem czego mam się spodziewać ;)

Ale to nie ma żadnego sensu - nie można słów, które nigdzie nie
zostały opublikowane, tylko wypowiedziane do kogoś na żywo lub przez
telefon użyć jako wiarygodnego źródła, bo jak inni wikipedyści mają
sprawdzić, czy ten fakt miał miejsce. I skąd będzie wiadomo, że
rozmawia się z właściwą osobą?  Każdy może powiedzieć, że z kimś tam
gadał i na tej podstawie pisze hasło. To o co można ew. poprosić tego
"zwierzchnika" to:
*dowód na to, że legalnie sprawuje swoją funkcję - związki wyznaniowe
są rejestrowane w MSWiA - w tym rejestrze pod numerem 110 jest Kościół
Starokatolicki w RP, a jego zwierzchnikiem jest bp. Marek Kordziki,
zaś siedzibą jest woj. dolnośląskie
59-550 WOJCIESZÓW, ul. GÓRNICZA 8
http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/92/223 - nic tam nie ma o żadnej
kurii biskupiej w Łodzi
*poprosić o jakieś publikacje - publicznie dostępne, w których są dane
potrzebne do hasła - np: jakieś czasopismo czy biuletyn wydawany przez
legalny urząd tego kościoła.

Re: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

Stan Zurek
> *poprosić o jakieś publikacje - publicznie dostępne, w których są dane
> potrzebne do hasła - np: jakieś czasopismo czy biuletyn wydawany przez
> legalny urząd tego kościoła.

W ostateczności o pisemne oświadczenie na wolnej licencji - można
zeskanować i wrzucić na Commons może?

Zureks

Re: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

Maciej Szostek
W dniu 24 listopada 2008 20:37 użytkownik Tomasz Ganicz
<[hidden email]> napisał:

> Ale to nie ma żadnego sensu - nie można słów, które nigdzie nie

[ciach]

> *poprosić o jakieś publikacje - publicznie dostępne, w których są dane
> potrzebne do hasła - np: jakieś czasopismo czy biuletyn wydawany przez
> legalny urząd tego kościoła.

Ależ oczywiście, masz rację. Jeśli uda mi się tam z kimkolwiek
zobaczyć, to tylko po to, by przedstawić sytuację z punktu widzenia
zasad wikipedii - jeśli w myśl tych zasad będą mogli pomóc, to dobrze,
jeśli nie to trudno.

pozdrawiam
msz (piastu)

Re: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

Masur

> W ostateczności o pisemne oświadczenie na wolnej licencji - można
> zeskanować i wrzucić na Commons może?
>
> Zureks

klasyczny przypadek OR. Ja swoje niepublikowane wyniki naukowe tez moge
zeskanowac i wrzucic na Commons :)
ms

> [...]

Stan Zurek
> klasyczny przypadek OR. Ja swoje niepublikowane wyniki naukowe tez moge

A oczywiście że możesz. Ale dokument podpisany przez osobę oficjalną,
np. rzecznika jakiejś instytucji to niezupełnie OR. Podczas gdy nasze
własne bazgroły to jak najbardziej.

Zureks

Re: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

Andrzej z Helu-2
1) Prowadzona była wojna edyyjna w oparciu o dane ze stron internetowych

2) Po zablokowaniu stron zgłosił się "parafianin" podając w wątpliwość
wiarygodność danych i odając kolejne dwie strony jako dowód na
poparcie swoich z kolei danych

3) Telefonowałem pod wszystkie numery - wszystkie to numery komórek -
chcąc choć w przybliżeniu ustalić, czy nie mamy do czynienia z hoaxem

4) Tylko jeden telefon zaowocował rozmową, dane jak podałem.

To wszystko pachnie albo oszustwem, albo wewnętrzną walką w tym
kościele (przy czym jedno nie wyklucza drugiego) albo - i tu
najważniejsza z naszego punktu widzenia rzecz - jest to jeden wielki
hoax, połączony z pustymi numerami telefonów i spreparowanymi stronami
internetowymi (w tym zdjęciami parafii itp.) - by`c może faktycznie
trzeba by było zacząć od śląskiego adresu z BiP, ale ja już dalej
tematu nie drążę - kto podejmuje się przejąć pałeczkę?

Andrzej z Helu

Re: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

Maciej Szostek
W dniu 24 listopada 2008 22:28 użytkownik Andrzej z Helu
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> trzeba by było zacząć od śląskiego adresu z BiP, ale ja już dalej
> tematu nie drążę - kto podejmuje się przejąć pałeczkę?

Zdjęcia łódzkiej parafii sam robiłem, spreparowana może być najwyżej
tabliczka na podwórku ;)

msz (piastu)

Re: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

Andrzej z Helu-2
W dniu 24 listopada 2008 22:32 użytkownik Maciej Szostek
<[hidden email]> napisał:

> Zdjęcia łódzkiej parafii sam robiłem, spreparowana może być najwyżej
> [...]

Przepraszam za pusty list.

Zdjęcie parafii w Łodzi - no to mamy drugi realny punkt zaczepienia...

Andrzej z Helu

Re: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Starokatolicki_w_RP

Tomasz Ganicz
W dniu 24 listopada 2008 22:51 użytkownik Andrzej z Helu
<[hidden email]> napisał:
> Przepraszam za pusty list.
>
> Zdjęcie parafii w Łodzi - no to mamy drugi realny punkt zaczepienia...

No tak - ale to może być "zbuntowana" parafia. Istnieje na pewno -
tyle, że nie wiadomo po której stronie rzekomego czy prawdziwego sporu
ona jest.

W dniu 24 listopada 2008 21:38 użytkownik Stan Zurek <[hidden email]> napisał:

> A oczywiście że możesz. Ale dokument podpisany przez osobę oficjalną,
> np. rzecznika jakiejś instytucji to niezupełnie OR. Podczas gdy nasze
> własne bazgroły to jak najbardziej.
>
> Zureks

No wlasnie, bo oficjalna broszura to jedna sopawa, a cos takiego? Jak
to traktowac nastepnym razem? Co w sytacjach jesli taki oficjalny
dokument zostanie stworzony na nasza prosbe i dla nas. Pozdrawiam...