milion dolców na zlikwidowanie barier

Przykuta
http://www.heise-online.pl/news/Wikipedia-stawia-na-prostote--/6659

tak tylko wrzucam

Re: milion dolców na zlikwidowanie barier

Daniel ~ Leinad
> http://www.heise-online.pl/news/Wikipedia-stawia-na-prostote--/6659

Już wczoraj WMF poinformowała o tym na swoim blogu
http://blog.wikimedia.org/2008/12/03/improved-usability-in-our-future/
i na liście wiki-tech :)

Leinad

Re: milion dolców na zlikwidowanie barier

ABX-2
W dniu 4 grudnia 2008 17:10 użytkownik Daniel ~ Leinad
<[hidden email]> napisał:

> Już wczoraj WMF poinformowała o tym na swoim blogu
> http://blog.wikimedia.org/2008/12/03/improved-usability-in-our-future/
> i na liście wiki-tech :)

No właśnie że nie, tam informowali z barierą na pokonanie której
między innymi może wpłynęły te pieniądze. Po angielsku :)

ABX

Re: milion dolców na zlikwidowanie barier

Tomasz Chabinka
Przykuta pisze:
> http://www.heise-online.pl/news/Wikipedia-stawia-na-prostote--/6659
>
> tak tylko wrzucam
>
> przykuta

Chyba najlepiej by było, jakby się dogadali z Wikią i zrobili WYSIWYG za
 tą kasę.

wyksztalcioch

Re: milion dolców na zlikwidowanie barier

Robert Drózd
Witam,

Dnia 4 grudnia 2008 Tomasz Chabinka napisał:

> Chyba najlepiej by było, jakby się dogadali z Wikią i zrobili WYSIWYG za
>  tą kasę.

Cytując:

The project scope will include the following:

    * user testing designed to identify the most common barriers to entry for first-time writers, and
    * a series of improvements to the MediaWiki interface, including improvements to issues identified through user testing and a focus on hiding complex elements of the user interface from people who don't use them.

Jestem przekonany, że najczęściej spotykaną barierą wejścia wcale nie
będzie tekstowy edytor i brak WYSIWYG. Przecież problemy użyteczności
wikipedii to też cała organizacja, nawigacja, nazewnictwo z punktu
widzenia redagujących.

Bardzo się cieszę z tego badania, bo pewnie część zmian zostanie
wdrożona także i w naszym interfejsie, a z wniosków będziemy mogli
skorzystać.

Robert Drózd
wikipedia : http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Rdrozd
e-mail    : rdrozd/at/sgh.waw.pl
blogi     : www.webaudit.pl/blog * vroobelek.iq.pl * biblijny.blox.pl

Robert Drózd pisze:
> [...]
> będzie tekstowy edytor i brak WYSIWYG. Przecież problemy użyteczności
> wikipedii to też cała organizacja, nawigacja, nazewnictwo z punktu

Wydaje mi się, że trudno na jeden raz zmienić nazewnictwo (ipek
pozostanie ipekiem i tyle), albo kwestie organizacyjne (jak rozumiem
tutaj są np. zasady encyklopedyczności)

wyksztalcioch