mehrere Wikis auf gleiche Datenbank

Schakal19
Ich möchte ein zweisprachiges Wiki erstellen, konnte aber noch keine
Lösungen für mein Problem finden.
Wenn ich zwei getrennte Wiki´s erstelle (wie bei Wikipedia halt) muß sich
jemand der in beide schreiben möchte 2x anmelden bzw. braucht für jedes
einen Account. Dies möchte ich auf jedenfall vermeiden.

Wenn ich es wie bei http://meta.wikimedia.org/wiki/MediaWiki_FAQ mit einem
Wiki löse muß ich mich für eine Interface-Sprache (Menü usw.) entscheiden.

Beide Möglichkeiten sind meiner Ansicht nach nicht optimal.
Die einzige Lösung die ich gefunden habe ist zwei Wiki´s zu erstellen die
auf die gleichen Datenbanktabellen zugreifen (Tabellen mit dem gleichen
Prefix).
Die trennung der Sprache erfolgt wie bei http://meta.wikimedia.org/wiki mit
''Andere Sprachen: [[Main Page|english]]''
bzw.
''Other Languages: [[Hauptseite|deutsch]]''

Der einzige Unterschied zwischen den beiden Wiki´s ist die eingestellte
Sprache. Beide sollen über unterschiedliche Adressen erreichbar sein, also
z.B.
www.wiki.de auf das Wiki mit $wgLanguageCode = de
www.wiki.com auf das Wiki mit $wgLanguageCode = en

Nach ersten Tests scheint es zu funktionieren, trotzdem mal die Frage ob ich
da mit irgendwelchen Problemen rechnen muß. Ist das elegant gelöst oder
pfusch (beides liegt ja oft nah beieinander ;-))?

--
E-Mails und Internet immer und überall!
1&1 PocketWeb, perfekt mit GMX: http://www.gmx.net/de/go/pocketweb

Re: mehrere Wikis auf gleiche Datenbank

Rotem Liss
Not all of us speak this language (it's Deutsch, isn't it?); if you post
your message again in English, more of us will be able to help you.

Rotem Liss <mail@...> writes:

> Not all of us speak this language (it's Deutsch, isn't it?); if you post
> your message again in English, more of us will be able to help you.

ok, i try it ;-)

I want create a Wiki with two languages.
When I take two seperated Wiki´s (like Wikipedia) a user can't write on both, he
must be logged in two times and need two accounts.

When I create one Wiki with two languages (like
http://meta.wikimedia.org/wiki/MediaWiki_FAQ) I have only one Interface-Language.

Both solutions are not the best for me.
So I have created two Wiki´s (one for each language) and both uses the same
tabels on the database (same Prefix). The only difference of these Wiki´s is the
$wgLanguageCode and they are available on to different urls:

www.mywiki.de to the Wiki with $wgLanguageCode = de
www.mywiki.com to the Wiki with $wgLanguageCode = en

Is this a good solution or will i have trouble with it? Any other solutions? Is
there a other way to have different Interface-languages?

Re: mehrere Wikis auf gleiche Datenbank

Rotem Liss
As far as I understand, you should set in both LocalSettings.php:

$wgUseDatabaseMessages = false

To disable the messages in MediaWiki namespace (it means you should
change all the messages in Messages.php and MessagesDe.php, in both
files). And you should use the installation program only once, I think.

However, I'm not sure it will succeed. You can try it, of course.